ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Σταματήστε τις κακές συνήθειες που βλάπτουν την όρασή σας

Σταματήστε τις κακές συνήθειες που βλάπτουν την όρασή σας

 Γυμναζόμαστε, κάνουμε γιόγκα, προσέχουμε το βάρος και πολλά άλλα, αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που επισκεφθήκαμε τον οφθαλμίατρο για να εξετάσουμε την υγεία των ματιών μας; Ακόμα κι αν δεν νιώθουμε πως έχουμε κάποιο πρόβλημα, οι ειδικοί συστήνουν να κάνουμε το ετήσιο checkup των ματιών μας έτσι κι αλλιώς. Και η διάγνωση μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από το ότι πρέπει να φορέσουμε γυαλιά ή φακούς επαφής, δηλώνει η Weslie M. Hamada, O.D., οφθαλμίατρος στο mindbodygreen. Αν το καλοσκεφτούμε, τα μάτια είναι το μόνο όργανο στο σώμα μας που μπορούμε να δούμε βλάβες στα αιμοφόρα αγγεία, πρήξιμο και φλεγμονές χωρίς να χρειάζεται κάποια επεμβατική διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ένας καλός γιατρός, θα κοιτάξει τον αμφιβληστροειδή χιτώνα – το πίσω μέρος του ματιού- όπου μπορούμε να εντοπίσουμε βλάβες σε αιμοφόρα αγγεία, ένδειξη συστημικών παθήσεων, όπως υπέρταση, υψηλή χοληστερίνη, διαβήτη, πιθανοί όγκοι κλπ. Πέρα από τα προβλήματα υγείας, η καθαρή όραση μας βοηθά περισσότερο από το να βλέπουμε απλά καθαρά- μας βοηθά να συνδεθούμε ο ένας με τον άλλο και να εστιάσουμε στη δουλειά μας, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά στο σχολείο.

2.5 δισεκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο χρειάζονται γυαλιά και το 1.1 δισεκατομμύριο από αυτούς δεν μπορούν να ικανοποιήσουν αυτή την ανάγκη είτε λόγω οικονομικών δυσκολιών είτε λόγω έλλειψης πρόσβασης σε γιατρό. Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε να προσέξουμε στην καθημερινότητά μας ώστε να προστατεύουμε την υγεία των ματιών μας, εκτός φυσικά από την επίσκεψη στον ειδικό.

Πώς να φροντίσουμε την όρασή μας έχοντας επίγνωση και προσέχοντας τις παρακάτω «κακές» συνήθειες

  1. Πολλές ώρες μπροστά από οθόνες

Και δεν αναφερόμαστε μόνο στους εργαζόμενους μπροστά από υπολογιστές. Το ίδιο ισχύει και για όσους παρακολουθούν μανιωδώς τηλεόραση ή διαβάζουν βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή: Όταν ανοιγοκλείνουμε τα βλέφαρα, αυτά απλώνουν δάκρυα σε όλο το μάτι, ώστε να το διατηρήσουν ενυδατωμένο. Αλλά όταν κοιτάμε επίμονα σε κάτι, μειώνουμε τον ρυθμό αυτής τη λειτουργίας, κάτι που κουράζει τα μάτια και τα ξηραίνει. Γι’ αυτό, κάθε 20 λεπτά, κοιτάξτε μακριά για 20 δευτερόλεπτα και αλλάξτε σημεία εστίασης πριν επιστρέψετε σε αυτό που κάνετε.

  1. Φοράμε λάθος γυαλιά ηλίου

Πολλά από τα γυαλιά που επιλέγουμε να αγοράσουμε δεν έχουν προστασία από τις UVA/UVB ακτινοβολίες που είναι απαραίτητο για να μειώσουμε τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος. Αναζητήστε λοιπόν τα κατάλληλα γυαλιά.

  1. Χρησιμοποιούμε τους φακούς επαφής αφού έχουν λήξει (και δεν καθαρίζουμε τη θήκη τους)

Πιστεύετε ότι αν παρατείνετε τη χρήση των φακών επαφής, δεν θα πάθετε τίποτα; Τα μάτια μας έχουν πολλά βακτήρια πάνω τους και καθώς οι φακοί είναι φτιαγμένοι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αν δεν ακολουθήσουμε τις οδηγίες, αυξάνουμε την πιθανότητα μόλυνσης. Επίσης, πρέπει να αντικαθιστούμε τη θήκη του κάθε 3 μήνες ή όταν το μπουκάλι με το διάλυμα τελειώσει.

  1. Δεν λαμβάνουμε αρκετές βιταμίνες για την υγεία των ματιών μας

Καθώς τα μάτια μας είναι όργανα, οτιδήποτε βάζουμε στο σώμα μας μπορεί να τα βοηθήσει ή να τα βλάψει (το κάπνισμα για παράδειγμα είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα). Μια διατροφή που αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης, χοληστερίνης και διαβήτη επηρεάζει και τα μάτια μας.

Γι’ αυτό, οι ειδικοί συστήνουν να λαμβάνουμε ορισμένες βασικές βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνες Α, C, E και Β12 βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Η λουτεΐνη στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά επίσης προστατεύει τον αμφιβληστροειδή. Και αντιφλεγμονώδη όπως το καθαρό έλαιο ψαριών έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει την ξηρότητα στα μάτια.

  1. Κοιμόμαστε με το makeup

Όταν για παράδειγμα η μάσκαρα μπει στον κερατοειδή χιτώνα, αυτό αυξάνει τις πιθανότητες μόλυνσης ή ακόμα και γρατζουνιάς στο μάτι μας.

  1. Παραλείπουμε τις εξετάσεις

Είναι αυτό με το οποίο ξεκινήσαμε αυτό το άρθρο. Κλείνουμε και με αυτό, διότι είναι άκρως σημαντικό. Όσο μεγαλώνουμε, όπως και τα πάντα στο σώμα μας, έτσι και τα μάτια μας μεγαλώνουν. Πολλές από τις παθήσεις της γήρανσης, όπως ο καταρράκτης μπορούν να διαγνωστούν και να αντιμετωπιστούν χωρίς να επηρεάσουν την όραση και την ποιότητα ζωής.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Οι άνθρωποι που δεν είναι ιδιαιτέρως κοινωνικοί είναι συνήθως πιο δημιουργικοί

Ωκεάνια ζώα της Εδιακρανικής εποχής είναι οι αρχαίοι μας πρόγονοι

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Εμβόλιαn κορωνοϊός : Πόσο διαρκεί η προστασία που παρέχουν

Εμβόλια κορωνοϊός : Με βάση τα δεδομένα από κλινικές μελέτες των εμβολίων Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson η προστασία των εμβολίων είναι τουλάχιστον τρεις μήνες.  Στην πραγματικότητα αυτό το χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές το πόσο θα είναι αυτό, καθώς ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την ανοσολογική απόκριση στο εμβόλιο.

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

Μια νέα εξήγηση πίσω από τη θετική επίδραση μια διατροφής μεσογειακού τύπου στη ρύθμιση της φλεγμονής ανέδειξε πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου

Σεξουαλική υγεία: Τα αντησυλληπτικά προστατεύουν από τον καρκίνο των ωοθηκών

Σεξουαλική υγεία: Στο παρόν άρθρο φαίνεται ότι η από του στόματος αντισυλληπτική χρήση προστατεύει από τον καρκίνο των ωοθηκών και του ενδομητρίου. Το προστατευτικό αποτέλεσμα παραμένει για αρκετές δεκαετίες μετά τη διακοπή της χρήσης.

Ψυχική διαταραχή έρευνα: Η συμβολή του ανοσοποιητικού συστήματος στην σχιζοφρένεια

Ψυχική διαταραχή έρευνα: Tο αίμα, διατηρεί οτιδήποτε μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες και επικίνδυνες φλεγμονές ,τουλάχιστον όταν όλα λειτουργούν κανονικά ,Η έρευνα επισημαίνει τη συμμετοχή του ανοσοποιητικού συστήματος στον εγκέφαλο συμβ;allei σε ψυχικές διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια.

Γαλακτοκομικά διατροφή: Συμβουλές εξαιρετικά υγιεινών τροφών

Γαλακτοκομικά διατροφή: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πολύ χρήσιμα στον ανθρώπινο οργανισμό και πρέπει να τα τρώμε σε καθημερινή βάση . Γι αυτό σου βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε υγιεινές γαλακτοκομικές τροφές.

ΟΠΕΚΑ επιδόματα: Τότε γίνονται οι καταβολές

ΟΠΕΚΑ επιδόματα: Ο οργανισμός προνοιακών επιδομάτων και κοινωνικής αλληλεγγύης εξέδωσε ανακοίνωση για το πότε θα καταβληθούν τα επιδόματα που δίνει για τον μήνα Απρίλιο και ποια επιδόματα θα καταβάλλει.