ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Βρεφική ανάπτυξη: Τα μωρά θυμούνται πρόσωπα παρά τις μάσκες προσώπου

Βρεφική ανάπτυξη: Τα μωρά θυμούνται πρόσωπα παρά τις μάσκες προσώπου
Βρεφική ανάπτυξη: Τα μωρά ηλικίας 6 έως 9 μηνών μπορούν να σχηματίσουν αναμνήσεις από καλυμμένα πρόσωπα και να αναγνωρίσουν αυτά τα πρόσωπα όταν δεν καλύπτονται.

Καθώς τα μωρά μαθαίνουν κοιτάζοντας ανθρώπινα πρόσωπα, πολλοί γονείς και παιδίατροι ανησυχούν για τις αναπτυξιακές επιπτώσεις της εκτεταμένης κάλυψης προσώπου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Μια νέα μελέτη από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Ντέιβις, κατευνάζει αυτές τις ανησυχίες, διαπιστώνοντας ότι τα μωρά ηλικίας 6 έως 9 μηνών μπορούν να σχηματίσουν αναμνήσεις από καλυμμένα πρόσωπα και να αναγνωρίσουν αυτά τα πρόσωπα όταν δεν καλύπτονται.

Η Michaela DeBolt, υποψήφια διδάκτορας στη γνωστική ψυχολογία, και η Lisa Oakes, καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας και στο Center for Mind and Brain, χρησιμοποίησαν την παρακολούθηση των ματιών για να μελετήσουν πώς οι μάσκες επηρεάζουν την αναγνώριση προσώπου των βρεφών. Στη μελέτη, σε 58 μωρά, καθισμένα στην αγκαλιά ενός γονέα ή σε ένα παιδικό καρεκλάκι, έδειξαν ζευγάρια γυναικείων γυναικείων γυναικείων προσώπων σε μια οθόνη υπολογιστή, ενώ οι κάμερες κατέγραφαν πού κοιτούσαν. Επειδή τα μωρά καθυστερούν περισσότερο σε άγνωστες εικόνες, οι ερευνητές θα μπορούσαν να βρουν ποια πρόσωπα αναγνώρισαν, είπε ο DeBolt.

Τα ευρήματα εμφανίζονται σε μια εργασία που δημοσιεύτηκε στο ειδικό τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου του περιοδικού Infancy, το οποίο επικεντρώθηκε στον αντίκτυπο του Covid-19 στην ανάπτυξη των βρεφών. Οι δοκιμές έλαβαν χώρα στο Oakes’ Infant Cognition Lab στο Centre for Mind and Brain στο Davis της Καλιφόρνια, από τα τέλη Δεκεμβρίου 2021 έως τα τέλη Μαρτίου 2022, κατά τη διάρκεια μιας εντολής μάσκας σε όλη την πολιτεία και της άφιξης της παραλλαγής του κορωνοϊού Omicron. «Όταν τα μωρά έμαθαν ένα μασκοφόρο πρόσωπο και μετά το είδαν ξανά χωρίς μάσκα, το αναγνώρισαν», είπε ο DeBolt.

Ωστόσο, όταν η σειρά αντιστράφηκε, τα μωρά δεν έδειχναν ισχυρή αναγνώριση των καλυμμένων προσώπων που είδαν για πρώτη φορά χωρίς μάσκα. Η DeBolt είπε ότι ήταν παρόμοιο με τη δική της εμπειρία να μην αναγνώρισε αμέσως έναν φίλο που φορούσε μάσκα προσώπου. Η εκμάθηση προσώπων είναι κεντρικής σημασίας για το πώς τα μωρά μαθαίνουν να μιλάνε, να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα, να αναπτύσσουν σχέσεις με τους φροντιστές τους και να εξερευνούν το περιβάλλον τους, είπε ο Oakes, προσθέτοντας, «Έτσι οι άνθρωποι ανησυχούσαν πολύ για τις μάσκες προσώπου και την επίδραση που θα είχαν στο πώς μαθαίνουν τα βρέφη. ανθρώπινα πρόσωπα».

Ο Oakes, ειδικός στη γνωστική ανάπτυξη στη βρεφική ηλικία, είπε ότι η μελέτη υπογράμμισε την αξιοσημείωτη ικανότητα των μωρών να προσαρμοστούν, προσθέτοντας: «Νομίζω ότι θα πρέπει να είναι πολύ καθησυχαστικό για τους γονείς γενικά». «Τα μωρά σε όλο τον κόσμο αναπτύσσονται και ευδοκιμούν», είπε, προσθέτοντας, «Υπάρχουν τόσες πολλές παραλλαγές στην καθημερινή εμπειρία των μωρών», πρόσθεσε. «Εφόσον φροντίζονται και τρέφονται καλά και λαμβάνουν αγάπη και προσοχή, ευδοκιμούν. Μπορούμε να μπούμε σε μια κατάσταση όπου πιστεύουμε ότι ο τρόπος που κάνουμε τα πράγματα είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνουμε πράγματα και ότι οτιδήποτε διαφορετικό θα είναι ένα πρόβλημα. Και προφανώς αυτό δεν ισχύει». (ΕΝΑ I)