Μπαμπάς

Πως να αντιμετωπίσουν οι γονείς το παιδί με νοητική υστέρηση;

Πως να αντιμετωπίσουν οι γονείς το παιδί με νοητική υστέρηση;

Τα παιδιά με νοητική υστέρηση συνιστούν μιαν από τις πλέον ανομοιογενείς και εκπαιδευτικά απαιτητικές ομάδες ατόμων με αναπηρία.

Σχετικές Πληροφορίες δίνει στο Life2day.gr η Σπυριδούλα Κυπριτζόγλου- Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου. Επιστημονικός συνεργάτης Medidiatrofi.

Πρόκειται για άτομα τα οποία έχουν δείκτη νοημοσύνης μι­κρότερο από τα άτομα φυσιολογικής ανάπτυξης και χρειάζονται συνεχή και εκτεταμένη υποστήριξη σε όλες, σχε­δόν, τις δραστηριότητές τους. Διαφοροποιείται ανάλογα με τη σοβαρότητα της διαταραχής, όπως αυτή αξιολογείται από την απόδοση του παιδιού στις ανάλογες για την ηλικία του, κλίμακες αξιολόγησης (τεστ ευφυΐας) και σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Έτσι σύμφωνα με το Διαγνωστικό Στατιστικό εγχειρίδιο της Αμερικάνικης.

Ψυχιατρικής Εταιρίας (DSM-IV) υπάρχουν τέσσερις τύποι νοητικής διαταραχής, οι οποίοι είναι οι εξής:

· ήπια (ελαφριά) νοητική υστέρηση
· μέτρια (μέση) νοητική στέρηση
· σοβαρή νοητική υστέρηση
· βαριά νοητική υστέρηση

Παρακάτω περιγράφονται με τίτλους τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν γενικώς τα παιδιά και τα άτομα με νοητική υστέρηση:

· χαμηλή γενική νοητική ικανότητα
· σημαντικά περιορισμένη μνήμη
· σοβαρές δυσκολίες στο σχηματισμό εννοιών και στην εξαγωγή συμπερασμάτων, στη διαμόρφωση κριτικής σκέψης και στην κατανόηση λογικομαθηματικών εννοιών
· παθητικότητα
· μεγάλα προβλήματα με τη γενίκευση και τη μεταφορά μάθησης
· διαταραχές προσοχής
· δυσκολίες στην επικοινωνία
· αδυναμία χειρισμού συμβολικών συστημάτων
· αποτυχία στην κλασική σχολική μάθηση
· δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής
· περιορισμένες ικανότητες αυτοεξυπηρέτησης
· αδυναμία οργάνωσης ελεύθερου χρόνου
· σοβαρές δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων καθημερινής ζωής

Εξαιτίας όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών, τα οποία συνοδεύονται συχνά και από προ­βλήματα υγείας, τα παιδιά με νοητική υστέρηση παρουσιάζουν ρυθμό και τελικό επίπεδο ανάπτυξης που βρίσκονται, συνήθως, κάτω του ρυθμού και του επιπέδου που αντιστοιχεί σε κάθε ηλικία. Για το λόγο αυτό αποτελούσαν πάντοτε, και εξακο­λουθούν να αποτελούν, μια πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα και την Ειδική Παιδαγωγική αλλά και για τους ίδιους τους γονείς που καθημερινά αυτό που βιώνουν είναι μία πρόκληση που απαιτεί υπευθυνότητα και ετοιμότητα. Να σημειώσω όμως ότι «ένας άνθρωπος δε γεννιέται αλλά γίνεται»! Έτσι οι γονείς ενός παιδιού με τη συγκεκριμένη διαταραχή μπορούν να καταφέρουν αξιέπαινα πράγματα όπως το να τα μεγαλώσουν και να δημιουργήσουν υπέροχες προσωπικότητες με αρχές και αξίες, αλλά και σημαντικές ικανότητες οι οποίες εντοπίζονται από τους ειδικούς των σχολικών μονάδων και φροντίζουν να τις καλλιεργήσουν!

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιο είναι το μυστικό ενός πετυχημένου γάμου

Υπερευαίσθητοι οι μπαμπάδες απέναντι στις κόρες τους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα συνεχή δώρα κάνουν τα παιδιά κακομαθημένα

Η έλλειψη χρόνου και το βαρύ επαγγελματικό πρόγραμμα των γονιών πολλές φορές τους γεμίζει με ενοχές απέναντι στα παιδιά τους, ενοχές που προσπαθούν να καταπολεμήσουν «βομβαρδίζοντάς» τα με δώρα. Μπορεί το παιδί μας να χαίρεται τουλάχιστον για λίγα λεπτά, ωστόσο δεν του κάνει σίγουρα καλό, γιατί δεν μαθαίνει ότι υπάρχουν όρια.   Πώς να αποφύγουμε […]

Άδεια πατρότητας: Και οι μπαμπάδες έχουν δικαιώματα

Ο ερχομός ενός νέου μέλους στην οικογένεια εκτός από ευτυχία και φυσικά νέες υποχρεώσεις φέρνει και δικαιώματα! Και αυτά δεν τα έχουν μόνο οι μαμάδες αλλά και οι μπαμπάδες οι οποίοι μπορούν εάν το επιθυμούν να κάνουν χρήση της άδειας πατρότητας. Εμείς σας παρέχουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές. Η σύζυγός μου γέννησε. Δικαιούμαι κάποια άδεια; Ο […]

Σημαντικός ο ρόλος του πατέρα στις σχολικές επιδόσεις των παιδιών

Η ποιοτική ενασχόληση του πατέρα με το παιδί κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου, είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που θα καθορίσει την εμπιστοσύνη του παιδιού για τον εαυτό του, καθώς και την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στις νέες προκλήσεις με θετικό τρόπο.  Ο λόγος που ο πατέρας έχει τόσο σημαντικό ρόλο σε αυτή την περίοδο […]

Παιδί με αναπηρία στο σπιτικό μας

Οι αντιδράσεις και τα συναισθήματα που εκδηλώνουν οι γονείς όταν το μωράκι τους γεννηθεί με αναπηρία είναι ανάμικτα και πολύπλοκα. Οι γονείς εκφράζουν θυμό, αναζητούν εναλλακτικές απόψεις, νιώθουν κατάθλιψη μέχρι να περάσουν στο στάδιο της αποδοχής. Σε μία έρευνα στην ελληνική πραγματικότητα οι γονείς κωφών-βαρήκοων παιδιών βίωσαν τις ακόλουθες συναισθηματικές καταστάσεις: σοκ τη στιγμή της […]

Το διαζύγιο είναι εποχιακό;

Κοινωνιολόγοι του πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον βρήκαν, από διετή πρότυπα αιτημάτων για διαζύγιο, ότι το διαζύγιο είναι εποχιακό, κυρίως κατά τις περιόδους μετά από χειμερινές και καλοκαιρινές διακοπές.   Η Καθηγήτρια κοινωνιολογίας Julie Brinesκαι oδιδάκτορας Brian Serafini παρουσίασαν τα ευρήματα τους στην Ετήσια Συνάντηση της American Sociological Association στο Seattle, WA. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν […]

Η ομορφιά και η υγεία είναι και αντρική υπόθεση

Για πολλούς η αντρική περιποίηση, ακόμα και σήμερα, αποτελεί taboo. Στη σύγχρονη κοινωνία, οι άντρες καλούνται πλέον είτε για λόγους επαγγελματικούς είτε κοινωνικούς να φροντίζουν την εξωτερική τους εμφάνιση. Σε περίπτωση που φοβάσαι μήπως κατηγορηθείς ως μετροσέξουαλ, θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι ο όρος δεν αφορά την σεξουαλική σου ταυτότητα. Σύμφωνα με τον Mark […]

Πως θα συνυπάρξετε εσείς και το μωρό στην παραλία

Ένα μωρό στην παραλία είναι μα ωρολογιακή βόμβα για τους γονείς. Τρέχει, μπορεί να φάει από περιέργεια άμμο, να κάψει τα χεράκια του και το κορμάκι του από την καυτή άμμο, να χτυπήσει με πέτρες που τις πιάνει από περιέργεια και πάει λέγοντας. Και εσείς ως δόλιοι γονείς με το μάτι γαρίδα και τη ψυχή […]

Το κινητό μας εν έτη 2016

Οι ρίζες των κινητών τηλεφώνων εντοπίζονται ήδη από το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Το 1947 ξεκίνησε η εξέλιξη της ιδέας του κινητού τηλεφώνου, όταν οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι ένας πομπός μικρής εμβέλειας μπορεί να μεταμορφωθεί σε πομπό μεγάλης εμβέλειας συνδέοντας πολλές «κυψέλες» ενός τοπικού δικτύου. Η επίσημη ημερομηνία γέννησης του κινητού τηλεφώνου θεωρείται η […]