Τεχνολογία

Social media: 1/3 των νεαρών στις ΗΠΑ συμβουλεύονται το TikTok πριν τον γιατρό

Social media: 1/3 των νεαρών στις ΗΠΑ συμβουλεύονται το TikTok πριν τον γιατρό
Social media: Το ένα τρίτο των χρηστών Gen Z πηγαίνουν πρώτα στο TikTok πριν συμβουλευτούν έναν γιατρό. Περίπου το 44% έχει την ίδια συνήθεια στο YouTube.

Το TikTok, το YouTube & άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δεν χρησιμοποιούνται μόνο για ψυχαγωγία. Οι χρήστες του διαδικτύου, ιδιαίτερα οι νέοι, έχουν συνηθίσει να κατευθύνονται σε τέτοια δίκτυα αναζητώντας συμβουλές υγείας. Το ένα τρίτο των χρηστών Gen Z πηγαίνουν πρώτα στο TikTok πριν συμβουλευτούν έναν γιατρό. Περίπου το 44% έχει την ίδια συνήθεια στο YouTube, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

Με βάση ένα δείγμα 2.000 ενηλίκων στις ΗΠΑ, το CharityRx, μια εκπτωτική υπηρεσία σε επιλεγμένα φαρμακεία, διεξήγαγε μια μελέτη για να κατανοήσει πώς μαθαίνουν οι Αμερικανοί για θέματα υγείας και σε ποιες πηγές απευθύνονται πρώτα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:

  • το 65% των Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα στράφηκαν πρώτα στην Google πριν συμβουλευτούν τον γιατρό τους,
  • ενώ το 33% πηγαίνει πρώτα στο YouTube,
  • και ένας στους πέντε Αμερικανούς δίνει προτεραιότητα στο TikTok,
  • το 44% των ερωτηθέντων της Generation Z στρέφεται στο YouTube,
  • και το 33% στο TikTok.

Σε σύγκριση με την παλαιότερη γενιά, είναι λιγότερο διατεθειμένοι να συμβουλευτούν πρώτα την Google με μόλις το 27% να το κάνει. Οι παλαιότερες γενιές είναι πιο πιθανό να κατευθυνθούν προς την Google, με το 32% των Millennials, το 36% της Generation X και το 36% των Baby Boomers να το κάνουν. Εν τω μεταξύ, το 39% των Millennials, το 30% των Gen Xers και το 21% των Baby Boomers πηγαίνουν στο YouTube σε σύγκριση με το 26% των Millennials, το 14% του Gen X και το 4% των Baby Boomers που επισκέπτονται το TikTok σε τέτοιες περιπτώσεις.

Γιατί λοιπόν οι νέοι είναι πιο άνετοι να συμβουλεύονται influencers παρά με επαγγελματίες υγείας; Εάν η πλειονότητα, το 55%, αναφέρει την ιατρική διαπίστευση ή την πιστοποίηση ως τον λόγο που εμπιστεύεται τους δημιουργούς στα κοινωνικά δίκτυα, το 40% λέει ότι τα χρόνια εμπειρίας των influencers είναι ένας παράγοντας, το 26% αναφέρει τη συνάφεια με μια κοινή εμπειρία και το 22% πιστεύει ότι το γεγονός που θεραπεύτηκαν από μια ορισμένη κατάσταση τους κάνουν αξιόπιστους.

Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές ανάλογα με την εν λόγω κατάσταση. Το πενήντα πέντε τοις εκατό των χρηστών της Generation Z αναζητούν πληροφορίες σχετικά με το άγχος έναντι του 16% των Boomers:

  • Η κατάθλιψη είναι το ιατρικό ζήτημα που αναζητούν περισσότερο οι νέοι (49%),
  • ακολουθούμενη από το χάπι της επόμενης μέρας (20%),
  • την απώλεια βάρους (44%),
  • και την Covid-19 (17%).

Ωστόσο, οι Αμερικανοί λένε ότι εμπιστεύονται τους influencers και τις διασημότητες πολύ λιγότερο από τους γιατρούς με μόλις το 17% να λέει το αντίθετο. Και ενώ οι μισοί από τους ερωτηθέντες παραδέχονται ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα φάρμακο ή ένα συμπλήρωμα εάν το συστήσει μια διασημότητα, η συντριπτική πλειοψηφία (89%) αναγνωρίζει ότι οι παράγοντες επιρροής συμβάλλουν στην παραπληροφόρηση στον τομέα της υγείας και το 36% δεν εμπιστεύεται τις συμβουλές τους.