Καινοτομία

Οι φαρμακευτικές, οι ψηφιακές θεραπείες και η στόχευση για το 2019

Οι φαρμακευτικές, οι ψηφιακές θεραπείες και η στόχευση για το 2019
Η θεραπευτική τεχνολογία υφίσταται εδώ και χρόνια. Καθώς οι ασθενείς λαμβάνουν πιο ενεργό ρόλο στην υγειονομική περίθαλψη, το ενδιαφέρον της βιομηχανίας για παροχή τεχνικής βοήθειας – όπως με εικονικούς βοηθούς  σαν το  Siri της Apple ή το Alexa της Αmazon – αυξάνει. Το 2018 ήταν το έτος των αναδυόμενων θεραπευτικών εφαρμογών, των πρώτων ψηφιακών χαπιών […]
Η θεραπευτική τεχνολογία υφίσταται εδώ και χρόνια. Καθώς οι ασθενείς λαμβάνουν πιο ενεργό ρόλο στην υγειονομική περίθαλψη, το ενδιαφέρον της βιομηχανίας για παροχή τεχνικής βοήθειας – όπως με εικονικούς βοηθούς  σαν το  Siri της Apple ή το Alexa της Αmazon – αυξάνει.
Το 2018 ήταν το έτος των αναδυόμενων θεραπευτικών εφαρμογών, των πρώτων ψηφιακών χαπιών και των συνδεδεμένων έξυπνων ιατρικών συσκευών. Το Abilify MyCite της Otsuka, το οποίο δημιουργήθηκε με την Proteus Digital Health, ήταν το πρώτο ψηφιακό χάπι που εγκρίθηκε φέτος, συνδέοντας τις εφαρμογές smartphone των ασθενών – με προώθηση από την Magellan Health.
Η Novartis είναι ένας άλλος παίκτης στο ψηφιακό θεραπευτικό παιχνίδι, που συνεργάζεται με την Pear Therapeutics για μια εφαρμογή σχετική με την κατάχρηση ουσιών, η οποία ονομάζεται reSET.  Συνδεδεμένα στυλό ινσουλίνης από τη Novartis είναι επίσης καθ’ οδόν, με έξυπνες συσκευές εισπνοής να ακολουθούν.
Δεν είναι μια αγορά που οι φαρμακευτικές μπορεί να αντέξουν να αγνοήσουν. Το πλήθος των ατόμων που χρησιμοποιούν ψηφιακές θεραπείες θα αυξηθεί από περίπου 4,5 εκατομμύρια το 2018 σε 130 εκατομμύρια μέχρι το 2023, σύμφωνα με την Juniper Research, με εκτιμώμενες πωλήσεις να κυμαίνονται από 6 δισεκατομμύρια έως 9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα εμπόδια 
Οι φαρμακευτικές αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια στην ψηφιακή θεραπευτική. Η ανάγκη εμπιστοσύνης των ασθενών και ευρείας αποδοχής εκ μέρους των ιατρών είναι μόνο μερικά από αυτά – για να μην αναφέρουμε την εσωτερική διαμάχη στις εταιρείες. Η εφαρμογή Quitters Circle της Pfizer ήταν τόσο αποτελεσματική για να βοηθήσει τα άτομα να καπνίζουν λιγότερο ή να εγκαταλείψουν το κάπνισμα, που φέτος ξεκίνησε την εφαρμογή LivingWith, ένα παρόμοιο εργαλείο και καθημερινό σύντροφο για άτομα με καρκίνο.
Ο Savitri Basavaiah, επικεφαλής ομάδας μάρκετινγκ χαρτοφυλακίων ογκολογίας στην Pfizer, δήλωσε αυτό το καλοκαίρι ότι ενώ οι συνιστώσες της εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης του κοινωνικού κύκλου, θα μπορούσαν να αποδώσουν και μεμονωμένα ο συνδυασμός τους θα είναι το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία των μεγάλων φαρμακευτικών στην ψηφιακή θεραπευτική και την προώθηση λογισμικού ως φαρμάκου.