ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ, η στόχευση και η εκτόξευση της δαπάνης στις ΗΠΑ

Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ, η στόχευση και η εκτόξευση της δαπάνης στις ΗΠΑ

Οι δαπάνες για τη διαφήμιση που σχετίζεται με την υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ σχεδόν διπλασιάστηκαν τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται για το μερίδιό τους στη μεγαλύτερη αγορά υγείας στον κόσμο, σύμφωνα με μια νέα, αποκαλυπτική αμερικανική μελέτη.

Το ετήσιο μάρκετινγκ για την υγειονομική περίθαλψη αυξήθηκε από 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 1997 σε τουλάχιστον 29,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, λόγω της ταχείας αύξησης των δαπανών για διαφημίσεις άμεσων καταναλωτών (DTC) για συνταγογραφούμενα φάρμακα, σύμφωνα με τη μελέτη. Κατά την περίοδο αυτή, οι δαπάνες DTC αυξήθηκαν από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ στους επαγγελματίες υγείας αντιστοιχούσε στη μεγαλύτερη δαπάνη και ανέβηκε από 15,6 δισ. δολάρια σε 20,3 δισ. δολάρια παρά τις νέες πολιτικές στα νοσοκομεία και τις ιατρικές σχολές που αποσκοπούσαν στον περιορισμό της επιρροής της βιομηχανίας στη συνταγογράφηση.

Τα συν και τα πλην του ιατρικού μάρκετινγκ

“Ενώ το μάρκετινγκ μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα, όπως αποσταθεροποίηση ασθενειών (π.χ. HIV) ή να ξεπερνά το στιγματισμό (π.χ. ανικανότητα), μπορεί επίσης να επεκτείνει ή ακόμη και να δημιουργήσει ασθένειες ή να καλλιεργήσει ψεύτικες ελπίδες με την υπερβολή των θεραπευτικών αποτελεσμάτων” δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Dr. Steven Woloshin του Ινστιτούτου Dartmouth για την Πολιτική Υγείας και την Κλινική Πρακτική στο Λίβανο. “Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπερδιάγνωση, υπερβολική θεραπεία (με σχετικές βλάβες) και σπατάλη πόρων”, δήλωσε ο Woloshin.

Για να ανταγωνιστεί το μερίδιο αγοράς, σχεδόν κάθε παίκτης στη βιομηχανία- από τους φαρμακοβιομήχανους έως τους ασφαλιστικούς φορείς στα νοσοκομεία, τα διαγνωστικά κέντρα-  επενδύει στο μάρκετινγκ στοχεύοντας τόσο στους ειδικούς που λαμβάνουν αποφάσεις για τη συνταγογράφηση όσο και στους καταναλωτές.

Οι δαπάνες για την υγεία στις ΗΠΑ είναι οι υψηλότερες στον κόσμο, συνολικού ύψους 3,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2016 ή 17,8% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, σύμφωνα με τους ερευνητές της JAMA.

Οι δαπάνες μάρκετινγκ της βιομηχανίας στην τρέχουσα μελέτη αντιστοιχούν στον προϋπολογισμό των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας ύψους περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ξεπερνούν κατά πολύ τον προϋπολογισμό των περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον οργανισμό που είναι επιφορτισμένος με τον πλήρη έλεγχο της βιομηχανίας, την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).

Η μελέτη επικεντρώθηκε στην εμπορία συνταγογραφούμενων φαρμάκων, εκστρατειών ευαισθητοποίησης σε ασθένειες, υπηρεσιών υγείας και εργαστηριακών εξετάσεων σε καταναλωτές και επαγγελματίες. Υποτιμά τις συνολικές δαπάνες επειδή οι ερευνητές δεν διέθεταν στοιχεία σχετικά με τις αποκαλούμενες λεπτομερείς πληροφορίες ή πωλήσεις σε κλινικούς ιατρούς, κουπόνια ή εκπτώσεις, ηλεκτρονικές προωθήσεις και δαπάνες για ιατρικές συνεδριάσεις και άλλες εκδηλώσεις, σημειώνουν οι συγγραφείς.

Οι προϋπολογισμοί βιομηχανικού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν επίσης πολλές άλλες δαπάνες που δεν υπολογίστηκαν στη μελέτη, όπως το κόστος εκπαίδευσης και των μισθών για τους αντιπροσώπους των πωλήσεων, την έρευνα μάρκετινγκ, αμοιβές που καταβάλλονται σε διαφημιστικά γραφεία και εκστρατείες πίεσης.

Ωστόσο, είναι η πιο ολοκληρωμένη ανάλυση του ιατρικού μάρκετινγκ στις ΗΠΑ που έχει γίνει ποτέ, δήλωσε ο Dr. Howard Bauchner, αρχισυντάκτης της JAMA. “Για τους ιατρούς, τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής και τους ασθενείς, είναι σημαντικό να γνωρίζουν την έκταση του ιατρικού μάρκετινγκ”, πρόσθεσε.

“Δεδομένου ότι η διαφήμιση DTC είναι νόμιμη στις ΗΠΑ, είναι σημαντικό οι ασθενείς να συζητούν οτιδήποτε διαβάζουν, να βλέπουν (τηλεοπτικές διαφημίσεις) ή να ακούνε τον κλινικό τους ιατρό”, πρόσθεσε ο Bauchner.

Ακόμη και με την άνοδο του μάρκετινγκ και του καταναλωτισμού, οι γιατροί εξακολουθούν να παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος των αποφάσεων και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η βιομηχανία αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων μάρκετινγκ για να φτάσει σε επαγγελματίες, δήλωσε ο Meredith Rosenthal της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.  “Το μάρκετινγκ μπορεί να αναγκάσει τους γιατρούς να στραφούν σε ελαφρώς καλύτερα (και μερικές φορές όχι ακόμη) καλύτερα νέα προϊόντα που κοστίζουν σημαντικά περισσότερα” κατέληξε ο Rosenthal.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Υπουργείο Υγείας - Επίσκεψη Γεωργιάδη στα Ιωάννινα αύριο 08/05

Γάζα: Χωρίς βοήθεια καθώς το Ισραήλ κατέλαβε το συνοριακό πέρασμα της Ράφα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Υποχρεωτική η αντιπυρική προστασία στα ακίνητα

Πυρασφάλεια: Αυτή η ρυθμιστική δράση αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας ενίσχυσης της ανθεκτικότητας και της πυρασφάλειας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή κοντά σε δασικές περιοχές.

ΠΟΥ: Παγκόσμια προσπάθεια για την επιτήρηση των τροφιμογενών ασθενειών

ΠΟΥ: Θέτει συγκεκριμένους παγκόσμιους στόχους για την ασφάλεια των τροφίμων που πρέπει να επιτευχθούν έως το 2030, συμπεριλαμβανομένου ενός δείκτη προόδου για την επιτήρηση των τροφιμογενών ασθενειών και της μόλυνσης.

Ισραήλ: Οδηγίες για εκκένωση στους κατοίκους της Γάζας πριν την επίθεση στη Ράφα

Ισραήλ: Για μήνες, ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου επιμένει ότι η νίκη εναντίον της Χαμάς δεν μπορεί να κερδηθεί χωρίς μια πλήρους κλίμακας επίθεση στη Ράφα.

Τα προβλήματα του NHS αφήνουν τους νέους γιατρούς χωρίς δουλειά

NHS: Σημειώθηκε αύξηση των φοιτητών ιατρικής αυτό το καλοκαίρι για να ξεκινήσουν την εκπαίδευση κατώτερων ιατρών, με λίγο περισσότερους από 9.700 να γίνονται δεκτοί από το Πρόγραμμα Ιδρύματος του ΗΒ, από 8.655 το 2023.

ΠΟΥ: Η καταπολέμηση της σήψης συμβάλλει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης

ΠΟΥ: Υπήρξαν περίπου 4,95 εκατομμύρια θάνατοι που σχετίζονται με τη μικροβιακή αντοχή το 2019, συμπεριλαμβανομένων 1,27 εκατομμυρίων θανάτων που αποδίδονται άμεσα στην σήψη.

Οι επεκτάσεις του Affordable Care Act βελτίωσαν την πρόσβαση στη φροντίδα του καρκίνου

Affordable Care Act: «Για τις πολιτείες που δεν έχουν ακόμη επεκτείνει το Medicaid, η μελέτη υποδηλώνει ότι αυτό είναι σημαντικό για τη βελτίωση της πρόσβασης σε υψηλής ποιότητας φροντίδα για τον καρκίνο».