Επιστημονικά Νέα

Σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες

Σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες
Πόσο πιο καθαρό θα ήταν το περιβάλλον, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μας, αν δεν υπήρχαν συσκευασίες στα προϊόντα; Υπάρχει σούπερ μάρκετ με προϊόντα χωρίς συσκευασία όμως; Η απάντηση είναι θετική. Μην το ψάξετε στην Ελλάδα όμως γιατί δεν θα το βρείτε, τα μόνα προϊόντα που πωλούνται στη χώρα μας χωρίς συσκευασίες είναι […]

Πόσο πιο καθαρό θα ήταν το περιβάλλον, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μας, αν δεν υπήρχαν συσκευασίες στα προϊόντα; Υπάρχει σούπερ μάρκετ με προϊόντα χωρίς συσκευασία όμως; Η απάντηση είναι θετική.

Μην το ψάξετε στην Ελλάδα όμως γιατί δεν θα το βρείτε, τα μόνα προϊόντα που πωλούνται στη χώρα μας χωρίς συσκευασίες είναι όσπρια, ξηροί καρποί και όσα πωλούνται στις λαϊκές και βιολογικές αγορές.

Στο Βερολίνο όμως, στη συνοικία Κρόιτσμπεργκ, έχει ανοίξει εδώ και μερικούς μήνες το πρώτο σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες, με την ονομασία Original Unverpackt (στα ελληνικά σημαίνει «αυθεντικό χύμα») και αποτελεί πρωτοβουλία δύο νέων γυναικών, της Σάρα Βολφ και της Μιλένα Γκλιμπόφσκι.

Προσφέρει 600 διαφορετικά είδη, από μακαρόνια και όσπρια μέχρι σαμπουάν και είδη μαναβικής, τα οποία όλα πωλούνται χωρίς συσκευασία, με το κιλό.

Φρούτα και λαχανικά βρίσκονται πάνω σε πάγκους και σε μεγάλα δοχεία, ξηροί καρποί και όσπρια αποθηκεύονται σε μεγάλα δοχεία, τα οποία φέρουν κατάλληλα στόμια για ελεγχόμενη ροή. Το ίδιο γίνεται ακόμα και με τα υγρά προϊόντα, όπως σαμπουάν, απορρυπαντικά και άλλα.

Για να τα αγοράσει ο πελάτης πρέπει να φέρει δικά του σκεύη (βάζα, μπουκάλια κ.λπ., που χρησιμοποιούνται ξανά), τα οποία ζυγίζονται στην είσοδο και στη συνέχεια αφαιρείται το βάρος τους στο ταμείο.

Στόχος του πρωτότυπου σούπερ μάρκετ είναι η μείωση των απορριμμάτων καθώς ακόμα και η ανακύκλωση στοιχίζει. Επίσης όλα τα προϊόντα που διαθέτει είναι βιολογικά και φτάνουν ως εκεί από κοντινές περιοχές προκειμένου να μειωθούν και τα καυσαέρια και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Παράλληλα έτσι αντιμετωπίζεται και το πρόβλημα της περίσσειας τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια, το οποίο έχει οικολογική αλλά και ηθική διάσταση σε εποχές λιτότητας όπως αυτή που διανύουμε. Ο πελάτης αγοράζει ακριβώς την ποσότητα που χριεάζεται από κάθε προϊόν, έτσι τίποτα δεν πάει χαμένο.

Τέλος χωρίς συσκευασίες μειώνεται και το κόστος των προϊόντων, διότι αν δεν το γνωρίζατε η συσκευασία αυξάνει από 5 ως 30% την τελική τιμή.