Ρεπορτάζ Υγείας

Πίεση Αρτηρίες: Βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την υπέρταση

Πίεση Αρτηρίες: Βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την υπέρταση

Επίσης, σε περιόδους άγχους, είναι πιθανότερο να καταφεύγουμε στο αλκοόλ ή σε ανθυγιεινές τροφές για να νιώσουμε καλύτερα. Ως εκ τούτου, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μάθουμε πώς να διαχειριζόμαστε το στρες.

Πίεση Αρτηρίες: Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες και όχι μόνο. Ο ιατρικός όρος για την υψηλή αρτηριακή πίεση είναι υπέρταση. Η υπέρταση προκαλεί προβλήματα υγείας, όπως καρδιοπάθεια, έμφραγμα και εγκεφαλικά επεισόδια. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες και όχι μόνο.

Μειώνουμε την πρόσληψη νατρίου

Το αλάτι βρίσκεται παντού στον κόσμο. Κατά ένα μεγάλο μέρος, αυτό οφείλεται στις επεξεργασμένες τροφές. Γι’ αυτόν τον λόγο, πολλές εταιρείες βγάζουν πλέον προϊόντα με λιγότερο αλάτι. Είναι πολυάριθμες οι έρευνες που έχουν συνδέσει την υψηλή πρόσληψη αλατιού με την υψηλή αρτηριακή πίεση και το εγκεφαλικό.

Ωστόσο μια πρόσφατη μελέτη υποδεικνύει ότι η σχέση ανάμεσα στο νάτριο και την αρτηριακή πίεση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη. Ένας λόγος γι’ αυτό μπορεί να είναι οι γενετικές διαφορές στο πώς οι άνθρωποι επεξεργάζονται το νάτριο.

Αν όμως έχετε ήδη υψηλή αρτηριακή πίεση, αξίζει να μειώσετε το νάτριο για να παρατηρήσετε τυχόν διαφορά. Προτιμήστε να προσθέτετε στα φαγητά σας περισσότερα μπαχαρικά για νοστιμιά.

Λιγότερο αλκοόλ

Το αλκοόλ αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Για την ακρίβεια, συνδέεται με το 16% των περιπτώσεων παγκοσμίως. Αν και κάποιες έρευνες υποστηρίζουν ότι οι χαμηλές έως μέτριες ποσότητες αλκοόλ ίσως να προστατεύουν την καρδιά, αυτά τα οφέλη μπορεί να εμποδιστούν από τις αρνητικές επιδράσεις.

Καταναλώνουμε τροφές με περισσότερο κάλιο

Το κάλιο βοηθά το σώμα μας να απομακρύνει το νάτριο και βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης στα αιμοφόρα αγγεία. Τροφές που περιέχουν υψηλά ποσοστά καλίου είναι οι εξής: λαχανικά, ιδιαίτερα φυλλώδη πράσινα, ντομάτες, πατάτες και γλυκοπατάτες. Φρούτα όπως πεπόνια, μπανάνες, αβοκάντο και βερίκοκα. Γαλακτοκομικά, όπως γάλα και γιαούρτι. Τόνο, σολομό, ξηροί καρποί και φασόλια.

Μειώνουμε την καφεΐνη

Αν έχετε πιει ένα φλιτζάνι καφέ και μετά μετρήσατε την πίεσή σας, θα αντιληφθήκατε ότι υπάρχει διαφορά. Όμως, δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η συχνή κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια αύξηση.

Συγκεκριμένα, όσοι πίνουν τακτικά καφέ και τσάι τείνουν να εμφανίζουν μικρότερο κίνδυνο καρδιακών νόσων, όπως υπέρταση, συγκριτικά με όσους δεν πίνουν. Η καφεΐνη όμως έχει ισχυρότερη επίδραση σε όσους δεν την καταναλώνουν συχνά. Αν υποπτεύεστε ότι είστε ευαίσθητοι στη καφεΐνη, μειώστε τη δραστικά για να δείτε αν θα μειωθεί και η αρτηριακή πίεση.

Ρυθμίζουμε το σωματικό βάρος

Όσοι είναι υπέρβαροι, θα δουν μεγάλη διαφορά στην υγεία της καρδιάς σε περίπτωση απώλειας βάρους. Σύμφωνα με έρευνα του 2016, η απώλεια 5% της μάζας σώματος μπορεί να μειώσει σημαντικά την υπέρταση.

Σε προηγούμενες μελέτες, η απώλεια περίπου 8 κιλών συνδεόταν με μείωση της συστολικής πίεσης κατά 8.5 mm Hg και της διαστολικής πίεσης κατά 6.5 mm Hg. Η επίδραση είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν η απώλεια βάρους συνδυάζεται με άσκηση.

Διακόπτουμε το κάπνισμα

Ανάμεσα στους πολλούς λόγους για να διακόψουμε το κάπνισμα είναι ότι αυτή η συνήθεια είναι ισχυρός δείκτης επικινδυνότητας για καρδιακές νόσους. Κάθε τσιγάρο κυριολεκτικά προκαλεί μια προσωρινή μικρή αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Τα χημικά που εντοπίζονται επίσης στον καπό είναι γνωστό ότι βλάπτουν τα αιμοφόρα αγγεία.

Μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε το στρες

Όταν βρισκόμαστε συνεχώς σε στρες, το σώμα μας νομίζει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο. Σε σωματικό επίπεδο, αυτό σημαίνει ταχυκαρδία και περισταλμένα αιμοφόρα αγγεία. Επίσης, σε περιόδους άγχους, είναι πιθανότερο να καταφεύγουμε στο αλκοόλ ή σε ανθυγιεινές τροφές για να νιώσουμε καλύτερα. Ως εκ τούτου, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μάθουμε πώς να διαχειριζόμαστε το στρες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιες ασκήσεις προτείνονται για τους υπερτασικούς

Το ελιξήριο που αναστέλλει τη γήρανση βρίσκεται σε κοινό χάπι για την πίεση

Η υψηλή αρτηριακή πίεση επιταχύνει τη μείωση της γνωστικής απόδοσης

Ρύθμιση πίεσης με φυσικό τρόπο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ο ρόλος του ύπνου στη σωματική και ψυχική μας υγεία

Κι έτσι, ενώ κάποιος αισθάνεται κουρασμένος, στριφογυρίζει στο κρεβάτι, τρίζει τα δόντια και σηκώνεται πολλές φορές μέσα στη νύχτα είτε για να πάει τουαλέτα είτε γιατί πεινάει. Τελικά, καταφέρνει να πέσει σε βαθύ ύπνο πολύ αργά και με ελάχιστες ώρες διαθέσιμες για ξεκούραση.

Όπως και η ισπανική γρίπη, ο κορωνοϊός μπορεί να μην εξαφανιστεί ποτέ εντελώς. Αντ 'αυτού, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα γίνει ένα ήπιο εποχιακό σφάλμα

"Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να επιβιώσετε από τη μόλυνση για να αποκτήσετε την ανοσία". Είναι πιο εύκολο, είπε, να πας στο φαρμακείο και να κάνεις ένα εμβόλιο.

Η επιδημία της σαλμονέλας εντοπίστηκε στις μισές πολιτείες των ΗΠΑ

Όσοι πιστεύουν ότι έχουν αυτά τα συμπτώματα θα πρέπει επίσης να αναφέρουν την ασθένειά τους στο υγειονομικό τμήμα και να βοηθήσουν τους ερευνητές της δημόσιας υγείας, καθώς και να γράψουν τι έφαγαν την εβδομάδα πριν αρχίσουν να αρρωσταίνουν.

21/08: Τι δείχνουν τα λύματα των τελευταίων ημερών για το ιικό φορτίο στη χώρα

Κορωνοϊός Λύματα: Οι καθαρά πτωτικές τάσεις κυμάνθηκαν από -38% στα Ιωάννινα μέχρι -67% στο Ηράκλειο, ενώ οριακές ήταν οι μειώσεις που παρατηρήθηκαν στην Αλεξανδρούπολη (-23%) και στο Βόλο (-24%). 

Σχολική κάρτα Self test: Τι ισχύει για τους μαθητές - Βήμα βήμα η διαδικασία έκδοσης - Το έντυπο

Σχολική κάρτα Self test: Υπενθυμίζεται ότι, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, πριν την Τρίτη και την Παρασκευή και ειδικότερα, μέχρι και είκοσι τέσσερις (24) ώρες προ της προσέλευσης στη σχολική μονάδα.

Πώς διαφέρει ο κορωνοϊός από τη γρίπη

Για την πρόληψη της γρίπης, τα CDC συμβουλεύουν τη λήψη εμβολίου γρίπης, την αποφυγή στενής επαφής με άλλους, κάλυψη βήχα και φτερνίσματος, αποφυγή αγγίγματος ματιών, μύτης και στόματος, καθαρισμό και απολύμανση και πλύσιμο συχνά των χεριών.