Ψυχική Υγεία

Η βία και το τραύμα μας επηρεάζουν ακόμα και από απόσταση

Η βία και το τραύμα μας επηρεάζουν ακόμα και από απόσταση

Ενώ μπορεί όλοι να είμαστε αντιμέτωποι με την ίδια καταιγίδα, δεν βρισκόμαστε στην ίδια βάρκα. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές εμπειρίες, διαφορετικά πλεονεκτήματα και διαφορετικές ανάγκες.

Όσα συμβαίνουν στο Ισραήλ και την Γάζα μας επηρεάζουν μίλια μακριά. Ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που μπορεί να επηρεάζονται άμεσα σε ολόκληρο το κόσμο επειδή έχουν φίλους ή συγγενείς σε αυτές τις περιοχές, οποιοσδήποτε παρακολουθεί ειδήσεις ή κάνει scroll στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βιώσει έντονα συναισθήματα όταν αναλογιστεί τον ανθρώπινο πόνο και το συλλογικό τραύμα. Γινόμαστε καθημερινά «μάρτυρες» βίαιων γεγονότων, που μπορεί να προκαλέσουν  ανησυχητικές σκέψεις, άβολα συναισθήματα, ακόμα και σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκέφαλο ή πόνο στο στομάχι, ακόμα και όταν προβάλλονται από την τηλεόραση ή την οθόνη του κινητού.

 

 

 

Ως άνθρωποι όμως, είμαστε απίστευτα ανθεκτικοί και έχουμε την ικανότητα να ανταπεξέλθουμε στο άγχος που προκαλείται από αυτές τις εμπειρίες. Και δεν είμαστε αβοήθητοι. Ενώ υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορούμε να ελέγξουμε, υπάρχουν βήματα που μπορούμε να κάνουμε, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, για να επεξεργαστούμε το τραύμα. Μερικές μέθοδοι που μπορείτε να δοκιμάσετε, περιλαμβάνουν:

  • Συνειδητοποιήστε ότι βιώνετε κάτι αληθινό

Ο εγκέφαλος επεξεργάζεται την παρακολούθηση τραυματικών γεγονότων που εκτυλίσσονται άμεσα ή έμμεσα (στην τηλεόραση) με παρόμοιο τρόπο. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι μερικές φορές οι επιπτώσεις εμφανίζονται αμέσως ενώ ορισμένες φορές μπορεί να καθυστερήσουν, ακόμα και χρόνια. Οι ενδείξεις τραύματος περιλαμβάνουν παρατεταμένη θλίψη, άγχος, καταθλιπτική διάθεση, μειωμένη λειτουργικότητα στην καθημερινή ζωή, μειωμένη όρεξη, απώλεια ή αύξηση βάρους και διαρκές αίσθημα απελπισίας ή αδυναμίας.

  • Μην καταπιέζετε ή αρνείστε τα συναισθήματά σας

Μπορεί να πιστεύετε ότι ο καλύτερος τρόπος να ξεπεράσετε όσα διαδραματίζονται είναι να καταστείλετε τις συναισθηματικές σας αντιδράσεις σε αυτό που βλέπετε στην τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο είναι σημαντικό να αφήσετε τον εαυτό σας να βιώσει όλα όσα αισθάνεστε.

  • Βρείτε αυτό που λειτουργεί καλύτερα για εσάς

Ενώ μπορεί όλοι να είμαστε αντιμέτωποι με την ίδια καταιγίδα, δεν βρισκόμαστε στην ίδια βάρκα. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές εμπειρίες, διαφορετικά πλεονεκτήματα και διαφορετικές ανάγκες. Δεν υπάρχει ένας σωστός ή καθολικός τρόπος αντιμετώπισης του θυμού, του άγχους, του τραύματος. Χρησιμοποιήστε τις δεξιότητες αντιμετώπισης που αξιοποιείτε συνήθως, όπως τον διαλογισμό, τον ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα σας πρόσωπα ή αφιερώστε επιπλέον χρόνο στον εαυτό σας.

  • Βεβαιωθείτε για την εγκυρότητα των πηγών που ενημερώνεστε

Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε ακριβείς, πραγματικές πληροφορίες σχετικά με τις νέες εξελίξεις και τα γεγονότα από αξιόπιστες πηγές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην εμπιστεύεστε όλα όσα βλέπετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς η παραπληροφόρηση και τα fake news εξαπλώνονται ταχύτατα σε αυτές τις πλατφόρμες.

 

  • Μην αμελείτε τις ρουτίνες σας

Η τήρηση της καθιερωμένης ρουτίνας μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα κανονικότητας στην καθημερινότητά σας και ως εκ τούτου να νιώθετε πιο ήρεμοι. Επομένως σηκωθείτε κάθε πρωί την ίδια ώρα, παρακολουθήστε την αγαπημένη σας σειρά μαζί με τους αγαπημένους σας και ασχοληθείτε με τα χόμπι σας στον ελεύθερό σας χρόνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ηρεμήστε το θυμωμένο παιδί σας με τον σωστό τρόπο

Οι ψυχικές συνθήκες της μητέρας οδηγούν σε αύξηση του ποσοστού θνησιμότητας στις ΗΠΑ

Πώς το hangover επηρεάζει την ψυχολογία σας;

Τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία η σιωπή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να θωρακίσετε συναισθηματικά το παιδί για να αντιμετωπίσει τον σχολικό εκφοβισμό 

Βοηθήστε το παιδί σας να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, αναδεικνύοντας τα δυνατά του σημεία, τα ταλέντα και τις θετικές του ιδιότητες. Ενθαρρύνετέ τα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και χόμπι που τους αρέσουν και στα οποία διαπρέπουν.

Πώς μπορεί να σας βοηθήσει να μεταμορφώσετε την ψυχική σας υγεία;

Οπτικοποίηση Διαλογισμού: Ο διαλογισμός οπτικοποίησης είναι μια ισχυρή τεχνική που αξιοποιεί την ικανότητα του νου να δημιουργεί νοητικές εικόνες για να προάγει τη χαλάρωση, να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει τη συνολική ευεξία.

Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας όρια

Αφιερώστε χρόνο για να αναλογιστείτε ποια είναι τα όριά σας και μεταδώστε τα ξεκάθαρα στους άλλους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον καθορισμό ορίων στο πώς σας συμπεριφέρονται οι άλλοι, τις προσδοκίες τους για το χρόνο και την ενέργειά σας και την πρόσβασή τους στον προσωπικό σας χώρο.