Pin It

της Νικολέτας Ντάμπου

Το εμβόλιο Shingrix του GlaxoSmithKline για τον  έρπητα ζωστήρα έχει εκτοξευτεί σε πωλήσεις, τείνοντας να ξεπεράσει το £ 1 δισ. Για το δεύτερο πλήρες έτος της, στην αγορά. Αλλά ένας άλλος πυλώνας της επιχείρησης της βρετανικής φαρμακοβιομηχανίας- του δικαιώματός της για τον ιό HIV - υποφέρει από νέο ανταγωνισμό.

Σε αυτό που η CEO Emma Walmsley χαρακτήρισε «ιδιαίτερα ισχυρή απόδοση σε εμβόλια», οι πωλήσεις του Shingrix ανήλθαν σε £ 357 εκατομμύρια ($ 467 εκατομμύρια) το πρώτο τρίμηνο, από £ 221 εκατομμύρια το 4ο τρίμηνο. Η απόδοση αυτή έφτασε τις προσδοκίες των αναλυτών κατά 43%. Και η GSK έπληξε αυτόν τον αριθμό ακόμη και όταν η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά.

Η GSK πρόσθεσε πρόσφατα επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων στην περιοχή της Μοντάνα για να ενισχύσει την παραγωγή πρόσθετων ουσιών για εμβόλια που θα μπορούσαν να "δώσουν μακροπρόθεσμη και βιώσιμη προσφορά για βασικά εμβόλια, συμπεριλαμβανομένου του Shingrix", δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος των φαρμακευτικών προϊόντων, Jack Bailey.

Το αντίπαλο δέος

Αντίθετα, οι πωλήσεις του Tivicay στις ΗΠΑ σημείωσαν πτώση κατά 8% σε σταθερά νομίσματα, ενώ άλλες αγορές βοήθησαν να αυξηθεί το σύνολο κατά 7% στα 383 εκατ. Λίρες. Το Triumeq, το combo τριών φαρμάκων Tivicay, είδε τις πωλήσεις των ΗΠΑ να μειώνονται κατά 2%, ενώ το σύνολο έφτασε και λίγο κάτω από τις προσδοκίες. Εν τω μεταξύ, η Juluca, η πρώτο αγωγή με δύο φάρμακα για τον ιό HIV, συνεχίζει να εξασθενεί, με χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις κατά 70 εκατομμύρια λίρες στερλίνες, μόνο κατά £ 8 εκατομμύρια περισσότερα από το σύνολο του Q4.

Ο David Redfern, πρόεδρος της ViiV Healthcare, επικεφαλής της GSK, αναγνώρισε ότι το μερίδιο αγοράς του Tivicay μειώθηκε ελαφρώς στο 26,6%, ενώ ο ανταγωνιστής Gilead Sciences κατάφερε να αποτυπώσει γρήγορα το 17,5% από την έναρξη του Biktarvy στις αρχές του περασμένου έτους.

Στην Ευρώπη, η συνολική δραστηριότητα της GSK για τον ιό HIV μειώθηκε κατά 8% το τρίμηνο, παρά την αύξηση του όγκου πωλήσεων του Tivicay κατά 8%, δήλωσε ο Redfern κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Αυτό αποδόθηκε εν μέρει στις κρατικές μειώσεις τιμών στη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία.

Ο αναλυτής της Wolfe Research, Tim Anderson, σχετικά με την πρόσκληση ανέφερε ότι οι εκτιμήσεις για τις συμφωνίες Triumeq και Tivicay είναι σε μεγάλο βαθμό επίπεδες για τα επόμενα πέντε χρόνια και η Redfern παραδέχθηκε ότι ο ιός HIV είναι μια ανταγωνιστική αγορά. Ωστόσο, η GSK επέμεινε ότι οι αριθμοί των Η.Π.Α. στον ιό HIV παρέμειναν σταθεροί σε περίπου 32.000 έως 33.000, παρά τη μερική απομάκρυνση από το Triumeq.

Εκτός των εμβολίων και του HIV, η GSK δοκιμάζει κάποιες πρώιμες επιπτώσεις από το πρόσφατα εγκεκριμένο γενόσημο της Mylan στην αναπνευστική συσκευή εισπνοής Advair, το οποίο διαθέτει την υψηλότερη τιμή πώλησης. Χάρη στο γενόσημο της Mylan και το εγκεκριμένο κοινό προϊόν της GSK, το οποίο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις των ΗΠΑ υποχώρησαν 27% σε σταθερά νομίσματα σε £ 176 εκατομμύρια.

Κάτω από την Walmsley, η GSK έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον της για ογκολογία μέσω της εξαγοράς της Tesaro ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μιας ξεχωριστής συμφωνίας με την Merck KGaA. Το επίκεντρο της συμφωνίας με την Tesaro, ο αναστολέας PARP Zejula, έδειξε 56 εκατομμύρια λίρες στερλίνες το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα βασικά δεδομένα για τον καρκίνο των ωοθηκών πρώτης γραμμής αναμένονται αργότερα φέτος. Το φάρμακο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια νέα ένδειξη. Το μερίδιο αγοράς του στη ρύθμιση συντήρησης δεύτερης γραμμής μειώθηκε από περίπου 70% πέρυσι σε 46%, δεδομένου ότι η AstraZeneca και η Lynparza της Merck & Co. επέκτειναν την επικράτειά της. Αλλά "θέλουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστική μας εστίαση καθώς ενσωματώνουμε τις εμπορικές μας δραστηριότητες", δήλωσε ο επικεφαλής της GSK Pharma Luke Miels.

Pin It