ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος: Πόσες ώρες χρειάζεστε ανάλογα με την ηλικία σας

Ύπνος: Πόσες ώρες χρειάζεστε ανάλογα με την ηλικία σας

Ύπνος: Οι συνιστώμενες ώρες ύπνου διαφέρουν από άτομο σε άτομο και εξαρτώνται από την ηλικία, την υγεία και άλλους παράγοντες. Πόσο ύπνο χρειάζεστε ανά ηλικία και γιατί ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι θεμέλιο καλής υγείας και ευεξίας;

Ο επαρκής ύπνος είναι το θεμέλιο της καλής υγείας, ωστόσο ένας στους τρεις ενήλικες λέει ότι έχει χρόνια στέρηση ύπνου. Η τακτική έλλειψη του συνιστώμενου αριθμού ωρών θα σας κάνει να αισθάνεστε νωθροί την επόμενη μέρα και ο ύπνος που κάνετε δεν θα είναι πραγματικά αναζωογονητικός. Δεν χρειάζονται όλοι την ίδια ποσότητα ύπνου, αλλά χωρίς τις συνιστώμενες επτά έως εννέα ώρες τη νύχτα, η σωματική και ψυχική σας υγεία θα επηρεαστεί.

Ο ύπνος μπορεί να φαίνεται σαν μια παθητική δραστηριότητα, αλλά ο ξεκούραστος ύπνος κυριολεκτικά επαναφορτίζει και αναδομεί το σώμα σας. Ενώ κοιμάστε, το σώμα σας εργάζεται non stop για να εξισορροπήσει τις ορμόνες, να επιδιορθώσει τους μύες, να χτίσει τους ιστούς του σώματος, να δημιουργήσει νέες πρωτεΐνες και να απομακρύνει τις τοξίνες και τα άχρηστα προϊόντα από το λεμφικό σας σύστημα. Οι μύες σας επίσης χαλαρώνουν και ο ρυθμός της αναπνοής σας επιβραδύνεται.

Οι καλές συνήθειες ύπνου μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο πώς αισθάνεστε σε καθημερινή βάση. Ακριβώς όπως μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα στη σωστή διατροφή ή άσκηση, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια καλή ρουτίνα πριν τον ύπνο που σας προετοιμάζει για να κοιμάστε τη σωστή ποσότητα για εσάς.

Πιθανότατα έχετε ακούσει ότι πρέπει να κοιμάστε τουλάχιστον οκτώ ώρες τη νύχτα, αλλά δεν υπάρχει ακριβής ποσότητα ύπνου που να ισχύει για όλους. Η ιδανική διάρκεια ύπνου σας εξαρτάται από την ηλικία σας καθώς και από την καθημερινή σας ρουτίνα, τις συνήθειες του τρόπου ζωής σας, το ιατρικό ιστορικό και τη γενετική. Για παράδειγμα, τα νεογέννητα χρειάζονται πολύ ύπνο για να υποστηρίξουν την ταχεία ανάπτυξή τους, αλλά καθώς φτάνουν στα στάδια του βρέφους και του νηπίου, χρειάζονται όλο και λιγότερες ώρες ύπνου. Το ίδιο ισχύει και για τους εφήβους, καθώς μεγαλώνουν.

Εάν εργάζεστε σε βάρδιες τη νύχτα, μπορεί να είναι πιο δύσκολο για εσάς να κοιμάστε αρκετά κάθε βράδυ. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι ακόμη πιο σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι ο ύπνος σας είναι ποιοτικός. Το ίδιο ισχύει και για τους χειρώνακτες εργάτες και τα άτομα με σωματικά απαιτητικές εργασίες.

Πόσο ύπνο χρειάζεστε ανά ηλικία

Το National Sleep Foundation αναλύει τις συστάσεις ύπνου ανά ηλικιακή ομάδα ή στάδιο ζωής. Κατά γενικό κανόνα, τα μωρά και τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο ύπνο για να υποστηρίξουν την ταχεία ανάπτυξή τους, ενώ οι μεγαλύτεροι ενήλικες μπορούν να κοιμηθούν λιγότερο. Εάν κοιμάστε συνήθως λιγότερες ώρες από τις συνιστώμενες, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, δυσκολία συγκέντρωσης και ακόμη και σοβαρά προβλήματα υγείας και χρόνιες παθήσεις. Αυτές οι συστάσεις ισχύουν για άτομα χωρίς υποκείμενες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των διαταραχών ύπνου. Εάν ανησυχείτε για την υγεία σας, είναι καλύτερο να λάβετε μια στοχευμένη σύσταση που βασίζεται στο ιατρικό ιστορικό και τον τρόπο ζωής σας.

  • Νεογέννητα (0-3 μηνών): 14-17 ώρες. Τα νεογέννητα χρειάζονται πολύ ύπνο για να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους, αλλά αυτές οι ώρες μπορεί να μην είναι διαδοχικές. Συνήθως, χωρίζονται σε οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας και οκτώ έως εννέα ώρες τη νύχτα.
  • Βρέφη (4-11 μηνών): 12-15 ώρες.
  • Νήπια (1-2 ετών): 11-14 ώρες.
  • Παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών): 10-13 ώρες.
  • Παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών): 9-11 ώρες.
  • Έφηβοι (14-17 ετών): 8-10 ώρες.
  • Νέοι και ενήλικες (18-64 ετών): 7-9 ώρες.
  • Ηλικιωμένοι (65 ετών και άνω): 7-8 ώρες.

 

Η έλλειψη ποιοτικού ύπνου συνδέεται, μεταξύ άλλων, με:

  • Αυξημένο κίνδυνο διαβήτη: Η έλλειψη ύπνου μπορεί να βλάψει το μεταβολισμό της γλυκόζης και τον τρόπο που το σώμα σας χειρίζεται την ινσουλίνη, οδηγώντας σε αντίσταση στην ινσουλίνη και, ενδεχομένως, σε διαβήτη τύπου 2.
  • Αύξηση βάρους και παχυσαρκία: Η στέρηση ύπνου ρίχνει την ισορροπία της γκρελίνης και της λεπτίνης, δύο ορμονών που ελέγχουν τα σήματα πείνας σας – που σας λένε πότε πεινάτε και πότε είστε χορτάτοι.
  • Καρδιακές παθήσεις και υψηλή αρτηριακή πίεση: Ο ύπνος βοηθά στην αναδόμηση και την αποκατάσταση των αιμοφόρων αγγείων σας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι καρδιακές παθήσεις και οι αϋπνίες συχνά πάνε μαζί

Η αϋπνία αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

Η εργασιακή ευελιξία παρουσιάζει οφέλη στην ποιότητα ύπνου πολλών εργαζομένων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Eurolife FFH: Έξι προγράμματα αστικής ευθύνης EurolifePartners

Η Eurolife FFH, που έχει δεσμευθεί να βρίσκεται πάντα στο πλευρό των ανθρώπων που την εμπιστεύονται, πελατών και συνεργατών, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που τους παρέχει, αναβαθμίζει το EurolifePartners, την πλατφόρμα για τους συνεργάτες της, προσθέτοντας 6 προτιμολογημένα προγράμματα αστικής ευθύνης.  Τα προγράμματα αυτά προσφέρουν ασφαλιστική κάλυψη από τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων, γραφείων-ιατρείων, γυμναστηρίων-σχολών χορού-εκπαιδευτηρίων, καφέ εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων. Επίσης, εκτός […]

Οι γονείς πρέπει να εγκαταλείψουν το κολέγιο για να μπορέσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν, λένε οι ειδικοί

"Όταν τους αφήνεις για το κολέγιο, δεν είναι αντίο για πάντα. Είναι "αντίο προς το παρόν". «Βγείτε έξω και αναζητήστε το καλύτερο και κρατήστε τον εαυτό σας σε υψηλό επίπεδο», έγραψε η μαμά Τρίσια Κόντε σε ένα από τα παιδιά της. «Πιστέψτε με ότι αν το κάνετε, θα πάρετε όλα όσα θέλετε», συνέχισε το σημείωμά της.

Περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχονται για πιθανή έκθεση σε παντοτινά χημικά

Παντοτινά χημικά: Η έκθεση σε αυτές τις χημικές ουσίες αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου των νεφρών σε ενήλικες, μειωμένη ανταπόκριση αντισωμάτων σε λοίμωξη ή εμβολιασμό σε παιδιά και ενήλικες, μειωμένη εμβρυϊκή ανάπτυξη και δυσλιπιδαιμία σε παιδιά και ενήλικες.

Οι πρώιμες σεξουαλικές εμπειρίες οδηγούν σε πιο υγιές σεξ αργότερα

Σεξουαλικό ντεμπούτο: Η υγιής σεξουαλική λειτουργία είναι κρίσιμη για τη σεξουαλική υγεία και θα πρέπει να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιθανών αποτελεσμάτων υγείας ενός πρώιμου σεξουαλικού ντεμπούτου.

Τι είναι η ομοιοπαθητική και πόσο βοηθάει στην καλή λειτουργία της υγείας;

Εναλλακτική ιατρική: Έχουν γίνει αρκετές ανασκοπήσεις των επιστημονικών στοιχείων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής. Η ομοιοπαθητική χρησιμοποιείται για ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα παθήσεων υγείας.

Πώς βοηθούν οι νευροφυσιολογικές τεχνικές στη θεραπεία της νόσου Alzheimer;

Alzheimer: Μια νέα συλλογή άρθρων διερευνά τη χαρτογράφηση της υπερδιέγερσης του εγκεφάλου που στηρίζει τη δυσρύθμιση της επαγρύπνησης, τους κύκλους ύπνου-αφύπνισης και την επικύρωση αποτελεσματικών βιοδεικτών για τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Γιατί μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων μπορεί να μην βοηθήσει όλους να χάσουν βάρος;

Διατροφή: Ενώ η κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες βοηθά στην απώλεια αυτών των επιπλέον κιλών, μπορεί να μην βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία που αντιμετωπίζεται δύσκολα να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν