Τεχνολογία

Η εικονική πραγματικότητα ενισχύει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης

Η εικονική πραγματικότητα ενισχύει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης
Η εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να βοηθήσει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που διαπιστώνει ότι δημιουργεί αυξημένη αποδοχή του εμβολίου κατά της γρίπης. Αυτό το εύρημα βασίζεται σε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Γεωργίας, όπου χρησιμοποιήθηκε μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για να καταδείξει πώς εξαπλώνεται η γρίπη. Μέσα […]

Η εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να βοηθήσει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που διαπιστώνει ότι δημιουργεί αυξημένη αποδοχή του εμβολίου κατά της γρίπης. Αυτό το εύρημα βασίζεται σε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Γεωργίας, όπου χρησιμοποιήθηκε μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για να καταδείξει πώς εξαπλώνεται η γρίπη. Μέσα από αυτό επιδείχθηκε ο αντίκτυπος του ιού σε άλλους πληθυσμούς. Στόχος της προσομοίωσης ήταν να διαπιστωθεί εάν αυτό θα ενθάρρυνε περισσότερους ανθρώπους να εμβολιαστούν. Με βάση την επιτυχία της δοκιμής, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας προσφέρει έναν πρακτικό δρόμο προς τα εμπρός.

Η μελέτη χρησιμοποίησε ένα ειδικά γραπτό πρόγραμμα ηλεκτρονικών υπολογιστών και μια εμβληματική εικονική πραγματικότητα για να αποδείξει στους ανθρώπους τρία αποτελέσματα σε σχέση με τον ιό της γρίπης. Αυτά ήταν, πρώτα απ ‘όλα, πώς αν μολυνθεί, ένα άτομο με γρίπη μπορεί εύκολα να μεταδώσει γρίπη σε άλλους. Δεύτερον, να καταδείξει τι μπορεί να συμβεί όταν τα μικρά παιδιά ή οι ηλικιωμένοι κολλάνε τον ιό. Τρίτον, ο στόχος ήταν να δείξει κανείς πώς κάποιος που εμβολιάζεται μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του ατόμου και το αποτέλεσμα που αυτό έχει στη μείωση της εξάπλωσης του ιού στον γενικό πληθυσμό.

Το επίκεντρο της δοκιμής ήταν η «αποφυγή εμβολίων κατά της γρίπης», ηλικίας 18 έως 49 ετών. Μόνο περίπου το ένα τέταρτο αυτού του τμήματος της κοινωνίας επιλέγει να έχει το εμβόλιο κάθε χρόνο στις ΗΠΑ (οι τρέχοντες ρυθμοί είναι 26,9%), βάσει των δεδομένων των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC).

Για να δοκιμάσουν πόσο καλά δούλεψε η εικονική πραγματικότητα, 171 άτομα δεν εμβολιάστηκαν πέρσι ανατέθηκαν τυχαία σε μία από τις τέσσερις ομάδες δοκιμών. Στην πρώτη ομάδα παρουσιάστηκε μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας πέντε λεπτών. Η ομάδα δύο παρακολούθησε ένα βίντεο πέντε λεπτών παρόμοιο με την εμπειρία VR αλλά χωρίς οποιαδήποτε διαδραστικά ή τρισδιάστατα στοιχεία. Στην ομάδα τριών δόθηκε ένα ηλεκτρονικό φυλλάδιο και στην ομάδα 4 δόθηκε απλώς πρόσβαση στην ιστοσελίδα του CDC.

Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι σε σύγκριση με το βίντεο ή το ηλεκτρονικό φυλλάδιο, η κατάσταση της εικονικής πραγματικότητας δημιούργησε μια ισχυρότερη αντίληψη με τα άτομα και αυτή η ομάδα αξιολογήθηκε ως περισσότερο διατεθειμένη να επιλέξει το εμβόλιο της γρίπης.

Η εφαρμογή του VR έχει δημοσιευθεί στο περιοδικό Vaccine . Το ερευνητικό έγγραφο έχει τίτλο “Χρήση εμβληματικής εικονικής πραγματικότητας για τη βελτίωση των πεποιθήσεων και των προθέσεων του εμβολίου κατά της γρίπης που αποφεύγει τα άτομα ηλικίας 18 έως 49 ετών: εκτιμήσεις, αποτελέσματα και διδάγματα”.