Καινοτομία

Καινοτομία υγειονομική περίθαλψη: Ο πρωταγωνιστικός ρόλος των ασθενών

Καινοτομία υγειονομική περίθαλψη: Ο πρωταγωνιστικός ρόλος των ασθενών
Με την πανδημία να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης και οι ψηφιακές τεχνολογίες υγείας να ενσωματώνονται ευρύτερα

Καινοτομία υγειονομική περίθαλψη: Οι ασθενείς αναζητούν καλύτερη επικοινωνία, στη γλώσσα που μπορούν να καταλάβουν, ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με κατάλληλες θεραπείες, φάρμακα και υπηρεσίες που λειτουργούν για αυτούς ως άτομα. Ωστόσο, πολύ συχνά, το παραδοσιακό πατερναλιστικό μοντέλο παροχής υγειονομικής περίθαλψης, «οι γιατροί το γνωρίζουν καλύτερα», αφήνει τελικά τους ασθενείς να αισθάνονται ότι μένουν εκτός κριτικών αποφάσεων σχετικά με τη φροντίδα τους.

Η ψηφιακή μετατόπιση

Καθώς η πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζει να αγγίζει κάθε πτυχή της ζωής μας, δεν υπήρξε ποτέ πιο κατάλληλη στιγμή να σκεφτούμε τον τρόπο με τον οποίο παρέχουμε υπηρεσίες υγείας και φροντίδας. Μέσα σε λίγους μήνες, οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπόρεσαν να μετασχηματίσουν γρήγορα υπηρεσίες μέσω της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών υγείας για να υποστηρίξουν ασφαλή και αποτελεσματική περίθαλψη στις πιο δύσκολες περιστάσεις – από τη μεγαλύτερη χρήση απομακρυσμένων συμβουλών (διαδικτυακά ή τηλεφωνικά) και την ηλεκτρονική υπηρεσία συνταγογράφησης, για την κινητοποίηση τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μεγάλων δεδομένων για την παρακολούθηση περιπτώσεων COVID-19 και την ανάπτυξη εμβολίων. Αλλά με την πανδημία να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης και οι ψηφιακές τεχνολογίες υγείας να ενσωματώνονται ευρύτερα, πρέπει τώρα να αξιοποιήσουμε αυτήν την ευκαιρία να σχεδιάσουμε υπηρεσίες με ανάγκες ασθενών πραγματικά στο κέντρο τους.

Βάζοντας τους ασθενείς πρώτα

Τα νέα μοντέλα φροντίδας που προβλέπονται από την NHS England περιλαμβάνουν μια «ψηφιακή πρώτη» επιλογή για τους περισσότερους ασθενείς, επιτρέποντας μακρύτερες και πλουσιότερες διαβουλεύσεις πρόσωπο με πρόσωπο με κλινικούς για ασθενείς που την χρειάζονταν ή την ήθελαν περισσότερο. Οι κλινικοί γιατροί θα υποστηρίζονται από ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέπουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και υποστήριξη αποφάσεων όταν τις χρειάζονται, και οι άνθρωποι θα υποστηρίζονται μέσω φορητών συσκευών και πρόσβασης σε πληροφορίες σχετικά με την ευημερία τους για καλύτερη διαχείριση της υγείας τους.

Ταχεία προώθηση ενός έτους, και απομακρυσμένες πλατφόρμες συμβουλευτικών βίντεο που έχουν εγκριθεί από την NHS Digital, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από το AccuRx και το iPLATO, έχουν δείξει ότι υπάρχει ζήτηση για διαδικτυακά συστήματα επικοινωνίας ασθενών, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τόσο των ασθενών όσο και των ιατρών τους. Είναι σημαντικό, αν και οι εικονικές συμβουλές δεν θα ταιριάζουν σε κάθε ασθενή, δίνοντάς τους την επιλογή, οι γιατροί μπορούν να ελευθερώσουν ραντεβού για πρόσωπο με πρόσωπο συμβουλευτικές υπηρεσίες για ασθενείς που τα χρειάζονται ή τα θέλουν.

Άλλες εταιρείες έχουν επίσης αναγνωρίσει την αξία του ασθενούς στην ανάπτυξη καινοτομίας. Για παράδειγμα, η Aseptika συνεργάζεται με νοσοκομεία για να παρέχει μια πλατφόρμα αυτο-φροντίδας, το Active + me, το οποίο βοηθά στην παροχή αποκατάστασης για καρδιακούς ασθενείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Η λύση Active + me δίνει τη δυνατότητα στους ασθενείς να αναλάβουν τη δική τους ανάκαμψη, παρέχοντάς τους τυποποιημένη καθοδήγηση για τη φροντίδα της καρδιακής αποκατάστασης και ιατρικές οθόνες για να πάρουν σπίτι και να καταγράψουν τα επίπεδα δραστηριότητάς τους, την αρτηριακή πίεση, το βάρος και τον κορεσμό οξυγόνου. Στη συνέχεια, τα δεδομένα μεταφορτώνονται σε μια εφαρμογή και κοινοποιούνται με ασφάλεια σε κλινικούς ιατρούς στον πιλοτικό τους χώρο στο Νοσοκομείο του Addenbrooke, Cambridge.

Λιτή καινοτομία

Δεδομένου του συνεχώς αυξανόμενου κόστους ρύθμισης, των κλινικών δοκιμών και της πρόσβασης στην αγορά γενικά, οι εταιρείες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το να σκεφτούν τι θα ήταν ένα «ελάχιστα βιώσιμο προϊόν», το οποίο παρέχει τα οφέλη για τον ασθενή και τον χρήστη χωρίς να είναι υπερβολικά κατασκευασμένο.

Εάν οι ασθενείς δεν μπορούν να δουν ξεκάθαρα τα οφέλη για αυτούς, μπορεί συχνά να μην εμπιστεύονται τη νέα τεχνολογία. Ωστόσο, εάν οι νέες ψηφιακές λύσεις παράγονται με γνώμονα τους τελικούς χρήστες και τους πολίτες, η ίδια η τεχνολογία μπορεί να βελτιωθεί, καθώς και η υιοθέτηση και χρήση τους σε συστήματα υγειονομικής περίθαλψης. Εάν τα πλεονεκτήματα έχουν επίσης εξηγηθεί σαφώς, οι ασθενείς θα εμπιστευθούν αυτά τα εργαλεία, επιτρέποντας τελικά τα οφέλη της μείωσης της γραφειοκρατίας, της απελευθέρωσης του κλινικού χρόνου, της βελτίωσης της ασφάλειας των ασθενών και της εξουσίας των ασθενών να έχουν περισσότερο έλεγχο της υγείας τους.