ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πως θα τονώσετε με απλές ασκήσεις τη μνήμη σας

Πως θα τονώσετε με απλές ασκήσεις τη μνήμη σας

Δεν χάνουμε μόνο μυϊκή μάζα με τα χρόνια που περνούν• και ο εγκέφαλός μας ατονεί επίσης. Πιο συγκεκριμένα, η γνωστική εφεδρεία του εγκεφάλου – η ικανότητα να αντέχουμε νευρολογικές βλάβες λόγω γήρανσης και άλλων παραγόντων χωρίς να δείχνουμε ορατά σημάδια επιβράδυνσης ή απώλειας μνήμης – ελαττώνεται όσο μεγαλώνουμε.

Έτσι, μπορεί να δυσκολευόμαστε να εκτελούμε νοητικές ασκήσεις. Αλλά όπως και με την προπόνηση στο γυμναστήριο, οι ερευνητές τώρα πιστεύουν ότι ένας υγιεινός τρόπος ζωής για τον εγκέφαλο και η εκτέλεση τακτικών εγκεφαλικών ασκήσεων μπορεί επίσης να αυξήσει την εγκεφαλική γνωστική μας εφεδρεία.

10 απλές ασκήσεις για να τονώσουμε τη μνήμη μας

Εκτός από υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση, υπάρχουν τρόποι να «γυμνάσουμε» τον εγκέφαλό μας – χωρίς να αδειάσει το πορτοφόλι μας. Αν και υπάρχει ειδικό λογισμικό και εφαρμογές, δεν έχουν εξεταστεί ακόμα οι μακροπρόθεσμες επιδράσεις τους. Γι’ αυτό πολλοί ειδικοί συστήνουν να εμμένουμε σε πραγματικές, καθημερινές δραστηριότητες προπόνησης. Ασκήσεις που ενδυναμώνουν την εγκεφαλική λειτουργία και προσφέρουν προκλήσεις και καινοτομία.

Η πρωινή παραδοσιακή εφημερίδα είναι ένας υπέροχος τρόπος να ξεκινήσετε. Απλά παιχνίδια όπως το Sudoku και παιχνίδια λέξεων είναι επίσης εξαιρετικά χρήσιμα. Κάτι που επίσης βοηθά είναι οι ασκήσεις «βρες τις διαφορές». Εκτός από τα παιχνίδια λέξεων, οι ακόλουθες ασκήσεις οξύνουν τις πνευματικές μας δεξιότητες:

  1. Τεστάρετε την ανάκλησή σας: Κάντε μια λίστα – με τα ψώνια του σπιτιού, τις υποχρεώσεις σας ή οτιδήποτε άλλο – και προσπαθήστε να τα απομνημονεύσετε. Προσπαθήστε να ανακαλέσετε όσα περισσότερα πράγματα μπορείτε μία ώρα μετά.
  2. Αφήστε τη μουσική να παίζει: Μάθετε να παίζετε ένα μουσικό όργανο ή συμμετέχετε σε μια χορωδία. Οι έρευνες δείχνουν ότι η εκμάθηση νέων και περίπλοκων πραγμάτων είναι ιδανικός τρόπος για να επιβραδύνουμε τη γήρανση του νου.
  3. Κάντε μαθηματικές ασκήσεις: Λύστε προβλήματα χωρίς τη βοήθεια του μολυβιού, του χαρτιού ή ενός υπολογιστή. Μπορείτε να το δυσκολέψετε, κάνοντας πράξεις στο μυαλό σας και περπατώντας ταυτόχρονα.
  4. Κάντε μαθήματα μαγειρικής: Μάθετε μια νέα κουζίνα. Η μαγειρική χρησιμοποιεί όλες τις αισθήσεις και έτσι ενεργοποιεί διάφορες δομές του εγκεφάλου.
  5. Μάθετε μια νέα ξένη γλώσσα: Η ακοή και η κατανόηση περιλαμβάνει την ενεργοποίηση του εγκεφάλου. Επιπλέον, το πλούσιο λεξιλόγιο έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης γνωστικής εξασθένισης.
  6. Φανταστείτε μια λέξη: Φανταστείτε πώς γράφεται μια λέξη και ύστερα προσπαθήστε να σκεφτείτε άλλες λέξεις που ξεκινούν (ή τελειώνουν) με τα ίδια δύο γράμματα.
  7. Σχεδιάστε έναν χάρτη από μνήμης: Αφού επιστρέψετε σπίτι μετά από επίσκεψη σε ένα νέο μέρος, προσπαθήστε να σχεδιάσετε έναν χάρτη της περιοχής. Επαναλάβετε αυτή την άσκηση κάθε φορά που επισκέπτεστε μια νέα τοποθεσία.
  8. Προκαλέσετε τους γευστικούς σας κάλυκες: Όταν τρώτε, δοκιμάστε να αναγνωρίζετε τα ξεχωριστά υλικά στο γεύμα σας, όπως τα βότανα και τα μπαχαρικά.
  9. Εξασκήστε μια τέχνη ή συνήθεια που να απαιτεί τη χρήση των κινητικών σας δεξιοτήτων, όπως το πλέξιμο, η ζωγραφική, το σχέδιο, το παζλ κλπ.
  10. Ξεκινήστε ένα νέο άθλημα: Επιλέξετε μια άσκηση που να απαιτεί την συνεργασία νου και σώματος, όπως γιόγκα ή τένις.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Αποτελεσματική στρατηγική για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 η τακτική σωματική άσκηση

Η Πλήξη του lockdown που παγιδεύει δημιουργικά και καταστροφικά πολλές φορές

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι συμβαίνει όταν ένα άτομο μολύνεται ταυτόχρονα με δύο παραλλαγές του κορωνοϊού

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό απαιτεί από τους δύο ιούς να μολύνουν το ίδιο κύτταρο. Ακόμα κι αν ένα άτομο έχει μολυνθεί με διάφορες παραλλαγές, εάν αντιγράφεται σε διαφορετικά μέρη του σώματος, δεν θα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

6 τροφές που θα σας χαρίσουν υγιές δέρμα

Δέρμα Υγεία: Καταναλώνοντας συχνότερα τις παρακάτω 6 τροφές, ενυδατώνετε καλύτερα την επιδερμίδα σας, καταπολεμάτε τις ρυτίδες, αποφεύγετε τη δημιουργία κηλίδων και καταπραΰνετε την ξηρότητα και το έκζεμ

Μπορεί ο αθλητισμός να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου;

Με την αύξηση που έχει παρατηρηθεί διαχρονικά στα περιστατικά καρκίνου, οι έρευνες για την ανακάλυψη αποτελεσματικής πρόληψης έχουν εντατικοποιηθεί. Η σωματική εξάσκηση μπορεί να βοηθά αποτελεσματικά στην πρόληψη εναντίον διαφόρων καρκίνων.

Τι πρέπει να προσέχει μια έγκυος στη θάλασσα

Σε μία γυναίκα, που έχει μια φυσιολογική κύηση, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, κανένας γιατρός δεν θα απαγορεύσει τη βουτιά στη θάλασσα, μιας και τα οφέλη της κολύμβησης, θεωρούνται αναντικατάστατα για όλο το σώμα. Η θάλασσα ανακουφίζει από πόνους, μειώνει τις φλεγμονές, ενδυναμώνει το μυικό σύστημα, βοηθώντας στην επίτευξη ενός καλού τοκετού.

Απλά αλλά αποτελεσματικά βήματα για να απαλλαγείτε από το στρες

Στρες: Είναι από τις πιο χρήσιμες διεργασίες που συμβαίνουν στον οργανισμό μας. Χωρίς το στρες, θα ήμασταν ανίκανοι να λειτουργήσουμε υπό πίεση. Εκεί, όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα. Η πίεση φαίνεται να αυξάνεται, και μαζί της τα επίπεδα του στρες μας, σε σημείο που μάλλον δεν είναι διαχειρίσιμο.

Οι πιο έγκυρες επιστημονικά απαντήσεις που έχουν δοθεί για τον κορωνοϊό

COVID – 19: Ο κορωνοϊός όσο κυκλοφορεί, θα επανέρχεται κάθε χρόνο και με νέες μεταλλάξεις. Λοιμωξιολόγοι επισημαίνουν την ανάγκη εξάλειψης του ιού παγκόσμια, διαφορετικά νέες μεταλλάξεις θα φέρνουν αναζωπυρώσεις κάθε χρόνο το χειμώνα.

Εύρεση καλύτερων τρόπων ανίχνευσης και μέτρησης μολυσματικών ιών στον αέρα

Μολυσματικοί Ιοί: Η ανίχνευση μολυσματικών ιών γρίπης και κορωνοϊών στον αέρα μπορεί να αποκαλύψει πόσο μακριά μπορούν να ταξιδέψουν σωματίδια που περιέχουν ιό, πόσο βαθιά εισέρχονται στην αναπνευστική οδό ανθρώπου ή ζώου και τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους περιορισμού της έκθεσης σε αυτά.