Παιδιά

Καλύτερες σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά που χάνουν χρονιά

Καλύτερες σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά που χάνουν χρονιά
Μια νέα αμερικανο-καναδική μελέτη υποστηρίζει  ότι τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά στην τάξη έχουν συχνά καλύτερες σχολικές επιδόσεις, σε σχέση με τους συμμαθητές τους μικρότερης ηλικίας.  Μάλιστα, η ηλικία που ένας μαθητής ξεκινά το σχολείο, φαίνεται να έχει αντίκτυπο σε βάθος χρόνου. Το συγκριτικό ηλικιακό πλεονέκτημα που αρχίζει στο Δημοτικό, μπορεί να συνοδεύσει το παιδί έως […]

Μια νέα αμερικανο-καναδική μελέτη υποστηρίζει  ότι τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά στην τάξη έχουν συχνά καλύτερες σχολικές επιδόσεις, σε σχέση με τους συμμαθητές τους μικρότερης ηλικίας.  Μάλιστα, η ηλικία που ένας μαθητής ξεκινά το σχολείο, φαίνεται να έχει αντίκτυπο σε βάθος χρόνου.

Το συγκριτικό ηλικιακό πλεονέκτημα που αρχίζει στο Δημοτικό, μπορεί να συνοδεύσει το παιδί έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τη μελέτη, αφού τα μεγαλύτερα παιδιά, όταν μεγαλώσουν, φαίνεται ότι έχουν μεγάλα ποσοστά εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και μάλιστα σε κάποια καλή σχολ’η.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Ελίζαμπεθ Ντιούι του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ανέλυσαν στοιχεία για τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών της Φλόριντα, συσχετίζοντάς τις με τις ηλικιακές διαφορές των μαθητών μέσα στην κάθε τάξη. Διαπιστώθηκε ότι τα πιο μεγάλα παιδιά της πρώτης τάξης του δημοτικού, που ανήκουν στη μεσαία εισοδηματική κατηγορία και έχουν γεννηθεί σχεδόν ένα έτος νωρίτερα από τα πιο μικρά παιδιά της τάξης τους, έχουν κατά μέσο όρο 2,6% μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν στο μέλλον φοιτητές σε κάποιο “ελίτ” πανεπιστήμιο, σε σχέση με τους πιο μικρούς στην ηλικία συμμαθητές τους.

“Αν και δεν είναι τεράστια μια τέτοια διαφορά, είναι αρκετά μεγάλη για να θεωρηθεί σημαντική” δήλωσε η Ντιούι και πρόσθεσε ότι το πλεονέκτημα αυτό, που συνοδεύει το παιδί στη ζωή του, φαίνεται να υπάρχει λίγο-πολύ σε όλες τις κατηγορίες κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου των παιδιών.