Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η βραδινή αερόβια άσκηση ωφελεί τους υπερτασικούς ηλικιωμένους περισσότερο

Η βραδινή αερόβια άσκηση ωφελεί τους υπερτασικούς ηλικιωμένους περισσότερο

Είναι γνωστό ότι η αερόβια προπόνηση ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση πιο αποτελεσματικά όταν ασκείται το βράδυ παρά το πρωί. Οι ερευνητές που διεξήγαγαν μια μελέτη σε ηλικιωμένους ασθενείς στη Σχολή Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο (EEFE-USP) στη Βραζιλία κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βραδινή άσκηση είναι καλύτερη για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης χάρη στον βελτιωμένο καρδιαγγειακό έλεγχο από το αυτόνομο νευρικό σύστημα μέσω ενός μηχανισμού γνωστή ως ευαισθησία baroreflex. Η μελέτη δημοσιεύεται στο The Journal of Physiology.

“Υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, και παρόλο που η πρωινή προπόνηση ήταν ευεργετική, μόνο η βραδινή προπόνηση βελτίωσε τον βραχυπρόθεσμο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης ενισχύοντας την ευαισθησία στο baroreflex. Αυτό είναι σημαντικό επειδή ο έλεγχος baroreflex έχει θετική επίδραση στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. δεν είναι φάρμακα για τη ρύθμιση του μηχανισμού», είπε ο Leandro Campos de Brito, πρώτος συγγραφέας του άρθρου.

Η μελέτη ήταν μέρος του μεταδιδακτορικού ερευνητικού προγράμματος του Brito, το οποίο υποστηρίζεται από το FAPESP και επιβλέπεται από την Cláudia Lúcia de Moraes Forjaz, καθηγήτρια στο EEFE-USP.

Στη μελέτη, 23 ηλικιωμένοι ασθενείς που διαγνώστηκαν και έλαβαν θεραπεία για υπέρταση χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: πρωινή προπόνηση και βραδινή προπόνηση. Και οι δύο ομάδες προπονήθηκαν για δέκα εβδομάδες με σταθερό ποδήλατο σε μέτρια ένταση, με τρεις συνεδρίες 45 λεπτών την εβδομάδα.

Αναλύθηκαν βασικές καρδιαγγειακές παράμετροι, όπως η συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση και ο καρδιακός ρυθμός μετά από δέκα λεπτά ανάπαυσης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν πριν και τουλάχιστον τρεις ημέρες μετά την ολοκλήρωση των δέκα εβδομάδων εκπαίδευσης από τους εθελοντές.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν επίσης μηχανισμούς που σχετίζονται με το αυτόνομο νευρικό σύστημα (το οποίο ελέγχει την αναπνοή, τον καρδιακό ρυθμό, την αρτηριακή πίεση, την πέψη και άλλες ακούσιες σωματικές λειτουργίες), όπως η δραστηριότητα του συμπαθητικού νεύρου των μυών (που ρυθμίζει τη ροή του περιφερειακού αίματος μέσω συστολής και χαλάρωσης των αιμοφόρων αγγείων σε μυϊκό ιστό) και ευαισθησία στο συμπαθητικό baroreflex (εκτίμηση του ελέγχου της αρτηριακής πίεσης μέσω μεταβολών στη δραστηριότητα του συμπαθητικού νεύρου των μυών).

Στην ομάδα βραδινής προπόνησης, και οι τέσσερις παράμετροι που αναλύθηκαν βρέθηκαν να βελτιώνονται: η συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση, η ευαισθησία στο συμπαθητικό βαρορέφλεξ και η δραστηριότητα του συμπαθητικού νεύρου. Στην πρωινή ομάδα προπόνησης, δεν ανιχνεύθηκαν βελτιώσεις στη δραστηριότητα του συμπαθητικού νεύρου των μυών, στη συστολική αρτηριακή πίεση ή στην ευαισθησία στο συμπαθητικό baroreflex.

«Η βραδινή προπόνηση ήταν πιο αποτελεσματική όσον αφορά τη βελτίωση της αυτόνομης ρύθμισης του καρδιαγγειακού συστήματος και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Αυτό μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί ως αποτέλεσμα της βελτίωσης της ευαισθησίας στο baroreflex και της μείωσης της δραστηριότητας του συμπαθητικού νεύρου των μυών, η οποία αυξήθηκε το βράδυ.

“Προς το παρόν, το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι ο έλεγχος του baroreflex είναι ο αποφασιστικός παράγοντας, τουλάχιστον από καρδιαγγειακή άποψη, για να γίνει η βραδινή προπόνηση πιο ωφέλιμη από την πρωινή προπόνηση, καθώς επάγει τα άλλα οφέλη που αναλύθηκαν. Ωστόσο, απομένουν πολλά να γίνουν σε αυτό για να αποκτήσουμε καλύτερη κατανόηση των μηχανισμών που εμπλέκονται», είπε ο Brito, ο οποίος είναι επί του παρόντος καθηγητής στο Oregon Health & Science University’s Oregon Institute of Occupational Health Sciences στις Ηνωμένες Πολιτείες και συνεχίζει να διερευνά το θέμα μέσω μελετών κιρκάδιου ρυθμού.

Η ευαισθησία Baroreflex ρυθμίζει κάθε διάστημα καρδιακών παλμών και ελέγχει την αυτόνομη δραστηριότητα σε όλο τον οργανισμό. «Είναι ένας μηχανισμός που περιλαμβάνει ευαίσθητες ίνες και παραμορφώσεις στα τοιχώματα των αρτηριών σε συγκεκριμένα σημεία, όπως το αορτικό τόξο και το καρωτιδικό σώμα.

«Όταν η αρτηριακή πίεση πέφτει, αυτή η περιοχή προειδοποιεί την περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει το αυτόνομο νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του δίνει σήμα στην καρδιά να χτυπά πιο γρήγορα και λέει στις αρτηρίες να συστέλλονται πιο δυνατά. Εάν η αρτηριακή πίεση αυξάνεται, προειδοποιεί την καρδιά να χτυπά πιο αργά. και λέει στις αρτηρίες να συστέλλονται λιγότερο. Με άλλα λόγια, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση παλμό προς χτύπο», εξήγησε ο Μπρίτο.

Σε προηγούμενες μελέτες, η ερευνητική ομάδα EEFE-USP έδειξε ότι η βραδινή αερόβια προπόνηση μείωσε την αρτηριακή πίεση πιο αποτελεσματικά από την πρωινή προπόνηση σε υπερτασικούς άνδρες και ότι η πιο αποτελεσματική απόκριση στη βραδινή προπόνηση όσον αφορά τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης συνοδεύτηκε από μεγαλύτερη μείωση της συστηματικής αγγειακή αντίσταση και μεταβλητότητα συστολικής πίεσης.

«Η αναπαραγωγή των αποτελεσμάτων που λήφθηκαν σε προηγούμενες μελέτες και σε διαφορετικές ομάδες υπερτασικών ασθενών, που σχετίζονται με τη χρήση πιο ακριβών τεχνικών για την αξιολόγηση των κύριων αποτελεσμάτων, ενίσχυσε το συμπέρασμά μας ότι η αερόβια άσκηση που εκτελείται το βράδυ είναι πιο ωφέλιμη για το αυτόνομο νευρικό σύστημα. σε ασθενείς με υπέρταση Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όσους έχουν αντίσταση στη θεραπεία με φάρμακα», είπε ο Brito.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Η συνεχής άσκηση αλλάζει το πώς χρησιμοποιείται το κορεσμένο λίπος από το σώμα

Για 7η συνεχή χρονιά η Servier Hellas ρωγός στην  ευαισθητοποίηση των πολιτών για τον τακτικό έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Πώς μπορεί η υπερτασική καρδιακή νόσος να οδηγήσει σε μια σειρά από άλλες καρδιαγγειακές επιπλοκές;

Ειδικοί μοιράζονται συμβουλές για την ενσωμάτωση θερμικών θεραπειών μετά από τραυματισμό ή άσκηση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις μεγαλύτερη απειλή προς τις γυναίκες από τον καρκίνο;

Καρδιά καρκίνος: Όσον αφορά τους κινδύνους για την υγεία, τόσο οι καρδιακές παθήσεις όσο και ο καρκίνος αποτελούν σημαντικές ανησυχίες. Ωστόσο, για τις γυναίκες, οι καρδιακές παθήσεις

Γιατί νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά

Έλξη χαρακτηριστικά: Γιατί νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά: Το φαινόμενο του να νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά με τον εαυτό μας είναι τόσο ενδιαφέρον όσο και πολύπλευρο. Αυτή η έλξη μπορεί να αναλυθεί μέσω διαφόρων ψυχολογικών,

Απελευθέρωση από την καταστασιακή κατάθλιψη και πρακτικές συμβουλές για ανάκαμψη

Κατάθλιψη ανάκαμψη: Η καταθλιπτική κατάθλιψη, επίσης γνωστή ως διαταραχή προσαρμογής με καταθλιπτική διάθεση, είναι μια μορφή κατάθλιψης που εμφανίζεται ως απάντηση σε έναν σημαντικό στρεσογόνο παράγοντα ή αλλαγή ζωής

Μπορούν τα ακανόνιστα μοτίβα ύπνου να οδηγήσουν σε νεφρική ανεπάρκεια;

Νεφρική ανεπάρκεια: Τα ασυνεπή μοτίβα ύπνου μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική υγεία και οι αναδυόμενες έρευνες υποδηλώνουν πιθανή σχέση μεταξύ κακών συνηθειών ύπνου και υγείας των νεφρών.

Close Icon