Επιστημονικά Νέα

Επιτυχία… με ονοματεπώνυμο

Επιτυχία… με ονοματεπώνυμο
  Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για να πετύχει κάποιος επαγγελματικά, χρειάζεται έναν καλό τίτλο σπουδών ή μία καλή προϋπηρεσία με καλές συστάσεις. Οι ερευνητές, όμως  της Σχολής Ψυχολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, έρχονται να μας πουν ότι η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται και από παράγοντες λιγότερο αναμενόμενους. Πιο συγκεκριμένα όσοι διαθέτουν απλά και εύηχα ονοματεπώνυμα εξελίσσονται […]

 

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για να πετύχει κάποιος επαγγελματικά, χρειάζεται έναν καλό τίτλο σπουδών ή μία καλή προϋπηρεσία με καλές συστάσεις.

Οι ερευνητές, όμως  της Σχολής Ψυχολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, έρχονται να μας πουν ότι η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται και από παράγοντες λιγότερο αναμενόμενους.

Πιο συγκεκριμένα όσοι διαθέτουν απλά και εύηχα ονοματεπώνυμα εξελίσσονται γρηγορότερα συγκριτικά με εκείνους που το ονοματεπώνυμο τους είναι παράξενο και δύσκολο να το προφέρουμε.

Οι ερευνητές, λοιπόν με επικεφαλής τον Δρ Σίμον Λάχαμ, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, όσο παράξενο κι αν φαίνεται, η ηχητική επίδραση που έχει ένα ονοματεπώνυμο στους άλλους και μάλιστα στους ιεραρχικά ανώτερους, παίζει σημαντικό ρόλο στο πώς, αλλά και στο  πόσο οι άνθρωποι γίνονται αποδεκτοί από το επαγγελματικό και φιλικό περιβάλλον τους.

Όσο πιο εύκολο είναι ένα όνομα και πιο ευχάριστο στο άκουσμα, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία και πιο γρήγορη προαγωγή στη δουλειά χαρίζει στον κάτοχό του. Επιπλέον, διευκολύνει τους ανθρώπους να κάνουν νέους φίλους.

Οι άνθρωποι, σύμφωνα με τους ερευνητές,  με απλά ονόματα κρίνονται γενικά πιο θετικά από τους γύρω τους. Το «κλειδί» φαίνεται να μη είναι τόσο το μήκος του ονοματεπώνυμου ή το αν ακούγεται ξενικό ή ασυνήθιστο, αν και αυτά παίζουν επίσης τον ρόλο τους, όσο το πόσο εύκολο είναι συνολικά το όνομα για να το πει κανείς και να το θυμάται.

Επίσης, αφού μελέτησαν την επίδραση που ασκούν εκατοντάδες επίθετα πολλών διαφορετικών εθνοτήτων, κατέληξαν ότι το ονοματεπώνυμο παίζει ρόλο και στην καριέρα ενός πολιτικού. Οι άνθρωποι με τα πιο εύηχα ονόματα κερδίζουν πιο εύκολα τα δημόσια αξιώματα.

Άλλωστε προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι οι μετοχές των εταιριών με τα απλά και πιο εύηχα ονόματα τα πήγαιναν  καλύτερα στο χρηματιστήριο σε σχέση με όσες είχαν πολύπλοκες επιχειρηματικές ονομασίες.