Τεχνολογία

Τεχνολογία social media: Online λάθη στην στρατολόγηση συμμετεχόντων σε έρευνες

Τεχνολογία social media: Online λάθη στην στρατολόγηση συμμετεχόντων σε έρευνες
Τεχνολογία social media: Παρόλο που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολύτιμα οφέλη, όπως το χαμηλό κόστος και την ικανότητα προσέγγισης ενός ευρέος, διαφορετικού κοινού, φέρνουν επίσης παγίδες που μπορούν να λειτουργήσουν ενάντια στη δέσμευση.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να αναπτύσσονται ως ένα ισχυρό εργαλείο για τους ερευνητές υγείας, προκειμένου να στρατολογήσουν τους κατάλληλους πληθυσμούς για τις δοκιμές τους και να συνεργαστούν με τους συμμετέχοντες στη μελέτη. Ωστόσο, παρόλο που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολύτιμα οφέλη, όπως το χαμηλό κόστος και την ικανότητα προσέγγισης ενός ευρέος, διαφορετικού κοινού, φέρνουν επίσης παγίδες που μπορούν να λειτουργήσουν ενάντια στη δέσμευση. Για να κάνετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεσματικό μέρος των προσπαθειών πρόσληψης και δέσμευσης της μελέτης σας, είναι σημαντικό να αποφύγετε πέντε κοινά λάθη.

Λάθος 1: Δεν κάνετε την έρευνά σας σε πιθανούς συμμετέχοντες στη μελέτη

Η κατανόηση των κοινωνικών συνηθειών του κοινού-στόχου σας είναι το πρώτο βήμα για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε την προσοχή του. Για κάθε κοινό που προσπαθείτε να προσεγγίσετε, είτε εξειδικευμένο είτε διαφορετικό, είναι πάντα σημαντικό να κάνετε την έρευνά σας προτού αρχίσετε να δημοσιεύετε περιεχόμενο. Για να συναντήσετε αποτελεσματικά το κοινό σας εκεί που βρίσκονται, μάθετε πού ασχολούνται ήδη. Μάθετε σε ποιες ομάδες του Facebook είναι μέλη, ποια συγκεκριμένα hashtags ακολουθούν στο Twitter και με ποιους influencers αλληλεπιδρούν στο Instagram.

Μόλις μάθετε πού αλληλεπιδρούν το κοινό σας στο διαδίκτυο, μπορείτε να αρχίσετε να μαθαίνετε ποιες είναι οι κύριες ανησυχίες τους και με ποιο είδος περιεχομένου αλληλεπιδρούν συχνότερα. Στη συνέχεια, μπορείτε να προσαρμόσετε το περιεχόμενο ανάλογα. Οι καμπάνιες πρόσληψης και αφοσίωσης θα είναι πολύ πιο δυνατές όταν γνωρίζετε ποια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων είναι η καταλληλότερη για το περιεχόμενό σας.

Λάθος 2: Χρησιμοποιείτε υπερβολική ιατρική ορολογία και μόνο αγγλικά

Είναι πάντα ένας καλός εμπειρικός κανόνας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διατηρείται η γλώσσα κατανοητή και ελκυστική. Η ορολογία που είναι συνηθισμένη στον τομέα σας ως ερευνητής υγείας μπορεί να μην είναι συνηθισμένη για το κοινό σας. Καθώς ερευνάτε πού ασχολείται το κοινό σας στο διαδίκτυο, δώστε επίσης προσοχή στη γλώσσα που χρησιμοποιούν στις δικές τους αναρτήσεις και σχόλια. Παρακολουθήστε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις που βλέπετε σε διαδικτυακές ομάδες υποστήριξης ασθενών, ώστε να μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε εάν χρειάζεται.

Επιπλέον, φροντίστε να απευθύνεστε σε ένα διαφορετικό σύνολο χρηστών. Η προσκόλληση σε μία μόνο γλώσσα (π.χ. τα αγγλικά) θα λειτουργήσει ως εμπόδιο στις στρατηγικές πρόσληψης, καθώς θα χάσετε την ευκαιρία να προσελκύσετε διαφορετικές κοινότητες και πληθυσμούς στη μελέτη σας. Στην πραγματικότητα, το 70% των χρηστών του διαδικτύου δεν είναι φυσικοί ομιλητές της αγγλικής γλώσσας. Ένα βασικό μέρος των ισχυρών καμπανιών πρόσληψης και αφοσίωσης είναι η δυνατότητα σύνδεσης με χρήστες σε ατομικό επίπεδο. Επεκτείνετε τις γλώσσες που χρησιμοποιείτε στις κοινωνικές σας επικοινωνίες και θα διευρύνετε την ποικιλομορφία της κοόρτης σας.

Λάθος 3: Χρησιμοποιείτε μόνο μια πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης για σύνδεση με πιθανούς συμμετέχοντες στην έρευνα

Ενώ το Facebook είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να προσεγγίσετε έναν πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων (έχει 1,79 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά), δεν είναι η μόνη πλατφόρμα που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους στρατολόγησης και αφοσίωσης. Λάβετε υπόψη ότι οι έφηβοι και οι νέοι ενήλικες αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ενεργής βάσης χρηστών του Twitter και του Instagram. Υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες, ειδικά για την ανταλλαγή μηνυμάτων για να παραμείνετε σε επαφή με την κοόρτη σας. Για παράδειγμα, ο πληθυσμός Latinx είναι βαρείς χρήστες του WhatsApp.

Κάθε πλατφόρμα θα σας φέρει επιτυχία με διαφορετικό τρόπο. Ένα πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη πριν οριστικοποιήσετε ποιες πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσετε για τις καμπάνιες σας είναι το θέμα της μελέτης και η μορφή των αναρτήσεών σας. Το Instagram εστιάζει σε οπτικές πτυχές και ελκυστικές ιστορίες, ενώ το Twitter και το LinkedIn τείνουν να βλέπουν περισσότερες αναρτήσεις που βασίζονται σε κείμενο. Εξοικειωθείτε με τις μορφές περιεχομένου που ταιριάζουν καλύτερα σε κάθε πλατφόρμα που σκέφτεστε.

Λάθος 4: Ρυθμίζετε καμπάνιες, δημοσιεύετε περιεχόμενο και στη συνέχεια ξεχνάτε τους ακόλουθούς σας

Η προώθηση περιεχομένου στις κατάλληλες πλατφόρμες είναι σαφώς σημαντική για τη στρατολόγηση και τη δέσμευση της έρευνας στον τομέα της υγείας, αλλά η ποιότητα και η ποσότητα της δέσμευσης απαιτεί περισσότερη αφοσίωση και φροντίδα από ένα απλό πάτημα ενός πλήκτρου. Θα πρέπει πάντα να συνεχίζετε να ακούτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των καμπανιών σας. Εκτός από την παρακολούθηση και την παρακολούθηση σχετικών hashtag και λέξεων-κλειδιών, η συχνή επίσκεψη στα κοινωνικά κανάλια και η αλληλεπίδραση με τους ακόλουθους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρείτε τους ανθρώπους σας και να τους συνεχίσετε να επιστρέφουν.

Η παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετική από την ακρόαση, αλλά εξίσου σημαντική. Το θέμα της παρακολούθησης των καμπανιών σας είναι να παρακολουθείτε ποιο περιεχόμενο έχει την καλύτερη απόδοση και σας προσφέρει την καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI). Με ποιες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ασχολούνται περισσότερο οι συμμετέχοντες πριν εγγραφούν στη μελέτη σας; Σε ποιους τύπους περιεχομένου ανταποκρίνονται οι σημερινοί συμμετέχοντες και ποιους αγνοούν; Μια πτυχή της παρακολούθησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η παρακολούθηση και η απάντηση σε σχόλια και άμεσα μηνύματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τους αριθμούς των αρραβώνων σας και θα είναι επίσης ένας τρόπος να αναφέρετε τυχόν ανεπιθύμητα συμβάντα που σχετίζονται με τη δοκιμή που ενδέχεται να προκύψουν.

Λάθος 5: Ξεχνάτε να ασχοληθείτε με επαγγελματίες υγείας και άλλους παράγοντες επιρροής του κλάδου

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να συμπληρώσετε άλλες προσπάθειες πρόσληψης και δέσμευσης. Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προσέγγιση πληθυσμών που είναι συχνά πιο δύσκολο να προσεγγιστούν μέσω παραδοσιακών μεθόδων. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσετε μια από τις πιο κοινές μεθόδους πρόσληψης – παραπομπές γιατρών και υγειονομικής περίθαλψης. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με επαγγελματίες υγείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter διευκολύνουν σχετικά τη χρήση συγκεκριμένων δημογραφικών στοιχείων και ενδιαφερόντων για να στοχεύσετε ποιο κοινό βλέπει το περιεχόμενό σας.

Παρά το γεγονός ότι βλέπουν ελκυστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο στα κοινωνικά, τα άτομα είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμβουλεύονται τους γιατρούς τους σχετικά με οποιαδήποτε μελέτη συμμετέχουν. Εάν οι επαγγελματίες υγείας έχουν τις σωστές πληροφορίες στη διάθεσή τους, μπορούν να καθοδηγήσουν καλύτερα τους ασθενείς τους στην απόφασή τους να συμμετάσχουν σε μελέτες και δοκιμές. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα οικονομικά αποδοτικό, συναρπαστικό και κρίσιμο στοιχείο για τη στρατολόγηση, τη δέσμευση και τη διατήρηση της έρευνας για την υγεία.