Καινοτομία

Τεχνολογική καινοτομία: Πως αναβαθμίζει την υγειονομική περίθαλψη

Τεχνολογική καινοτομία: Πως αναβαθμίζει την υγειονομική περίθαλψη
Πως η πανδημία έδωσε νέα ώθηση στην τεχνολογική καινοτομία αναβαθμίζοντας την υγειονομική περίθαλψη

Τεχνολογική καινοτομία: Η Δρ Anne Blackwood περιγράφει το Health Enterprise East (HEE) ως τη «διεπαφή» μεταξύ της Εθνικής Υπηρεσίας Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου και της βιομηχανίας τεχνολογίας. Ιδρύθηκε το 2004, το HEE χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Υπουργείο Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου και ήταν μέρος ενός εθνικού δικτύου κόμβων καινοτομίας του NHS που στόχευε να στηρίξει το προσωπικό υγειονομικής περίθαλψης πρώτης γραμμής που είχε μια ιδέα για ένα νέο προϊόν και χρειάστηκε βοήθεια για να το εμπορευματοποιήσει.

Συνεργαζόμενοι με το προσωπικό της πρώτης γραμμής και τα ΜΜΕ στην κοινότητα medtech, τους βοηθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες του άλλου, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών προκλήσεων και του τρόπου με τον οποίο οι ιατρικές συσκευές μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ένας ασθενής κινείται μέσω του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως ένας αυτοδιαγνωστικός έλεγχος στο σπίτι αντί για νοσοκομειακή κλινική.

Αυτό είναι ιδιαίτερα μια αυξανόμενη τάση, ειδικά από τότε που ξεκίνησε η πανδημία Covid. Ο Blackwood εξηγεί ότι όταν ξεκίνησε η κρίση, η τεχνολογία εντός του NHS κλιμακώθηκε δραματικά για να κάνει τις απομακρυσμένες διαβουλεύσεις ευρέως διαθέσιμες. “Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα τεχνολογίας που υπάρχει εδώ και χρόνια, και όμως η υιοθέτησή του στο NHS ήταν κακή, κυρίως λόγω του σκεπτικισμού σχετικά με τα οφέλη της και κατά πόσον οι ασθενείς θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την τεχνολογία.

Busy male doctor analyzing medical record of patient and opening electronic letter

“Φυσικά ο Covid άλλαξε γρήγορα την αντίληψη όλων για τα οφέλη του. Για παράδειγμα, ο ηλικιωμένος πληθυσμός, όταν παρακινούνται να μιλήσουν με τα εγγόνια τους σε κλήσεις Skype ή Zoom, ανακαλύπτουν ξαφνικά ότι η πραγματοποίηση τηλεοπτικής διαβούλευσης με τον γιατρό τους είναι κάτι που είναι ικανός να πλοηγηθείτε και μάλιστα ευπρόσδεκτος. ”

Αυτό σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο το NHS παραδοσιακά παρείχε φροντίδα. “Υπήρξε μια ταχεία μετάβαση από ένα πατερναλιστικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης όπου ο γιατρός γνωρίζει καλύτερα, και παίρνεις ραντεβού με την ευκολία τους, όχι την δική σου ευκολία”

Αλλά τμήματα του συστήματος βρίσκονται σε τεράστια πίεση. “Μας ήρθε ένας κλινικός που εμπλέκεται σε κολονοσκόπηση, ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει μια πολύ μακρά λίστα αναμονής. Μία από τις προκλήσεις που έχουν είναι ο κίνδυνος μόλυνσης, πράγμα που σημαίνει ότι μεταξύ κάθε κολονοσκόπησης πρέπει να καθαρίσουν βαθιά το έντερο πριν από τον επόμενο ασθενή μπορούν να εισαχθούν. Συνήθιζαν να κάνουν έξι διαδικασίες την ημέρα, που είναι μόνο τρεις. Οι λίστες αναμονής στο NHS βρίσκονται σε επίπεδο ρεκόρ τώρα”.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό, ο κλινικός ιατρός και το HEE εργάζονται σε μια συσκευή που μπορεί να απομονώσει αυτό το μέρος του σώματος, με στόχο τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης και, συνεπώς, τη μείωση του χρόνου διακοπής λειτουργίας. Τώρα χρειάζονται περισσότερο από ποτέ τεχνολογία που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου μόλυνσης, να βοηθήσει με ταχύτερους, καλύτερους τρόπους απολύμανσης περιοχών και να παρέχει απομακρυσμένη υγειονομική περίθαλψη.

Τα HEE εργάζονται επί του παρόντος σε μια άλλη πρωτοβουλία για την παροχή φροντίδας σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού. “Ο χειρουργός ήρθε σε εμάς ιδιαίτερα ανησυχώντας για την ψυχική υγεία πολλών από τους ασθενείς του, οι οποίοι ήταν ικανοποιημένοι ότι οι καθυστερήσεις στη θεραπεία μπορεί να έχουν πολύ αρνητικό αντίκτυπο στην εξέλιξη της νόσου τους. Αναπτύσσουμε μια εφαρμογή για να τους παρέχουμε διαβεβαίωση και καθοδήγηση, ενώ χειρίζονται κυρίως από απόσταση. Ο χειρουργός βλέπει τα οφέλη της τακτικής επικοινωνίας με τους ασθενείς του – ακόμη και όταν οι θεραπείες είναι στο φυσιολογικό.

Ο Blackwood πιστεύει ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην ψυχική υγεία. “Νομίζω ότι απαιτούνται καινοτομίες που υποστηρίζουν την ψυχική υγεία των ασθενών και επίσης την ψυχική υγεία του προσωπικού, ιδίως εκείνων που εργάζονται στις ΜΕΘ και σε ορισμένες από τις άλλες πιο ευαίσθητες περιοχές. Έχουν περάσει πραγματικά μια πολύ δύσκολη περίοδο και έχασε πολλούς περισσότερους ασθενείς από ό, τι συνήθως σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το προσωπικό χρειάζεται ιδιαίτερη συναισθηματική υποστήριξη για να αντιμετωπίσει μερικά από τα πράγματα που έχουν δει, και σίγουρα θα δούμε κάποια καινοτομία σε αυτόν τον χώρο, ίσως να παρέχεται μέσω ψηφιακών θεραπειών”.