ALERT: Νοσοκομεία σε Κρίση

Κ.Υγείας Αμοργού:Τηλεϊατρική μόνο με ραντεβού.Δεν εξυπηρετεί τα επείγοντα περιστατικά

Κ.Υγείας Αμοργού:Τηλεϊατρική μόνο με ραντεβού.Δεν εξυπηρετεί τα επείγοντα περιστατικά
Της Νικολέτας Ντάμπου  Πρόγραμμα τηλεϊατρικής μέσω ΕΣΠΑ έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Υγείας Αμοργού το οποίο κόστισε περίπου 20.000 ευρώ αλλά δεν λειτουργεί σωστά διότι αντί να εξυπηρετεί τα επείγοντα περιστατικά λειτουργεί μόνο με ραντεβού για κάποια  συγκεκριμένα περιστατικά, σύμφωνα με την γνώμη του διευθυντή κ. Αλέξανδρου Βασιμπόση ο οποίος μίλησε στο www.Life2day.gr Σε όλα τα […]

Της Νικολέτας Ντάμπου 

Πρόγραμμα τηλεϊατρικής μέσω ΕΣΠΑ έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Υγείας Αμοργού το οποίο κόστισε περίπου 20.000 ευρώ αλλά δεν λειτουργεί σωστά διότι αντί να εξυπηρετεί τα επείγοντα περιστατικά λειτουργεί μόνο με ραντεβού για κάποια  συγκεκριμένα περιστατικά, σύμφωνα με την γνώμη του διευθυντή κ. Αλέξανδρου Βασιμπόση ο οποίος μίλησε στο www.Life2day.gr

Σε όλα τα κέντρα Υγείας της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας έχουν εγκατασταθεί προγράμματα τηλεϊατρικής αλλά δεν καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των ασθενών παρά εκείνα για εκείνα που έχει  κλειστεί  κάποιο  ραντεβού ,μας λέει ο κ. Βασιμπόσης. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει μεγάλη  λίστα αναμονής για  ραντεβού από όλα τα τα περιφερειακά κέντρα. 

Tο www.LIFE2DAY.gr αποτελεί το μοναδικό μέσω μαζικής ενημέρωσης ( MME ) στην Ελλάδα που καταγράφει καθημερινά ένα ένα τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της Ελλάδας αναδεικνύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μέσα από την στήλη Alert Νοσοκομεία σε κρίση διαβάστε εδώ το προηγούμενο ρεπορτάζ.  

Για παράδειγμα στην Αμοργό, υπάρχει ένα σχετικό δωμάτιο που στήθηκε για αυτόν τον λόγο και κόστισε είκοσι χιλιάδες ευρώ το οποίο όμως χρησιμοποιείται πολύ συγκεκριμένα και δεν αποφορτίζει το όγκο δουλειάς των λιγοστών γιατρών του Κέντρου Υγείας Αμοργού.

Με τον παλμό της ελληνικής περιφέρειας να χτυπάει ακόμα στα ελληνικά νησιά, το LIFE2DAY.GR συνεχίζει την μεγάλη έρευνα του η οποία αφορά στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας, μεταβαίνοντας στο νησί της Αμοργού.

Εκεί συναντάμε τον διευθυντή του τοπικού κέντρου υγείας, κύριο Αλέξανδρο Βασιμπόση ο οποίος αναφέρεται στις τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό και οδηγών ασθενοφόρου, ενώ παρουσιάζει το ζήτημα της τηλεϊατρικής και το πως αυτό θα μπορούσε να λύσει πολλά προβλήματα έλλειψης προσωπικού. Παράλληλα, οι συντονισμένες προσπάθειες τους εξόπλισαν τεχνολογικά το Κέντρο.

Στο Κέντρο Υγείας Αμοργού υπάρχουν στο σύνολο ένας ειδικός γιατρός γενικής ιατρικής, ένας οδοντίατρος ενώ ολόκληρη η Αμοργός έχει τρεις αγροτικούς γιατρούς ακόμα. Το χαρακτηριστικό είναι πως αυτή η σύσταση είναι η καλύτερη δυνατή εδώ και χρόνια!

Εξάλλου στο οργανόγραμμα προβλέπεται γενικός γιατρός, παιδίατρος, παθολόγος και μικροβιολόγος. Σε κάθε περίπτωση οι εφημερίες δεν βγαίνουν με το υπάρχον προσωπικό, καθότι εδώ και μερικά χρόνια (εποχή Λοβέρδου) υπάρχει ο νόμος που δεν επιτρέπει στους γιατρούς να εφημερεύουν πάνω από εφτά φορές τον μήνα.


To πρόγραμμα τηλεϊατρικής στο Κέντρο Υγείας Αμοργού δεν καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες των ασθενών παρά μόνο με ραντεβού

Όμως με τα δεδομένα που υπάρχουν οι γιατροί απαιτείται να εφημερεύουν είκοσι μία φορές το μήνα. Από την άλλη ένας αγροτικός δεν δύναται να εφημερεύει χωρίς την παρουσία ειδικού γιατρού κι έτσι ο ίδιος ο διευθυντής αναγκάζεται να κάνει τριάντα εφημερίες το μήνα, ακόμα και με την μορφή ετοιμότητας, προκειμένου να παραμένει ανοιχτό το Κέντρο όλο το μήνα. Το αίτημα της διοίκησης λοιπόν, αφορά σε τουλάχιστον έναν γιατρό ο οποίος θα βοηθούσε την εκεί κατάσταση, ενώ σε ένα ιδανικό σενάριο θα υπήρχαν τέσσερις γιατροί. Ένα βασικό πάντως αίτημα της διοίκησης αφορά σε έναν παιδίατρο.

Στο νοσηλευτικό προσωπικό τα πράγματα είναι καλύτερα. Το υπάρχον προσωπικό επαρκεί για να βγαίνουν οι οχτάωρες βάρδιες κι έτσι δεν δημιουργούνται κενά στις βάρδιες τους.

Αρκεί να σημειώσουμε ότι στα καθημερινά ιατρεία υπάρχουν δύο νοσηλευτές, ενώ στις δύο υπόλοιπες βάρδιες υπάρχει ένας ακόμα, στο σύνολο δηλαδή η στελέχωση φτάνει τα πέντε άτομα, τα οποία πάντως από μέρα σε μέρα θα γίνουν εφτά, αφού η πρόσληψη δύο ατόμων ακόμα πέρασε από την “ Διαύγεια ” και αφορά μία μαία και μία νοσηλεύτρια.

Στην Αμοργό παράλληλα, υπάρχει και μόλις ένας οδηγός ασθενοφόρου ο οποίος -ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση στο κέντρο- καλείται να βρίσκεται καθημερινά και όλες τις ώρες σε κατάσταση ετοιμότητας καθώς δεν έχει νόημα να δουλέψει σε μία μόνο συγκεκριμένη βάρδια. Η άμεση ανάγκη του Κέντρου αφορά σε τουλάχιστον έναν οδηγό και τουλάχιστον για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Εδώ ο διευθυντής τοποθετείται στο LIFE2DAY.GR εκφράζοντας την άποψη του, πως αναγνωρίζοντας πως τα κενά σε ιατρικό προσωπικό είναι τεράστια ακόμα και στα νοσοκομεία των αστικών κέντρων θα ήταν παράλογο να ζητήσει περισσότερους γιατρούς με ειδικότητα στην Αμοργό, όμως όλα αυτά τα κενά θα μπορούσαν να καλυφτούν μέσω της τηλεϊατρικής. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα νοσοκομεία όπως τον ξέρουμε σήμερα. Εξάλλου, η δεύτερη Υγειονομική Περιφέρεια στην οποία ανήκει το Κέντρο, έχει κάνει ένα πρόγραμμα τηλεϊατρικής μέσω ΕΣΠΑ το οποίο όμως δεν μπορεί να στηριχτεί λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Για παράδειγμα στην Αμοργό, υπάρχει ένα σχετικό δωμάτιο που στήθηκε για αυτόν τον λόγο και μάλιστα κόστισε έως και είκοσι χιλιάδες ευρώ. Ωστόσο δεν υπάρχει από την Αθήνα κάποιο σύστημα διαρκούς στήριξης για να δουλέψει σωστά το σύστημα το οποίο θα εξυπηρετούσε όλα τα καθημερινά περιστατικά σε όλα τα περιφερειακά κέντρα. Δυστυχώς δεν προβλέφθηκε η στήριξη του συστήματος αυτού και πλέον υπάρχει μία λίστα ενδιαφέροντος στα οποία συμμετέχουν όλα τα νοσοκομεία με την κατάλληλη υποδομή. Κι έτσι αντί να εξυπηρετείται κάποιο επείγον περιστατικό, αυτό που συμβαίνει είναι να λειτουργεί με κάποιο ραντεβού για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό.

Ο διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως εδώ και αρκετούς μήνες δεν υπάρχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά και φάρμακα. Οι παραγγελίες γίνονται κανονικά και οι προμήθειες το ίδιο. Πιο αναλυτικά, μπορεί η παραγγελία να αφορά σε εκατό τεμάχια κάποιου είδους και η προμήθεια να γίνεται κατά τμήματα, λόγου χάρη ανά είκοσι τεμάχια σταδιακά. Με αυτόν τον τρόπο πάντως το Κέντρο δεν μένει ποτέ εκτός πληρότητας εφοδίων. Παράλληλα εξίσου πλήρες είναι το Κέντρο και σε φάρμακα, αφού οτιδήποτε χρειαστεί το εφοδιάζεται άμεσα από το νοσοκομείο.

Στην Αμοργό ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός αποτελεί καμάρι του διευθυντή, αφού με δικές του συντονισμένες προσπάθειες και με την συνεργασία των τοπικών αρχών, κατάφεραν να εντάξουν το Κέντρο σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο αγοράζεται ένα ακτινολογικό μηχάνημα, ένας υπέρηχος και ένας βιοχημικός αναλυτής, ενώ με την βοήθεια μίας σημαντικής δωρεάς από κάποιον αμερικάνικο σύλλογο, αγοράστηκε ένα βιοχημικό μηχάνημα για εξετάσεις αίματος. Ενδιαφέρον άλλωστε αποτελεί πως έως τότε δεν υπήρχε τίποτα από αυτά!

Η Αμοργός είναι ένα νησί χιλίων διαδκοσίων κατοίκων το χειμώνα, ενώ τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται στις δεκαπέντε χιλιάδες! Κατά συνέπεια το καλοκαίρι η επισκεψιμότητα ανέρχεται σε περίπου πενήντα άτομα ανά ημέρα, ενώ το χειμώνα αυτά δεν ξεπερνούν τα δέκα ανά ημέρα, γεγονός που δείχνει και την διαφορά στην θερινή σεζόν.