Ψυχική Υγεία

Ανάγνωση παιδιά οφέλη: Διαβάστε δυνατά στα παιδιά σας, τα κάνει πιο έξυπνα-Μελέτη

Ανάγνωση παιδιά οφέλη: Διαβάστε δυνατά στα παιδιά σας, τα κάνει πιο έξυπνα-Μελέτη
Ανάγνωση παιδιά οφέλη: Η ανάγνωση στα μικρά παιδιά χτίζει δεσμούς με τους φροντιστές τους και ενισχύει τις γλωσσικές και γραμματικές τους δεξιότητες, αλλά ο χρόνος της εξιστόρησης ωφελεί επίσης τα μεγαλύτερα παιδιά, αναφέρει μια νέα μελέτη.

Συγκεκριμένα, η ανάγνωση σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών για μία ώρα την ημέρα στο σχολείο μπορεί να ενισχύσει την ευφυΐα τους, αναφέρουν Ιταλοί ερευνητές. “Δουλεύει; Ναι, βρήκαμε κάποια πειστικά στοιχεία ότι λειτουργεί”, δήλωσε ο ερευνητής Emanuele Castano κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης ενημέρωσης σχετικά με τα νέα ευρήματα. Ο ίδιος είναι καθηγητής ψυχολογίας και γνωσιακής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Τρέντο. Το πείραμα διεξήχθη σε 32 ιταλικά δημοτικά σχολεία, όπου τα παιδιά έχουν συνήθως περίπου έξι ώρες μαθημάτων σε μια οκτάωρη σχολική μέρα, είπε ο Castano.

Στην παρεμβατική ομάδα, ο δάσκαλος διάβαζε δυνατά στους μαθητές μυθοπλασία κατάλληλη για την ηλικία τους για μία ώρα την ημέρα. Η ομάδα ελέγχου συνέχισε τις τακτικές της δραστηριότητες. Συνολικά, η μελέτη περιελάμβανε 626 παιδιά. Στην αρχή της μελέτης και μετά από τέσσερις μήνες, τα παιδιά συμμετείχαν σε δύο τυπικές μετρήσεις: την κλίμακα νοημοσύνης Wechsler για παιδιά (WISC-IV) και την κλίμακα συστήματος γνωστικής αξιολόγησης (CAS2).

Το WISC-IV μετρά αυτό που γνωρίζουν τα παιδιά — λεξιλόγιο, κατανόηση, ομοιότητες, πληροφορίες και συλλογιστική λέξη. Το CAS2 δοκιμάζει «δεξιότητες σκέψης», όπως η προσοχή και η επεξεργασία. Ενώ η ομάδα ελέγχου έδειξε οφέλη και στις δύο δοκιμές – αυτό θα ήταν αναμενόμενο στην κανονική ανάπτυξη – είπε ο Castano, συγκριτικά, τα παιδιά που ο εκπαιδευτικός τους διάβαζε έως και μία ώρα την ημέρα εμφάνισαν «σημαντικά ισχυρότερη αύξηση στα μέτρα ευφυΐας, αξιοποιώντας τόσο τη γνώση πραγμάτων όσο και τις δεξιότητες σκέψης», σύμφωνα με τη μελέτη. “Η βελτίωση εμφανίζεται σε κάθε υποκλίμακα και στα δύο μέτρα”, είπε ο Castano.

Η δοκιμή βασίζεται σε μια δεκαετή προσπάθεια από μια ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Περούτζια, σύμφωνα με τη μελέτη. Αυτή η εργασία έχει επίσης διερευνήσει τις επιδράσεις της δυνατής ανάγνωσης σε ηλικιωμένους και σε παιδιά ηλικίας έως 12 ετών. Οι μελέτες ώθησαν τους αξιωματούχους στην Τοσκάνη, μια από τις 20 διοικητικές περιφέρειες της Ιταλίας, να υιοθετήσουν μια ώρα την ημέρα ανάγνωσης στα δημόσια σχολεία, είπαν οι ερευνητές.

Σημειώνεται ότι μια επισκόπηση της μελέτης παρουσιάστηκε την Παρασκευή (27/5) στο πλαίσιο συνάντησης της Association for Psychological Science.