Greek English French German Italian
Pin It
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ - ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ

Το πορτοκάλι και το μανταρίνι, όπως είναι γνωστό σε όλους είναι πλούσια σε βιταμίνη C. H βιταμίνη C συμβάλλει στην σύνθεση και διατήρηση του κολλαγόνου ουσίας που παίζει καθοριστικό ρόλο στην σύνδεση των κυττάρων μεταξύ τους.
Τι προκαλεί η έλλειψη της βιταμίνης C ;
Η έλλειψή καθυστερεί την επούλωση των εγκαυμάτων. Εκτός αυτού είναι γνωστή και για την αντιοξειδωτική της δράση καθώς είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος για την προστασία των κυττάρων από την φθορά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.
Τι είναι η ελεύθερες ρίζες;
Οι ελεύθερες ρίζες είναι ηλεκτρικά φορτισμένα άτομα ή μόρια ιδιαίτερα βλαπτικά για τον οργανισμό μας .Επιτίθενται στα κύτταρα τα οποία μεταλλάσσουν ή σκοτώνουν. Οι ελεύθερες ρίζες θεωρούνται υπεύθυνες ή σχετίζονται με διάφορες μορφές καρκίνου, καρδιοπάθειες , γήρανση του δέρματος .Αυτός είναι και ο λόγος που συστήνεται η κατανάλωση πορτοκαλιού στους καπνιστές.

Ποιοι άνθρωποι είναι απαραίτητο να λαμβάνουν βιταμίνη C;
Εκτός από τους καπνιστές η βιταμίνη C είναι απαραίτητη σε άτομα που εργάζονται κάτω από άσχημες συνθήκες,
• Εκείνοι που έχουν έντονο άγχος
• Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τις γυναίκες που λαμβάνουν αντισυλληπτικά. Συνολικά, άλλες εβδομήντα ουσίες λειτουργούν συνεργικά με την βιταμίνη C. Ένα ποτήρι χυμός πορτοκάλι αρκεί για να πάρει κάποιος την ποσότητα βιτ. C που χρειάζεται σε φυσιολογικές συνθήκες.
• Η C είναι απαραίτητη είναι και στα άτομα τα οποία για διάφορους λόγους δεν τρώνε κρέας. Οι φυτικές πηγές σιδήρου όπως τα όσπρια (φακές, φασόλια ) και τα λαχανικά (σπανάκι , μπρόκολο) δεν παρέχουν σίδηρο πλήρως αφομοιώσιμο.
• Η βιταμίνη C συμβάλλει στο σπάσιμο των δεσμών των οξαλικών οξέων που εμποδίζουν την απορρόφηση του αυξάνοντας την βιοδιαθεσιμότητα του .
• Μεγαλύτερη ανάγκη έχουν οι γυναίκες που βρίσκονται στο στάδιο της εγκυμοσύνης .Η κατανάλωση ενός χυμού πορτοκάλι έπειτα από όσπρια ή λαχανικά είναι σίγουρα ωφέλιμη.
Σήμερα σε αντίθεση με παλαιότερα υποστηρίζεται ότι το πορτοκάλι μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης καθώς είναι πλούσιο σε κάλιο και φτωχό σε νάτριο. Τα δύο αυτά ιχνοστοιχεία είναι αυτά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της. }} 400.
Αν και οι επιλογές μας σε φρούτα μειώνονται τον χειμώνα και οι περισσότεροι αμελούν να τα συμπεριλάβουν στο καθημερινό τους διαιτολόγιο, αυτά παραμένουν πολύ σημαντικά για την προάσπιση της υγείας μας προμηθεύοντας τον οργανισμό μας με βιταμίνες και άλλα πολύτιμα συστατικά τα οποία λειτουργούν ως ασπίδα ενάντια σε πολλές ασθένειες.

MΗΛO
Το μήλο περιέχει σημαντικά ποσά φυτικών ινών , φλαβονοειδή ενώ οι υδατάνθρακες με την μορφή φρουκτόζης που μας παρέχει καθιστούν πολύ σημαντική τροφή για την υγεία μας Ένα μήλο περιέχει φυτικές ίνες που καλύπτουν περισσότερο από το 10% της αναγκαίας ημερήσιας πρόσληψης. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ένα μεγάλο μήλο καθημερινά μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της χοληστερόλης έως 10%, ενώ δύο μήλα μέχρι 15%.

Εκτός από τις φυτικές ίνες σημαντικά είναι έχουν τα φλαβονοειδή που περιέχει. Σημαντικότερη από αυτά η κουερσιτίνη στην οποία οφείλει και το χρώμα του .Εκτός από το μήλο η ίδια ουσία βρίσκεται στο κρεμμύδι και στο πράσινο τσαι .Σε μία άλλη έρευνα φάνηκε ότι όσοι συμπεριλάμβαναν καθημερινά μήλο, κρεμμύδι και τσαι στο διαιτολόγιό τους είχαν έως 20% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν διαφόρων ειδών καρδιοπάθειες.. Η κουερσιτίνη ,εκτός των παραπάνω, φαίνεται ότι προφυλάσσει τον οργανισμό και από διάφορες μορφές καρκίνου}

ΑΧΛΑΔΙ
Tα αχλάδια τα οποία έρχονται τρίτα σε προτιμήσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα του χειμώνα δεν είναι λιγότερο σημαντικά. Εφοδιάζουν τον οργανισμό εκτός της πολύτιμης βιταμίνης C και με σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών.
Ένα ολόκληρο αχλάδι δίνει εως 4 γρ. φυτικών ινών. Ο άνθρωπος χρειάζεται καθημερινά 20-25 γρ ενώ προσλαμβάνει μόλις 10-15 γρ. .Οι φυτικές ίνες δεν αποδίδουν θερμίδες ,απορροφούν νερό με αποτέλεσμα να εικοσαπλασιάζουν το βάρος τους και να μας δίνουν την αίσθηση του κορεσμού .Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και κατά συνέπεια στην αποβολή των βλαβερών ουσιών από τον οργανισμό μας. Η έλλειψή τους είναι ίσως ο πιο σημαντικός λόγος δυσκοιλιότητας ενώ η πρόσληψη τους και βοηθά στην μείωση των επιπέδων σακχάρου και χοληστερίνης. Παράλληλα φαίνεται ότι μας προφυλάσσουν και από τον καρκίνο του παχέως εντέρου.

ΜΠΑΝΑΝΑ
Ένα από τα αγαπημένα φρούτα για πολύ κόσμο αφού καθαρίζεται εύκολα , δεν έχει κουκούτσια και διατηρείται για μια εβδομάδα περίπου εκτός ψυγείου. Παρόλο που θεωρείται απαγορευμένο για κάποιους που βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους καθώς περιέχει περισσότερη ενέργεια από τα υπόλοιπα φρούτα φαίνεται ότι μπορεί να συμβάλλει στην υγεία μας καθώς η κάθε μπανάνα μέσου μεγέθους περιέχει γύρω στις 150 θερμίδες, και φυτικές ίνες 2.5 γραμμάρια.
Περιέχει υψηλή περιεκτικότητα καλίου (περίπου 370 mg), που είναι ένα από τα πλέον βασικά και απαραίτητα μέταλλα που χρειάζεται ο οργανισμός καθημερινά. Πλήθος μελετών δείχνουν ότι το κάλιο συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και κατά συνέπεια μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων ή και εγκεφαλικών. Εκτός αυτών το κάλιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα όσο αφορά την θερμορύθμιση του οργανισμού και την αποφυγή κραμπών.
Αυτός είναι και ο λόγος που η μπανάνα, σε περιπτώσεις διάρροιας, μπορεί να αναπληρώσει όλα εκείνα τα υγρά και στοιχεία που λείπουν από τον οργανισμό μας, προστατεύοντάς τον από αφυδάτωση , έτσι ούτως ώστε αυτός να επανέλθει στη φυσιολογική του κατάσταση. Εδώ συμβάλλει η ουσία πεκτίνη η οποία λειτουργώνας σαν σφουγγαρι απορροφά τα υγρά, ελέγχοντας έτσι την διάρροια.
Κλείνοντας θα λέγαμε ότι πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τουλάχιστον τρία φρούτα στο καθημερινό μας διαιτολόγιο. Μπορούν να καταναλωθούν με την μορφή χυμού , με γιαούρτι ή ως φρουτοσαλάτα .Τονώνουν τον οργανισμό, φτιάχνουν την διάθεση και συμβάλλουν στην πρόληψη πλήθους ασθενειών .
Pin It

Cook name