ALERT: Νοσοκομεία σε Κρίση

Κέντρο Υγείας Νεάπολης: Δεν τους προμηθεύουν αναλώσιμα λόγω μικρών παραγγελιών

Κέντρο Υγείας Νεάπολης: Δεν τους προμηθεύουν αναλώσιμα λόγω μικρών παραγγελιών
Της Νικολέτας Ντάμπου   Μεγάλες ελλείψεις αντιμετωπίζει το Κέντρο Υγείας Νεάπολης σε αναλώσιμα υλικά λόγω της βραδύτητας στην διαδικασία προμήθειας από την Υγειονομική Περιφέρεια. Οι διαγωνισμοί κρίνονται άγονοι λόγω μικρών παραγγελιών . Ο διευθυντής κύριος Αντώνης Τάντουλος μιλάει στο www.Life2day.gr Η διαδικασία διαγωνισμού και οι επί μέρους παραγγελίες που δεν είναι τόσο μεγάλες στα Κέντρα […]

Της Νικολέτας Ντάμπου  

Μεγάλες ελλείψεις αντιμετωπίζει το Κέντρο Υγείας Νεάπολης σε αναλώσιμα υλικά λόγω της βραδύτητας στην διαδικασία προμήθειας από την Υγειονομική Περιφέρεια. Οι διαγωνισμοί κρίνονται άγονοι λόγω μικρών παραγγελιών . Ο διευθυντής κύριος Αντώνης Τάντουλος μιλάει στο www.Life2day.gr

Η διαδικασία διαγωνισμού και οι επί μέρους παραγγελίες που δεν είναι τόσο μεγάλες στα Κέντρα Υγείας, έχουν ως  αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τις εταιρείες με αποτέλεσμα πολλοί διαγωνισμοί να κρίνονται άγονοι και κατ’ επέκταση να υπάρχει πρόβλημα στις προμήθειες. Γενικά η διαδικασία αυτή, όχι μόνο χαραμίζει εργατοώρες αλλά αποτελείται από μεγάλη γραφειοκρατία. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας παραγγελίας ύψους 120€ για σύριγγες η οποία δεν ικανοποιήθηκε ποτέ καθότι πολύ μικρή.

Στη συνέχεια της έρευνας του LIFE2DAY.GR σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας (ΠΕΔΥ), μεταφερόμαστε στην Λακωνία και συγκεκριμένα στο Κέντρο Υγείας Νεάπολης και θα συνομιλήσουμε με τον διευθυντή του, κύριο Αντώνη Τάντουλο ο οποίος κάνει καίριες παρεμβάσεις σε ότι αφορά την ανάγκη ύπαρξης περισσότερων παθολόγων (έναντι γενικών γιατρών) αλλά και στο ζήτημα ελλείψεων σε αναλώσιμα υλικά που προκύπτει με την διαδικασία παραγγελιών τους , η οποία θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με την δική του πρόταση.

Το LIFE2DAY.GR συνεχίζει να σαρώνει νοσοκομεία και κέντρα υγείας ανά την Ελλάδα στην προσπάθεια του να αναδείξει όλα τα σοβαρά προβλήματα που επικρατούν σε αυτά.Tο www.LIFE2DAY.gr αποτελεί το μοναδικό μέσω μαζικής ενημέρωσης ( MME) στην Ελλάδα που καταγράφει καθημερινά ένα ένα τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της Ελλάδας αναδεικνύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μέσα από την στήλη Alert Νοσοκομεία σε κρίση . Διαβάστε εδώ το προηγούμενο ρεπορτάζ : Γ.Νοσοκομείο Λέρου:Το κτίριο καταρρέει κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι

Παράλληλα το ζήτημα της κάλυψης των περιοχών από ασθενοφόρο σύμφωνα με την δική του σκοπιά που σχολιάζει τον κανονισμό που θέλει τα πληρώματα να αποτελούνται από δύο άτομα αφήνοντας ολόκληρες βάρδιες κενές, ενώ την ίδια ώρα με ένα άτομο θα μπορούσαν να πληρωθούν διπλάσιες βάρδιες!

Στο Κέντρο Υγείας Νεάπολης υπάρχει ένας παθολόγος, ένας παιδίατρος, δύο γενικοί γιατροί και υπάρχουν ακόμα τρεις με τέσσερις αγροτικοί γιατροί οι οποίοι συμπληρώνονται από τους αγροτικούς γιατρούς των Περιφερειακών Ιατρείων. Ο αριθμός αυτός κρίνεται επαρκής σε ότι αφορά τις εφημερίες του Κέντρου. Αυτό συμβαίνει γιατί μπαίνει ένας ειδικευμένος γιατρός κάθε μέρα και ένας αγροτικός. Βασική προϋπόθεση λοιπόν, είναι να υπάρχει πλήρωση των θέσεων των περιφερειακών ιατρείων των οποίων οι γιατροί συμμετέχουν στις εφημερίες, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δημιουργούνται κενά.

Πέραν αυτού ωστόσο, είναι χρήσιμο να αναφέρουμε στο LIFE2DAY.GR την άποψη του διευθυντή σχετικά με την διαφαινόμενη έλλειψη σε παθολόγους γενικά στην υγεία. Αυτό συμβαίνει διότι το σύστημα υγείας δίνει προτεραιότητα στους γενικούς γιατρούς. Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει βασικά προβλήματα στο μέλλον με πρώτα θύματα τα νοσοκομεία. Παράλληλα υποστηρίζει πως οι γενικοί γιατροί δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν στον ίδιο βαθμό περιστατικά στα κέντρα υγείας με αποτέλεσμα να στέλνονται αυτά στο νοσοκομείο και να δημιουργείται και ο αντίστοιχος φόρτος.

Σε ότι αφορά την νοσηλευτική υπηρεσία, το Κέντρο διαθέτει δύο μόνιμους νοσηλευτές και μία επισκέπτρια. Υπό αυτές τις συνθήκες οι βάρδιες δεν βγαίνουν, όμως ευτυχώς από πέρσι τον Ιανουάριο έγιναν δύο προσλήψεις νοσηλευτριών οι οποίες δίνουν περισσότερες λύσεις με αποτέλεσμα να βγαίνουν οι βάρδιες, ακόμα και αν αυτό γίνεται με δυσκολία. Η ανησυχία πάντως έγκειται στο αν θα μπορέσουν να επεκτείνουν την παραμονή των δύο αυτών νοσηλευτριών για μεγαλύτερο διάστημα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση τα προβλήματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα.

Το ευχάριστο είναι ότι το Κέντρο είναι καλυμμένο από οδηγούς ασθενοφόρων, όμως είναι γεγονός ότι παρουσιάζεται πρόβλημα μετά την έλευση του ΕΚΑΒ στην περιοχή, καθώς οι οδηγοί των νοσοκομείων εντάχθηκαν στο ΕΚΑΒ όχι όμως και αυτοί των κέντρων υγείας. Πρακτικά, ο οδηγός του Κέντρου δύναται να επιχειρήσει και σε άλλη περιοχή εκτός της περιοχής κάλυψης του Κέντρου. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην οδηγία που θέλει τα πληρώματα να αποτελούνται από δύο άτομα και άρα να καλύπτουν τις μισές βάρδιες. Έτσι όταν δεν υπάρχουν αρκετά άτομα είτε λόγω αποχωρήσεων είτε λόγω συνταξιοδοτήσεων, η κατάσταση αυτή επιδεινώνει την κατάσταση παροχής υπηρεσιών. Έτσι, ακόμα κι αν σε αυτόν τον τομέα το Κέντρο Υγείας παρουσιάζει επάρκεια με την ύπαρξη τεσσάρων ατόμων, συμβαίνει να στερείται οδηγού εξαιτίας αυτής της αλληλοεπικάλυψης που ισχύει στην Λακωνία. Στέρηση που επειδή οι αποστάσεις είναι μεγάλες, μπορεί να φτάσει ακόμα και τις πέντε ώρες δεδομένων των μακριών δρομολογίων.

Ερωτώμενος για την κατάσταση που επικρατεί σε αναλώσιμα υλικά, ο κύριος Τάντουλος απαντάει στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχει μία βραδύτητα στην διαδικασία προμήθειας από την Υγειονομική Περιφέρεια. Δεν υπάρχουν αρνήσεις, όμως η διαδικασία διαγωνισμού και οι επί μέρους παραγγελίες που δεν είναι τόσο μεγάλες στα Κέντρα Υγείας, έχουν σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τις εταιρείες με αποτέλεσμα πολλοί διαγωνισμοί να κρίνονται άγονοι και κατ’ επέκταση να υπάρχει πρόβλημα στις προμήθειες. Γενικά η διαδικασία αυτή, όχι μόνο χαραμίζει εργατοώρες αλλά αποτελείται από μεγάλη γραφειοκρατία. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας παραγγελίας ύψους 120€ για σύριγγες η οποία δεν ικανοποιήθηκε ποτέ καθότι πολύ μικρή. Έτσι, αυτή η πολυδιάσπαση δημιουργεί πρόβλημα. Εδώ ο διευθυντής προτείνει μία μαζική και μεγάλη γενική παραγγελία από την Υγειονομική Περιφέρεια η οποία στη συνέχεια θα μοιράζει το υλικό στο κάθε Κέντρο Υγείας. Η αντίστροφη διαδικασία που συμβαίνει τώρα, δεν είναι σε καμία περίπτωση λειτουργική. Σε κάθε περίπτωση σε καταστάσεις ελλείψεων υπάρχει βοήθεια με μικροποσότητες υλικών από το νοσοκομείο, ενώ και οι ιδιώτες και τα φαρμακεία επίσης συμβάλλουν σε αυτόν τον τομέα. Καλύτερα είναι τα πράγματα στα φάρμακα αφού δεν υπάρχουν ελλείψεις.

Ο διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως υπήρξε ένα πρόβλημα στο ακτινολογικό μηχάνημα ωστόσο εγκρίθηκε η μεταφορά του μηχανήματος που υπάρχει στα Κήθυρα, αφού εκεί φτιάχτηκε καινούριο νοσοκομείο και αγοράστηκε νέο μηχάνημα, οπότε το παλιό μηχάνημα το οποίο ωστόσο είναι σε πολύ καλή κατάσταση θα έρθει στο εδώ Κέντρο Υγείας.

Το Κέντρο Υγείας Νεάπολης δέχεται καθημερινά περίπου εκατό άτομα, ενώ ο πληθυσμός ευθύνης προσεγγίζει τον χειμώνα τις δέκα χιλιάδες με τα γύρω χωριά, ενώ το καλοκαίρι ο αριθμός αυτός αυξάνεται από τους επισκέπτες της περιοχής.