Επιστημονικά Νέα

Δυσαρέσκεια για την σχέση ποιότητας -τιμής στις ιατρικές υπηρεσίες

Δυσαρέσκεια για την σχέση ποιότητας -τιμής στις ιατρικές υπηρεσίες
Της Νικολέτας Ντάμπου Οι ασθενείς – πολίτες παραπονιούνται πως δεν ισχύει  η σχέση ποιότητας-τιμής στις ιατρικές υπηρεσίες που λαμβάνουν και επισημαίνουν  ότι  οι ασφαλιστικές εταιρείες καθορίζουν τις τιμές που δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την ποιότητα νοσηλείας ή το πραγματικό κόστος των αγαθών και των υπηρεσιών . Η πλειοψηφία των Αμερικανών, μεταξύ 58 και 71%, παραπονιούνται πως δεν ισχύει το value for […]

Της Νικολέτας Ντάμπου

Οι ασθενείς – πολίτες παραπονιούνται πως δεν ισχύει  η σχέση ποιότητας-τιμής στις ιατρικές υπηρεσίες που λαμβάνουν και επισημαίνουν  ότι  οι ασφαλιστικές εταιρείες καθορίζουν τις τιμές που δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την ποιότητα νοσηλείας ή το πραγματικό κόστος των αγαθών και των υπηρεσιών .

Η πλειοψηφία των Αμερικανών, μεταξύ 58 και 71%, παραπονιούνται πως δεν ισχύει το value for money (δηλαδή η σχέση ποιότητας-τιμής) στις ιατρικές υπηρεσίες που λαμβάνουν. Αντίθετα, μόλις το 21 με 24% συμφωνεί πως έχει την μέγιστη φροντίδα για ό,τι πληρώνει, ενώ το 16% δήλωσε πως δεν μπορεί να κρίνει.

Σε μια έρευνα που έγινε από τους Kathryn Phillips, David Schliefer και Carolin Hagelskamp διαπιστώθηκε πως οι περισσότεροι Αμερικανοί ανέφεραν πως οι υψηλότερες τιμές στον τομέα της υγείας δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε καλύτερη φροντίδα ή σε καλύτερα αποτελέσματα σχετικά με την υγεία τους.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα επεσήμαναν πως οι πάροχοι υγείας και οι ασφαλιστικές εταιρείες καθορίζουν τις τιμές που δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την ποιότητα νοσηλείας ή το πραγματικό κόστος των αγαθών και των υπηρεσιών. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν επίσης πως για τους ίδιους είναι περισσότερο σημαντικό ο μικρός χρόνος αναμονής και οι γιατροί που ακούν τις ανησυχίες τους, παρά τα νέα κτίρια και οι νέες τεχνολογίες στα μηχανήματα.

Οι ερευνητές σημείωσαν πως ρόλο στις απαντήσεις των ερωτηθέντων έπαιξε μεταξύ άλλον και ο τρόπος καταγραφής της ερώτησης. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν μια υψηλή τιμή για μια επέμβαση που είχε 90% ποσοστό επιβίωσης, ενώ αντίθετα, όταν τους ανέφεραν να πληρώσουν τα ίδια χρήματα για μια χειρουργική διαδικασία που είχε 10% ποσοστό θνησιμότητας, ήταν αρνητικοί.

Επίσης, οι συμμετέχοντες δήλωναν περισσότερο δυσαρεστημένοι όταν κάποιο ερώτημα τους ανέφερε πως θα χάσουν 100 δολάρια και λιγότεροι χαρούμενοι αν τους έλεγαν πως θα έχουν όφελος 100 δολάρια.