Ψυχική Υγεία

Συναισθηματική σύνδεση: Τι μας δυσκολεύει

Συναισθηματική σύνδεση: Τι μας δυσκολεύει
Συναισθηματική σύνδεση: Τι μας δυσκολεύει. Μερικές φορές, οι δυσκολίες που σχετίζονται με εμάς μπορεί να προέρχονται από την εκπαίδευσή μας, από τραύματα ή ακόμη και από το άγχος. Όσοι έχουν περιορισμούς να κοινωνικοποιηθούν, στην πραγματικότητα, θέλουν να το κάνουν, θέλουν να έχουν μεγαλύτερη άνεση  να μετακινούνται στο πανεπιστήμιο, στην εργασία, σε χώρους ψυχαγωγίας και σε […]

Συναισθηματική σύνδεση: Τι μας δυσκολεύει. Μερικές φορές, οι δυσκολίες που σχετίζονται με εμάς μπορεί να προέρχονται από την εκπαίδευσή μας, από τραύματα ή ακόμη και από το άγχος.

Όσοι έχουν περιορισμούς να κοινωνικοποιηθούν, στην πραγματικότητα, θέλουν να το κάνουν, θέλουν να έχουν μεγαλύτερη άνεση  να μετακινούνται στο πανεπιστήμιο, στην εργασία, σε χώρους ψυχαγωγίας και σε οποιοδήποτε μέρος όπου υπάρχουν απλά άλλοι άνθρωποι. Έτσι, κάποιοι όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ή οι συγγραφείς Cormac McCarthy ή Harper Lee, έδειξαν προφανή χαρακτηριστικά ντροπής,ωστόσο αυτό  δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί έχουν προβλήματα κοινωνικότητας.

Όταν ένα άτομο αναρωτιέται γιατί είναι δύσκολο για μένα να συσχετιστώ με ανθρώπους… Γνωρίζουμε ότι η κοινωνία μας επιβραβεύει υπερβολικά την εξωστρέφεια, το άνοιγμα του χαρακτήρα και ότι η κοινωνική προσωπικότητα προικίστηκε (στην εμφάνιση) με την ανώτερη ικανότητα να συνδέεται και να ξεχωρίζει. Ωστόσο, αυτή η ιδέα είναι, κατά κάποιον τρόπο, λάθος. Τόσο οι εσωστρεφείς όσο και οι εξωστρεφείς μπορούν να είναι κοινωνικά επιτυχημένοι. Επιπλέον, υπάρχουν εξωστρεφείς προσωπικότητες με σαφή προβλήματα που σχετίζονται ακόμη και με την οικοδόμηση σχέσεων. Αυτό το επισημαίνουμε για ένα συγκεκριμένο γεγονός: η δυσκολία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας και ευτυχίας δεν εξαρτάται πάντα από τη συστολή ή την εσωστρέφεια. Είναι ένας παράγοντας, είναι αλήθεια, αλλά όχι ο μόνος.

Ένας αποφασιστικός παράγοντας που εξηγεί τις ικανότητές μας ή τις δυσκολίες που σχετίζονται με εμάς είναι στην παιδική μας ηλικία. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ενσωματώσει ασυνείδητα τους σχεσιακούς κανόνες που έχουν ενσταλάξει σε εμάς οι κύριοι φροντιστές μας. Η παρουσία μη-συναισθηματικών φροντιστών θα έχει πάντα αντίκτυπο στις λεκτικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές δεξιότητες ενός παιδιού. Τόσο πολύ ώστε να έχουμε εξωστρεφή αγόρια και κορίτσια με σοβαρούς περιορισμούς στις κοινωνικές και σχέσεις, ως άμεσο αποτέλεσμα αυτής της ανατροφής. Από την άλλη πλευρά, τα δυσλειτουργικά, αυταρχικά οικογενειακά περιβάλλοντα ή, ακόμη περισσότερο, που ζουν σε ένα περιβάλλον με μικρή κοινωνική επαφή, προκαλούν επίσης αυτούς τους σχετικούς περιορισμούς.