Ρεπορτάζ Υγείας

Φροντιστής Ασθενής: Η κατανόηση του γιατρού σας δεν είναι πάντα εύκολη ή δικό σας λάθος

Φροντιστής Ασθενής: Η κατανόηση του γιατρού σας δεν είναι πάντα εύκολη ή δικό σας λάθος
Το 22 τοις εκατό των Αμερικανών λένε ότι δεν αισθάνονται άνετα να ρωτήσουν τον γιατρό τους ορισμένες ερωτήσεις υγείας. Αυτή η αδυναμία να έχουν έναν ικανοποιητικό διάλογο με τον γιατρό τους σημαίνει ότι πολλοί ασθενείς εγκαταλείπουν το ραντεβού τους χωρίς να λάβουν σαφείς απαντήσεις στις ερωτήσεις τους (24%) ή χωρίς να έχουν την ευκαιρία να κάνουν καθόλου ερωτήσεις (17%).

Φροντιστής Ασθενής: Σχεδόν τα δύο τρίτα των Αμερικανών δεν είναι βέβαιοι ότι κατάλαβαν τις συστάσεις του γιατρού τους και τις πληροφορίες για την υγεία που συζήτησαν με τον γιατρό τους μετά από μια επίσκεψη, σύμφωνα με μια νέα έρευνα. Η σύγχυση σχετικά με τις πληροφορίες για την υγεία και τις συμβουλές γιατρών είναι ακόμη μεγαλύτερη μεταξύ των ανθρώπων που φροντίζουν ασθενείς παρά μεταξύ εκείνων που δεν παρέχουν φροντίδα στα αγαπημένα τους πρόσωπα, σύμφωνα με την εθνικά αντιπροσωπευτική έρευνα του Ιδρύματος AHIMA.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 80% των Αμερικανών — και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των φροντιστών — είναι πιθανό να ερευνήσουν ιατρικές συστάσεις στο διαδίκτυο μετά από επίσκεψη σε γιατρό. Αλλά 1 στους 4 ανθρώπους δεν γνωρίζει πώς να έχει πρόσβαση στα δικά του ιατρικά αρχεία ή δυσκολεύεται να το κάνει.

Τα ευρήματα αντικατοπτρίζουν το ίδιο χαμηλό επίπεδο παιδείας για την υγεία στον πληθυσμό των ΗΠΑ που είχαν προηγούμενες έρευνες.

Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι ελάχιστα έχουν αλλάξει από τότε που το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών δημοσίευσε ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Βελτίωση του Αλφαβητισμού Υγείας το 2010.

Αυτό το σχέδιο τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης και ανταλλαγής ακριβών πληροφοριών υγείας που βοηθούν τους ανθρώπους να λαμβάνουν αποφάσεις, να προωθήσουν αλλαγές στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης που βελτιώνουν τις πληροφορίες για την υγεία, την επικοινωνία, τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων και την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας· και να αυξηθεί η ανταλλαγή και η χρήση πρακτικών παιδείας υγείας που βασίζονται σε στοιχεία.

Σύμφωνα με την έκθεση του Ιδρύματος AHIMA, το 62% των Αμερικανών δεν είναι σίγουροι ότι κατανοούν τις συμβουλές του γιατρού τους και τις πληροφορίες για την υγεία που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης.

Το 24% λέει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα από αυτά και το 31% δεν μπορεί να θυμηθεί τι ειπώθηκε κατά την επίσκεψη. Το 15 τοις εκατό των ερωτηθέντων είπε ότι ήταν πιο μπερδεμένοι με την υγεία τους από ό,τι πριν από τη συνάντηση με τον γιατρό τους.

Οι φροντιστές έχουν ειδικά ζητήματα

Το σαράντα τρία τοις εκατό των Αμερικανών είναι φροντιστές, σημειώνει η έκθεση, και το 91% αυτών διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στη διαχείριση της υγείας κάποιου άλλου.

Οι Millennials (65%) και οι Gen Xers (50%) έχουν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες από τους Gen Zers (39%) και τους Boomers (20%) να είναι φροντιστές.

Οι περισσότεροι φροντιστές ανησυχούν για την ικανότητα των αγαπημένων τους να διαχειρίζονται την υγεία τους. Οι περισσότεροι από αυτούς πιστεύουν ότι οι γιατροί παρέχουν αρκετές πληροφορίες, αλλά το 38% δεν πιστεύει ότι ένας γιατρός μπορεί να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με τον ασθενή εάν ο φροντιστής δεν είναι παρών.

Το σαράντα τρία τοις εκατό των φροντιστών δεν πιστεύουν ότι τα αγαπημένα τους πρόσωπα μπορούν να κατανοήσουν ιατρικές πληροφορίες από μόνα τους.

Από την άλλη πλευρά, οι φροντιστές είναι πιο πιθανό από τα άτομα που δεν παρέχουν φροντίδα να πουν ότι ο γιατρός τούς μπέρδεψε και να ερευνήσουν τις συμβουλές του γιατρού μετά από ένα ραντεβού.

Για πολλούς ασθενείς και φροντιστές, οι επικοινωνίες διακόπτονται όταν βρίσκονται με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης.

Το 22 τοις εκατό των Αμερικανών λένε ότι δεν αισθάνονται άνετα να ρωτήσουν τον γιατρό τους ορισμένες ερωτήσεις υγείας. Αυτή η αδυναμία να έχουν έναν ικανοποιητικό διάλογο με τον γιατρό τους σημαίνει ότι πολλοί ασθενείς εγκαταλείπουν το ραντεβού τους χωρίς να λάβουν σαφείς απαντήσεις στις ερωτήσεις τους (24%) ή χωρίς να έχουν την ευκαιρία να κάνουν καθόλου ερωτήσεις (17%).