Νευρολογία

Πως επιδρούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στον εφηβικό εγκέφαλο

Πως επιδρούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στον εφηβικό εγκέφαλο
Το μέγεθος επιρροής της ψυχοσύνθεσης και της συμπεριφοράς των εφήβων από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ανέλυσαν οι επιστήμονες του πανεπιστημίου της Ιντιανάπολις (Indianapoli)των ΗΠΑ. Η μελέτη θεωρήθηκε από τις πλέον σημαντικές στον τομέα της καθώς, είναι η πρώτη που τεκμηρίωσε με αντικειμενικά κριτήρια τις λειτουργικές επιδράσεις των «σκληρών» βίαιων ηλεκτρονικών παιχνιδιών στον εφηβικό εγκέφαλο. Οι επιστήμονες […]

Το μέγεθος επιρροής της ψυχοσύνθεσης και της συμπεριφοράς των εφήβων από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ανέλυσαν οι επιστήμονες του πανεπιστημίου της Ιντιανάπολις (Indianapoli)των ΗΠΑ.

Η μελέτη θεωρήθηκε από τις πλέον σημαντικές στον τομέα της καθώς, είναι η πρώτη που τεκμηρίωσε με αντικειμενικά κριτήρια τις λειτουργικές επιδράσεις των «σκληρών» βίαιων ηλεκτρονικών παιχνιδιών στον εφηβικό εγκέφαλο. Οι επιστήμονες χώρισαν σε 2 ομάδες 44 εφήβους και τους έβαλαν να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Στη μία ομάδα έδωσαν παιχνίδια με βίαιο περιεχόμενο και στην άλλη με ενδιαφέροντα παιχνίδια αλλά χωρίς βίαιο περιεχόμενο.

Τα παιδιά έπρεπε να παίξουν για μισή ώρα έτσι ώστε οι ειδικοί, με τη χρήση τη μαγνητικής τομογραφίας για να μελετήσουν τη λειτουργικότητα του εγκεφάλου τους. Να σημειωθεί ότι με τη χρήση της μαγνητικής τομογραφίας οι επιστήμονες μπορούν να δουν και να ταυτοποιήσουν τις όποιες μεταβολές συμβαίνουν στον εγκέφαλο και ενεργοποιούνται από διάφορες λειτουργίες ή ασχολίες μας.

Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα όπως σημείωσαν οι επιστήμονες, καθώς όπως διαπιστώθηκε, οι έφηβοι που έπαιξαν με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια με βίαιο περιεχόμενο είχαν σημαντική μείωση της ενεργοποίησης των περιοχών του εγκεφάλου τους που είναι υπεύθυνες για τον αυτοέλεγχο, τη συγκέντρωση, τη συναισθηματική διέγερση και τις αναστολές. Όπως είπαν οι ειδικοί, παρατήρησαν ότι στα παιδιά αυτά ενεργοποιήθηκαν οι δομές του εγκεφάλου τους που εμπλέκονται με τη συναισθηματική διέγερση και την αναστάτωση.

Αντίθετα, στους εφήβους που ναι μεν το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών ήταν ενδιαφέρον όχι όμως βίαιο, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι δεν υπήρχαν αλλαγές στις δομές του εγκεφάλου τους που ελέγχουν τον αυτοέλεγχο, τις αναστολές, τη συναισθηματική διέγερση και τη συγκέντρωση.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, βραχυπρόθεσμα αυτές οι επιδράσεις στον εγκέφαλο μπορεί να προκαλούν μόνιμες αλλαγές στο χαρακτήρα των παιδιών, ωστόσο πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες προκειμένου να πιστοποιηθεί η μονιμότητα των αλλαγών στο χαρακτήρα των εφήβων αυτών και η τελική επίδραση στη συμπεριφορά τους.