Editorial

ΕΟΠΥΥ: Έργο για την λειτουργία Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών έχει αποζημιωθεί, όμως ΔΕΝ λειτουργεί

ΕΟΠΥΥ: Έργο για την λειτουργία Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών έχει αποζημιωθεί, όμως ΔΕΝ λειτουργεί
 Της Νικολέτας Ντάμπου  Προβληματισμό έχει προκαλέσει το έργο του ΕΟΠΥΥ για το «Σύστημα κεντρικής διαχείρισης λειτουργίας Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς Ασφαλισμένους και Φαρμακείων ΕΟΠΥΥ» καθώς έχει παραληφθεί από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, η εταιρεία έχει αποζημιωθεί, όμως ΔΕΝ λειτουργεί, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η μεγάλη ταλαιπωρία των ασθενών περιμένοντας σε ουρές να παραλάβουν τα φάρμακά έξω […]

 Της Νικολέτας Ντάμπου 

Προβληματισμό έχει προκαλέσει το έργο του ΕΟΠΥΥ για το «Σύστημα κεντρικής διαχείρισης λειτουργίας Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς Ασφαλισμένους και Φαρμακείων ΕΟΠΥΥ» καθώς έχει παραληφθεί από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, η εταιρεία έχει αποζημιωθεί, όμως ΔΕΝ λειτουργεί, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η μεγάλη ταλαιπωρία των ασθενών περιμένοντας σε ουρές να παραλάβουν τα φάρμακά έξω από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Να σημειώσουμε ότι για το παραπάνω θέμα έχει στείλει επιστολή στον πρωθυπουργό ο κ. Γρηγόρης Λεοντόπουλος Πρόεδρος ΠΟN – Μέλος ΔΣ ΕΟΠΥΥ, διαβάστε εδώ : ΕΟΠΥΥ: Ουρές στα φαρμακεία γιατί δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεφωνικών ραντεβού́

Σκοπός του εν λόγω έργου είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των ασφαλισμένων παρέχοντας τα εξής :

  • Άμεση ενεργοποίηση της παραγγελίας με την έκδοση της συνταγής (κατάσταση αναμονής)
  • Άμεση ενημέρωση μέσω κινητού ή/και e-mail για τα απαραίτητα έγγραφα και τον τρόπο παραλαβής του φαρμάκου.
  • Ενεργοποίηση συστήματος προγραμματισμού παραλαβής (ραντεβού στο φαρμακείο) με παράλληλη ενημέρωση για τα πιθανά σημεία διαθεσιμότητας.
  • Ενεργοποίηση συστήματος προγραμματισμένης παράδοσης στο σπίτι, σε έως 2 ημέρες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποδοχής αποστολής.

Παράλληλα, υποστηρίζονται και οι εξής διαδικασίες:

  • Επανάληψη διαδικασίας μηνιαίας συνταγής με τον ίδιο τρόπο, με πρότερη τηλεφωνική επιβεβαίωση (helpdesk) Ενημέρωση του πολίτη για θέματα που άπτονται της εκτέλεσης.
  • Προγραμματισμός ραντεβού για την παραλαβή φαρμάκων από τα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
  • Τηλεφωνικός προγραμματισμός ραντεβού παραλαβής από Φαρμακείο ΕΟΠΥΥ.
  • Οι ασφαλισμένοι θα έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού της ημερομηνίας και ώρας εκτέλεσης της συνταγής μέσω τηλεφωνικής κλήσης στο ειδικά διαμορφωμένο κέντρο κλήσεων του ΕΟΠΥΥ (call center) Χρησιμοποιώντας τον μοναδικό αριθμό συνταγής, θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τη διαθεσιμότητα των φαρμάκων αλλά και να προγραμματίσουν το ραντεβού τους στο φαρμακείο και στην ώρα που τους εξυπηρετεί.
  • Ο ασφαλισμένος ή εκπρόσωπός τους θα μπορεί, κατόπιν, να μεταβεί σε Φαρμακείο ΕΟΠΥΥ, τη συμφωνημένη ημέρα και ώρα για την εκτέλεση της συνταγής του.

Κατά την προσέλευσή του στο Φαρμακείο, ο χρήστης δύναται να ενημερωθεί για την κατάσταση της σειράς του (queue) αλλά και τον αναμενόμενο χρόνο αναμονής μέχρι την εκτέλεση της συνταγής του από ειδική οθόνη που θα βρίσκεται εγκατεστημένο στο χώρο του Φαρμακείου. Επίσης, θα ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για την κατάσταση της σειράς τους από το ειδικό σύστημα οθονών προβολής (digital signage) που θα βρίσκεται εγκατεστημένο στο χώρο του Φαρμακείου.

  • Τηλεφωνικός προγραμματισμός αποστολής συνταγής σε προ-δηλωμένη διεύθυνση αποστολής. Καλώντας στο ειδικά διαμορφωμένο κέντρο κλήσεων του ΕΟΠΥΥ (call center), οι ασφαλισμένοι θα έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού της ημερομηνίας και ώρας αποστολής των σκευασμάτων σε προ-δηλωμένη διεύθυνση (π.χ. οικίας).
  • Ηλεκτρονικός προγραμματισμός ραντεβού παραλαβής από Φαρμακείο ΕΟΠΥΥ.Οι ασφαλισμένοι θα έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού της ημερομηνίας και ώρας εκτέλεσης της συνταγής μέσω ειδικής υπηρεσίας στον διαδικτυακό τόπο του ΕΟΠΥΥ αλλά και μέσω της ειδικής εφαρμογής για έξυπνες συσκευές (mobile app). Έχοντας κάνει εγγραφή στην ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία που θα είναι διαθέσιμη στο site του ΕΟΠΥΥ και χρησιμοποιώντας τον μοναδικό αριθμό συνταγής, θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τη διαθεσιμότητα των φαρμάκων σε όλα τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ αλλά και να προγραμματίσουν το ραντεβού τους στο φαρμακείο και στην ώρα που τους εξυπηρετεί.

Το συγκεκριμένο έργο ‘’ Σύστημα κεντρικής διαχείρισης λειτουργίας Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς Ασφαλισμένους και Φαρμακείων ΕΟΠΥΥ»( για το οποίο πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικός δημόσιος διεθνής διαγωνισμός με ημερομηνία έναρξης υποβολής προσφορών 21-01-19, απόφαση αποδοχής του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ , 7-2-19 και ολοκλήρωσης –παράδοσης 12-19),με κόστος το οποίο ανέρχεται σε 332.754,00 ευρώ με ΦΠΑ ,) αφορά στα εξής : Υπηρεσίες 142.60,000 ευρώ τελική τιμή με Φ.Π.Α. Εξοπλισμό 32.054,00 ευρώ τελική τιμή με Φ.Π.Α. Ετοιμο λογισμικό 158.100,00 € τελική τιμή με Φ.Π.Α,.

Επί του έργου αυτού εγείρονται ερωτηματικά όπως :

Λειτουργούν οι εφαρμογές αποτελεσματικά ;

Τι εξυπηρέτηση προσφέρει μέχρι τώρα στους ασφαλισμένους το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού ; λειτουργεί ;

Η παράδοση κατ οίκον εφαρμόζεται; Θα εφαρμοστεί;

Έχει εκπαιδευτεί το προσωπικό που θα υλοποιήσει το έργο;

Πως παρελήφθη ; Πως πληρώθηκε;

Είχε δοκιμαστεί ;