Επιχειρήσεις

ΗΠΑ COVID-19: Άλλαξε τον τρόπο που τρώμε έξω – εδώ είναι οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν

ΗΠΑ COVID-19: Άλλαξε τον τρόπο που τρώμε έξω – εδώ είναι οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν
Οι ελλείψεις προσωπικού, τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού, ακόμη και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχουν προκαλέσει αυξήσεις τιμών σε πολλά εστιατόρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τους New York Times.

ΗΠΑ COVID-19: Οι τάσεις των εστιατορίων που θα διαρκέσουν και μετά την COVID-19. Τα εστιατόρια έπρεπε να κάνουν σημαντικές προσαρμογές όταν οι τραπεζαρίες σε όλον τον κόσμο έπρεπε να κλείσουν λόγω της COVID-19. Μεταξύ των υπηρεσιών παράδοσης και των επιδέξιων εξωτερικών διαρρυθμίσεων καθισμάτων, οι επιχειρήσεις έγιναν δημιουργικές για να κρατήσουν το ενδιαφέρον των πελατών να παραγγείλουν – αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετό για να διατηρήσουν τις πωλήσεις κοντά στα προ της πανδημίας επίπεδα. Η βιομηχανία εστιατορίων των ΗΠΑ έφερε περίπου 240 δισεκατομμύρια δολάρια λιγότερα σε πωλήσεις από ό,τι αναμενόταν το 2020 και ορισμένοι ειδικοί του κλάδου λένε ότι τα εστιατόρια δεν θα ανακάμψουν ποτέ από την πανδημία.

Η Task Group συγκέντρωσε στοιχεία και στατιστικές σχετικά με τις τάσεις στον κλάδο της εστίασης από την αρχή της πανδημίας COVID-19 από ειδικούς του κλάδου, κυβερνητικά δεδομένα και ειδησεογραφικές πηγές για να εξετάσει ποιες τάσεις ήρθαν για να μείνουν.

Ενώ ο κλάδος της εστίασης γνώρισε σημαντικές αλλαγές, η πανδημία κατέληξε να αποτελέσει καταλύτη για τον κλάδο.

Προκάλεσε τάσεις που βοήθησαν ορισμένα εστιατόρια να ευδοκιμήσουν, αναγκάζοντας πολλά να υιοθετήσουν λειτουργικές αλλαγές που μπορεί να μην είχαν ληφθεί υπόψη προηγουμένως. Ωστόσο, δεν θεωρούνται θετικές όλες οι τάσεις των εστιατορίων από την COVID-19 και πολλές επιχειρήσεις συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικές αναποδιές τα τελευταία χρόνια.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα δημιουργικών αλλαγών που προέκυψαν από την πανδημία – με πολλές τάσεις που μπορεί να έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τρώμε έξω.

Προκειμένου να μειωθεί η εξάπλωση της COVID-19 στις επιφάνειες, πολλά εστιατόρια αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τη χρήση φυσικών μενού και να βασιστούν σε μενού με κωδικό QR.

Οι πελάτες χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους για να σαρώσουν έναν γραμμωτό κώδικα, ο οποίος τους μεταφέρει σε έναν ιστότοπο όπου το μενού είναι εύκολο στην πλοήγηση.

Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Ένωσης Εστιατορίων του 2021 για την κατάσταση του κλάδου στα μέσα του έτους, το 57% των καταναλωτών είδαν και παρήγγειλαν από το ηλεκτρονικό μενού ενός εστιατορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επιπλέον, οι New York Times ανέφεραν ότι, σύμφωνα με άλλη έρευνα της ένωσης, τα μισά από τα εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης ξεκίνησαν μενού με κωδικό QR από την έναρξη της πανδημίας.

Ενώ αυτό διευκόλυνε τους πελάτες να ελαχιστοποιήσουν τις επαφές τους, εξαλείφθηκε επίσης ο χρόνος που ξόδευε το προσωπικό για την απολύμανση των μενού ή την εκτύπωση νέων. Μείωσε επίσης την ποσότητα των αποβλήτων που παρήγαγε το εστιατόριο, ειδικά αν το εστιατόριο άλλαζε συχνά τις επιλογές του μενού. Έχει αποδειχθεί ακόμη και ότι εξοικονομεί χρόνο- ορισμένα εστιατόρια παρέχουν στους πελάτες έναν τρόπο να πληρώνουν απευθείας στο τηλέφωνό τους αντί να περιμένουν τον σερβιτόρο, γεγονός που δημιουργεί λιγότερα σημεία επαφής και μειωμένο κίνδυνο εξάπλωσης του ιού.

Οι κωδικοί QR έχουν επίσης δώσει στα εστιατόρια έναν εύκολο τρόπο παρακολούθησης των δεδομένων των καταναλωτών, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων με το ιστορικό των πελατών και τα στοιχεία επικοινωνίας για να αυξήσουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να προωθήσουν προγράμματα επιβράβευσης.

Μόλις τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων διαπίστωσαν ότι τα σωματίδια του ιού COVID-19 είναι λιγότερο πιθανό να εξαπλωθούν όταν βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους -και σε περιοχές με καλό εξαερισμό-, τα εστιατόρια παρείχαν επιλογές καθισμάτων σε εξωτερικούς χώρους, αποκλείοντας συχνά χώρους για τραπέζια σε πεζοδρόμια, κράσπεδα και στο δρόμο.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, το 72% των εστιατορίων πλήρους εξυπηρέτησης και το 57% των εστιατορίων περιορισμένης εξυπηρέτησης δήλωσαν ότι προσέφεραν υπαίθριο τραπέζι μέσω αιθρίας, καταστρώματος ή πεζοδρομίου, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Εστιατορίων.

Τα εστιατόρια στον δρόμο έγιναν ιδιαίτερα επιτυχημένα, ενώ διεύρυναν τον αριθμό των τραπεζιών και αύξησαν τις επιχειρήσεις των εστιατορίων, και πολλά συνεχίζουν να προσφέρουν υπαίθρια τραπεζοκαθίσματα όλον τον χρόνο.

Η πόλη της Νέας Υόρκης, για παράδειγμα, δημιούργησε ένα πρόγραμμα «Μόνιμα Ανοιχτά Εστιατόρια», επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται επ’ αόριστον τους χώρους των πεζοδρομίων και των πεζοδρομίων των δρόμων.

Παρόλο που ορισμένα εστιατόρια είδαν αυξημένες επιχειρήσεις μέσω του μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των τραπεζοκαθισμάτων στα πεζοδρόμια, πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούσαν να υποφέρουν από ελλείψεις προσωπικού.

Το 2020, πάνω από 2,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον κλάδο της εστίασης εξαφανίστηκαν και εκτιμάται ότι 110.000 επιχειρήσεις έκλεισαν οριστικά τις πόρτες τους.

Έκτοτε, πολλά εστιατόρια δεν φάνηκε ποτέ να ανακάμπτουν, παρά τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων εργασίας στην αγορά.

Τον Ιούνιο του 2022, υπήρχαν περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια κενές θέσεις εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών στέγασης και εστίασης, ο οποίος περιλαμβάνει τις θέσεις εργασίας στον τομέα της εστίασης και της φιλοξενίας.

Τον Ιούλιο, ο ίδιος τομέας προσέλαβε περίπου 74.000 άτομα, ωστόσο η εργασία εξακολουθεί να είναι σημαντικά μειωμένη.

Παρόλο που οι υπηρεσίες παράδοσης γευμάτων γνώρισαν μεγάλη άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας -παρέχοντας ευκολία στους πελάτες που προτιμούν να παίξουν με ασφάλεια στο σπίτι-, η ζήτηση για παράδοση κατ’ οίκον έχει μειωθεί κάπως.

Εν μέρει, ο λόγος οφείλεται στο αυξανόμενο κόστος πληθωρισμού, που καθιστά τις υπηρεσίες παράδοσης γευμάτων ακριβές σε σύγκριση με τα ψώνια από το παντοπωλείο ή την παραγγελία απευθείας από το εστιατόριο.

Επιπλέον, με τα εμβόλια που μειώνουν τα ποσοστά θνησιμότητας COVID-19 και τις χαλαρωμένες κατευθυντήριες γραμμές κοινωνικής απόστασης, οι θαμώνες επιστρέφουν στο φαγητό δια ζώσης, με αποτέλεσμα τη μειωμένη χρήση υπηρεσιών τρίτων, όπως το DoorDash, το Uber Eats και το Grubhub.

Ο πληθωρισμός ευθύνεται επίσης για την αύξηση του κόστους του φαγητού στα εστιατόρια – τον Ιούλιο του 2022, το κόστος του φαγητού εκτός σπιτιού αυξήθηκε κατά περίπου 7,6% σε σχέση με τις τιμές του Ιουλίου 2021.

Οι ελλείψεις προσωπικού, τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού, ακόμη και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχουν προκαλέσει αυξήσεις τιμών σε πολλά εστιατόρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τους New York Times.

Μερικά από τα τρόφιμα με ανοδική πορεία των τιμών κατά το περασμένο έτος είναι το μοσχάρι, το χοιρινό κρέας, τα χτένια και το κρασί.

Τα βασικά είδη τροφίμων όπως το μαγειρικό λάδι και το αλεύρι έχουν επίσης δεχτεί πλήγμα – μόνο οι τιμές του λαδιού canola αυξήθηκαν κατά 159%.

Με την εκτίναξη των τιμών στα ύψη, τα εστιατόρια δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μετακυλήσουν αυτές τις αυξήσεις στους πελάτες τους, δημιουργώντας μια πολύ υψηλότερη τιμή στο τέλος του γεύματος.