ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Τρόπος να αλλάξουμε την εξαρτημένη σχέση μας με το φαγητό

Τρόπος να αλλάξουμε την εξαρτημένη σχέση μας με το φαγητό

Από το «καθάρισε το πιάτο σου», μέχρι το «τρώω γιατί θέλω παρηγοριά» και η νέα σελίδα στη ζωή μου

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, είχα ψυχαναγκαστική σχέση με το φαγητό. Μεγάλωσα με τη γιαγιά μου που είχε περάσει κατοχή, είχε στερηθεί το ψωμί, τη ζάχαρη και την αγκαλιά. Όταν λοιπόν ήθελε να μας δείξει την αγάπη της, μας έκλεινε μέσα στην αγκαλιά της μαζί με βουτυρωμένο ψωμί με ζάχαρη. Μεγάλωσα ως επίτιμο μέλος του κλαμπ… «Καθάρισε το πιάτο σου»!

Συνδύασα όλες τις πτυχές της ζωής και τις χαρές και τις λύπες, με φαγητό, πολύ φαγητό και καλό φαγητό, σε αυτό δεν έχω παράπονο. Ήταν στη ρουτίνα μου να αρπάζω σαν κουρδισμένη, κάθε ευκαιρία για λιχουδιά που βρισκόταν στο δρόμο μου. Δεν έπρεπε να χαθεί ούτε ένα κέρασμα στο γραφείο, δεν έπρεπε να μείνει ανεκμετάλλευτος ο μπουφές στο all inclusive resort, στη Μάνη, που βρέθηκα κάποτε.

Η διασκέδαση έξω σήμαινε φαγητό, η χαλάρωση στο σπίτι σήμαινε φαγητό, η αγάπη προς τους άλλους σήμαινε φαγητό. Φυσικά όλη η αυτή η αρρωστημένη σχέση, με το φαγητό, μοιραία, έφερε και πραγματική αρρώστια. Τότε κατάλαβα ότι αυτός ο φαύλος κύκλος, από το «τρώω γιατί θέλω παρηγοριά και το φαγητό είναι το μόνο πράγμα στη ζωή μου που μπορώ να ελέγξω», στο «το φαγητό με έχει κάνει δούλο, η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, είμαι δυστυχισμένη».

Αυτό ήταν το δίπολο ανάμεσα στο οποίο άφηνα τον εαυτό μου να παλινωδεί. Μέχρι που μια νύχτα το υποσυνείδητό μου, έδωσε τη λύση. Είδα στον ύπνο μου, την Όπρα Γουίνφρεϊ, τη γνωστή τηλεπερσόνα, που σημειωτέον παλεύει με το βάρος της εδώ και χρόνια, να μου λέει σε άπταιστα Ελληνικά:

«Πώς είναι δυνατόν να αγαπάς το φαγητό και τον εαυτό σου την ίδια στιγμή; Πρέπει να το πάρεις αλλιώς, να βάλεις στο μυαλό σου ότι το φαγητό είναι καύσιμο και πρέπει να είναι καλό για να κινήσει και να φροντίσει τη μηχανή σου».

Ρωτούσα πριν από κάθε γεύμα: Πεινάς πραγματικά; Γιατί αναζητείς φαγητό αυτή τη στιγμή;

Το όνειρο ήταν ζωντανό και παρά το ότι το αφηγήθηκα στους φίλους μου και δεν υπήρχε ούτε ένας που να μη γελάσει σε βάρος μου, εντούτοις εγώ του έδωσα προφητικές διαστάσεις και πήρα το έναυσμα για να αλλάξω τρόπο σκέψης και ζωής. Ξεκίνησα το διάβασμα, παρακολούθησα βιντεάκια με μεταμορφώσεις εύσωμων ανδρών και γυναικών στην Αμερική και στην Ευρώπη. Μίλησα με διατροφολόγο, που μου πρότεινε ο ενδοκρινολόγος μου. Έπρεπε να βρω έναν τρόπο να θρέψω τον εαυτό μου, μέσα από μια υγιέστερη σχέση με την τροφή.

Καταρχάς, έπρεπε να αλλάξω τον τρόπο που αντιμετώπιζα το φαγητό. Ρωτούσα πριν από κάθε γεύμα: Πεινάς πραγματικά; Γιατί αναζητείς φαγητό αυτή τη στιγμή;

Προσπάθησα να είμαι σε επαφή με το σώμα μου να ακούω τι μου λέει για τις τροφές που του έδινα, πώς τις επεξεργαζόταν, αν του έκαναν καλό.

Ήθελα να βάζω στον οργανισμό μου καλές τροφές και να καταφέρω να «σπάσω», τον εθισμό του υδατάνθρακα.

Η διατροφολόγος ακολούθησε την τακτική της εξάλειψης των υδατανθράκων και στη συνέχεια τους έβαλε στη διατροφή μου, με την υγιεινή τους μορφή, ολικής άλεσης, ψωμί μακαρόνια, καστανό ρύζι, γλυκοπατάτα αντί για κανονική πατάτα, σιρόπι αγαύης, αντί για ζάχαρη, καλές πρωτεΐνες, καλά λιπαρά κ.α..

Με όλες αυτές τις αλλαγές στη ζωή και στη διατροφή μου, ένιωσα για πρώτη φορά, μετά από τόσο «παρα-γέμισμα» με παχυντικό comfort food, ότι με φροντίζω πραγματικά. Όταν μάλιστα γνώρισα πώς είναι να νιώθεις ευεξία μετά τη γυμναστική ή το καθημερινό γρήγορο περπάτημα κατάλαβα, τι κάνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι τους οποίους κοιτούσα απαξιωτικά και καχύποπτα, όλη μου τη ζωή: Αγαπούσαν το σώμα τους και το έτρεφαν με αγάπη δίνοντάς του ενέργεια από ωφέλιμες τροφές…

Δεν είναι απλό. Αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο…

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ενοχικά συναισθήματα και πανδημία

Ελεύθερη σχέση ... Τι σημαίνει αυτό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς επηρεάζει την ψυχική σου κατάσταση η ακαταστασία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία. Πιάτα στο νεροχύτη, στοίβες από βρώμικα ρούχα στοιβαγμένα ψηλά, κουβέρτες και μαξιλάρια σε όλο το πάτωμα, ντουλάπια από αταξία, πάρα πολλά σκουπίδια στο γκαράζ, και ένας ανυπέρβλητος αριθμός αχρησιμοποίητων αντικειμένων που αποθηκεύονται σε όλο το σπίτι...κάνει αυτό τον ήχο οικείο;

Θρομβώσεις και κορωνοϊός

Κορωνοϊός αίμα: Επιτείνει τον κίνδυνο της θρόμβωσης.  Φαίνεται ότι κάθε εβδομάδα εμφανίζονται νέα στοιχεία για τους θρόμβους αίματος σε ασθενείς με COVID- 19. Η θρόμβωση θέτει κάποιον που νοσηλεύεται για COVID- 19 περισσότερο σε κίνδυνο για περισσότερα προβλήματα όπως εγκεφαλικό ή οργανική ανεπάρκεια, ενώ ο οργανισμός του αντιμετωπίζει ήδη φλεγμονή από την καταπολέμηση του ιού.

Κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες

Καρδιακές παθήσεις: Κίνδυνος λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες. Η διατήρηση της αρτηριακής πίεσης εντός του βέλτιστου εύρους αποτελεί βασικό συστατικό της καρδιακής υγείας και της συνολικής σωματικής ευεξίας. Η σωστή κυκλοφορία του αίματος σε ολόκληρο το σώμα κατανέμει οξυγόνο και άλλα θρεπτικά συστατικά στα διάφορα όργανα και ιστούς για να διατηρήσει τις σωματικές λειτουργίες.

94% αποτελεσματικό το εμβόλιο της Pfizer

Εμβόλιο Pfizer: Κατά 94% αποτελεσματικό δείχνει μελέτη 1,2 εκ. εμβολιασμένων. Η πρώτη σημαντική µελέτη στον πραγματικό κόσμο του εμβολίου Pfizer/BioNTech που πρόκειται να ελεγχθεί ανεξάρτητα δείχνει ότι το εμβόλιο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην πρόληψη της Covid-19. 

Έρευνα ενοχοποιεί τη φρουκτόζη για βλάβες στο ανοσοποιητικό σύστημα

Ανοσοποιητικό σύστημα: Νέα έρευνα με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Swansea σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ και του Francis Crick Institute στο Λονδίνο έδειξε ότι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη σακχάρου μπορεί να αποτρέψει την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος των ανθρώπων με τρόπους που, μέχρι τώρα, σε μεγάλο βαθμό ήταν άγνωστοι.

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

Διατροφή: Η βρώμη είναι από τους πιο υγιείς σπόρους της γης. Η βρώμη ολικής αλέσεως δεν περιέχει γλουτένη και είναι μια εξαιρετική πηγή σημαντικών βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Μελέτες δείχνουν ότι η βρώμη και το πλιγούρι βρώμης έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Σε αυτά περιλαμβάνονται η απώλεια βάρους, τα χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ο μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.