Διατροφή

Βιγκανισμός: Μόνο 8% της Gen Z δεν σκέφτεται να ακολουθήσει vegan διατροφή

Βιγκανισμός: Μόνο 8% της Gen Z δεν σκέφτεται να ακολουθήσει vegan διατροφή
Βιγκανισμός: Μια νέα έρευνα φωτίζει τις σκέψεις της Gen Z για μια vegan διατροφή, καθώς ανησυχεί περισσότερο για την κλιματική κρίση.

Οι στάσεις της Gen Z απέναντι στον βιγκανισμό είναι θετικές και υποστηρικτικές, με τα μέλη αυτής της γενιάς να πιστώνονται συχνά την προώθηση της ανάπτυξης του τμήματος που βασίζεται στα φυτά. Ανησυχώντας όλο και περισσότερο για τη δική της ευημερία, πιστεύεται ότι η Gen Z βλέπει τον βιγκανισμό όχι μόνο ως τρόπο προώθησης της ευημερίας των ζώων, αλλά και ως μέσο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και την προώθηση της βιωσιμότητας.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πιστεύεται επίσης ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της στάσης του Gen Z απέναντι στον βιγκανισμό, με πολλούς παράγοντες επιρροής και διασημότητες να προωθούν τις φυτικές δίαιτες. Οι μεγάλες μάρκες ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση. Ο γίγαντας των γαλακτοκομικών προϊόντων Danone ξεκίνησε πρόσφατα μια καμπάνια για την vegan επωνυμία γάλακτος Silk που επαναπροσδιορίζει το “Got Milk?”, με τα παιδιά του Gen Z προηγούμενων διαφημίσεων να φορούν βίγκαν μουστάκια από γάλα.

Τι ακριβώς πιστεύει όμως η Gen Z για τον βιγκανισμό; Μια νέα έρευνα —που διεξήχθη από τον οργανισμό δεδομένων κοινωνικών επιστημών Medical Inspiration Daily For Stronger Society (MIDSS)— έχει σκοπό να ανακαλύψει.

Gen Z για vegan διατροφή

Το MIDSS εξέτασε 3.112 άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 χωρισμένα σε δύο ομάδες: 2.101 vegan Gen Zers και 1.011 non-vegan Gen Zers. Αποτελούμενη από διάφορες ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, η έρευνα είχε στόχο να κατανοήσει τις στάσεις του Gen Zers και στις δύο ομάδες απέναντι στον βιγκανισμό και στη συνέχεια να τα σύγκρινε για να εξακριβωθούν οι διαφορές στις απόψεις.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι μισοί από τους vegan Gen Zers (50 τοις εκατό) ανέφεραν την υγεία ως τον κύριο λόγο για την υιοθέτηση της δίαιτας. Είναι ενδιαφέρον ότι περισσότερο από το μισό (51 τοις εκατό) αυτής της ομάδας δήλωσε επίσης ότι η κατανόηση των οφελών για την υγεία ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο για την έναρξη της δίαιτας.

Ένα σημαντικό εμπόδιο για τους μη βίγκαν; Το 37% ανέφερε ότι η λαχτάρα τους για μη βίγκαν τρόφιμα – κυρίως κρέας – τους εμποδίζει να γίνουν vegan. Μια πιθανή εξήγηση για αυτό, δεδομένης της ποικιλίας των προϊόντων κρέατος φυτικής προέλευσης στην αγορά, είναι ότι οι γονείς της Gen Z (που συνήθως προέρχονται από τη Gen X) έχουν περιορισμένη κατανόηση ή/και πρόσβαση σε εναλλακτικές επιλογές κρέατος φυτικής προέλευσης.

«Πέρασαν οι μέρες που κάποιος χρειάζεται να τρώει μόνο τόφου και ρύζι κάθε μέρα ως βασικό συστατικό του βιγκανισμού», δήλωσε η Yelena Wheeler, εγγεγραμμένη διαιτολόγος διατροφολόγος (RDN), σε μια δήλωση ως απάντηση στα αποτελέσματα της έρευνας. «Υπάρχουν αμέτρητα νέα προϊόντα στην αγορά που είναι εξ ολοκλήρου φυτικής προέλευσης και μιμούνται καλά τα αντίστοιχα ζώα τους».

Εκτός από τις ανησυχίες για την υγεία, η καλή διαβίωση των ζώων και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες αναφέρθηκαν επίσης ως λόγοι για την επιλογή μιας φυτικής διατροφής. Ωστόσο, ενώ το 40% των βίγκαν πιστεύουν ότι η διατροφή έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, το 48% των μη βίγκαν αμφιβάλλει ότι έχει.