Καινοτομία

Αύξηση φήμης και τεχνολογική ανάπτυξη έφερε στη φαρμακοβιομηχανία η πανδημία

Αύξηση φήμης και τεχνολογική ανάπτυξη έφερε στη φαρμακοβιομηχανία η πανδημία
Της Νικολέτας Ντάμπου  Η πανδημία COVID-19 άλλαξε τις αντιλήψεις των καταναλωτών για τη φαρμακοβιομηχανία, αλλά άλλαξε επίσης και τη στρατηγική ορισμένων επαγγελματιών υγείας. Σχεδόν τα 2/4 (73%) των επαγγελματιών της τεχνολογίας δηλώνουν ότι η γνώμη τους για τη βιομηχανία έχει βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χάρη στην ανταπόκρισή της στην αναζήτηση θεραπειών και εμβολίων, […]

Της Νικολέτας Ντάμπου 

Η πανδημία COVID-19 άλλαξε τις αντιλήψεις των καταναλωτών για τη φαρμακοβιομηχανία, αλλά άλλαξε επίσης και τη στρατηγική ορισμένων επαγγελματιών υγείας. Σχεδόν τα 2/4 (73%) των επαγγελματιών της τεχνολογίας δηλώνουν ότι η γνώμη τους για τη βιομηχανία έχει βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χάρη στην ανταπόκρισή της στην αναζήτηση θεραπειών και εμβολίων, σύμφωνα με νέα μελέτη της Novartis.

Αυτό είναι πολύ πιο θετικό από το 40% της αύξησης της αντίληψης του κοινού για τη φαρμακοβιομηχανία που βρήκε το The Harris Poll. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 86% πιστεύει ότι έχει έρθει η ώρα για την ψηφιακή υγειονομική περίθαλψη και πολλοί από αυτούς ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Novartis, Bertrand Bodson, μίλησε σχετικά με την εξέλιξη της θετικής φήμης – και τι σημαίνει ότι μπορεί να προσελκύσει πολύ περιζήτητα τεχνολογικά ταλέντα, ενώ παράλληλα αναπτύσσει τα αυξανόμενα τεχνολογικά ενδιαφέροντα των υπαλλήλων.

«Όταν κοιτάζεις τι συνέβη τους τελευταίους τρεις ή τέσσερις μήνες, η υγεία έχει κεντρική θέση παντού. Ακόμα και πριν από το COVID, ήταν το 15% του ΑΕΠ και μια σημαντική βιομηχανία από μόνη της, αλλά η πανδημία την έθεσε στο επίκεντρο», δήλωσε ο Bodson.

Αυτή η προσοχή έχει οδηγήσει όχι μόνο στη βελτίωση της φήμης, αλλά και την προθυμία και την προτίμηση των τεχνικών να ενταχθούν στον κλάδο. Στην έρευνα, που συμμετείχαν 2.500 άτομα σε πέντε χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Κίνα και Ινδία), το 83% δήλωσε ότι είναι πολύ ή κάπως πιθανό να εργαστούν στη βιομηχανία.

Ο στόχος για τον Bodson, έναν βετεράνο τεχνολογίας καταναλωτικών εταιρειών όπως η Amazon και η EMI Music, είναι να αξιοποιήσει αυτό το ενδιαφέρον για να βοηθήσει στην προσθήκη ψηφιακής εμπειρογνωμοσύνης σε όλες τις ομάδες της Novartis, από την έρευνα και την ανάπτυξη έως την αλυσίδα εφοδιασμού, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Με τον καταλύτη COVID-19, το ταλέντο της τεχνολογίας μπορεί να ενθαρρυνθεί να ενταχθεί στις βιομηχανίες υγειονομικής περίθαλψης και φαρμακευτικών προϊόντων.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι το εσωτερικό ταλέντο αποκλείεται. Τα ψηφιακά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι δημοφιλή στους υπαλλήλους της Novartis – και αυξάνονται. Η Novartis δημιούργησε ένα ψηφιακό πρόγραμμα αυτο-μάθησης πριν από περίπου 18 μήνες για να πάρει 100 ώρες εκπαίδευσης για όλους τους υπαλλήλους. Ένα συγκεκριμένο μάθημα επιστήμης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης προκάλεσε 30.000 εγγραφές υπαλλήλων, δήλωσε ο Bodson.

«Έχουμε απίστευτο ταλέντο μέσα μας και επενδύουμε μαζικά σε αυτό το ταλέντο», είπε. «Αυτό που ανακάλυψα εδώ στη Novartis είναι μια πραγματική αίσθηση μεγαλύτερου σκοπού και επίσης μια φυσική περιέργεια και ρωτώντας« πώς μπορώ να συνεχίσω να μαθαίνω; ». Ένα πιθανό εμπόδιο, και ένας τομέας στον οποίο η Novartis θα εργαστεί για να μετριάσει, ήταν η αυτοαποκαλούμενη αμφιβολία των επαγγελματιών τεχνολογίας που εμφανίστηκε στην έρευνα. 40%  είπε ότι δεν πίστευαν ότι είχαν αρκετές γνώσεις στον κλάδο για να κάνουν το άλμα, ενώ ένα άλλο 20% είπε ότι δεν αισθάνονται κατάλληλοι.