Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η συνεχής άσκηση αλλάζει το πώς χρησιμοποιείται το κορεσμένο λίπος από το σώμα

Η συνεχής άσκηση αλλάζει το πώς χρησιμοποιείται το κορεσμένο λίπος από το σώμα

Η καθημερινή σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων μειώνοντας τη χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα νηστείας, καθώς και συμβάλλοντας στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Ο ενεργός τρόπος ζωής μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα καίει κορεσμένα και ακόρεστα λίπη, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Αμπερντίν. Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Nature Communications, οι ερευνητές διερεύνησαν πώς χρησιμοποιούνται διαφορετικοί τύποι λίπους από το σώμα, ανάλογα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης του ατόμου. Αν και αυτή η μελέτη δεν εξέτασε τη διατροφή, η οποία είναι εμφανώς δύσκολο να ελεγχθεί, εξέτασε τον τρόπο μεταβολισμού του λίπους. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα αποτελέσματα σε δύο ομάδες—«σούπερ υγιείς» άνδρες αθλητές και άνδρες με διαβήτη τύπου 2 που έκαναν ελάχιστη έως καθόλου άσκηση. Και οι δύο ομάδες αντάλλαξαν προγράμματα άσκησης για οκτώ εβδομάδες.

Οι αθλητές υποβλήθηκαν σε «αποσυναρμολόγηση» όπου πέρασαν από την έντονη άσκηση για τουλάχιστον εννιάμισι ώρες την εβδομάδα σε καμία. Αντίθετα, τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 υποβλήθηκαν σε προπόνηση αντοχής όπου ασκούνταν για πέντε ώρες την εβδομάδα. Πριν και μετά την αλλαγή τρόπου ζωής, οι εθελοντές έλαβαν μικρές ποσότητες διαφορετικών λιπών μέσω ενδοφλέβιας ένεσης και έκαναν μαγνητικές τομογραφίες για να δουν πώς συμπεριφέρεται το λίπος μέσα στα μυϊκά τους κύτταρα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα με διαβήτη τύπου 2 έχασε βάρος, βελτίωσε την ευαισθησία της στην ινσουλίνη και μείωσε τα επίπεδα χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων και γλυκόζης νηστείας.

Η ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Dana Dawson, διαπίστωσε επίσης ότι στους αθλητές, το κορεσμένο λίπος χρησιμοποιείται έντονα για σωματική δραστηριότητα ως «προτιμώμενη πηγή ενέργειας»«Ανακαλύψαμε ότι οι αθλητές αποθηκεύουν και χρησιμοποιούν έντονα κορεσμένα λίπη για σωματική δραστηριότητα υψηλής απόδοσης και αντιστρόφως σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, παρατηρήσαμε κυρίως αποθήκευση», δήλωσε ο καθηγητής Dawson, Πρόεδρος Καρδιαγγειακής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο.

«Δείξαμε επίσης σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 ότι η προπόνηση με άσκηση αντοχής αύξησε την αποθήκευση και τη χρήση κορεσμένου λίπους στα κύτταρα των σκελετικών μυών τους σε βαθμό που έγιναν παρόμοια με τους αθλητές που είχαν αποκατασταθεί μετά από 8 εβδομάδες προπόνησης. Συνολικά, η πιο εντυπωσιακή και εντελώς νέα άποψη που έχουμε από αυτή τη μελέτη είναι ότι ένα μέγεθος «δεν ταιριάζει σε όλους» και ότι η καρδιομεταβολική υγεία του καθενός υπαγορεύει πόσο αποτελεσματικά μπορείτε να χρησιμοποιείτε διαφορετικά λίπη ως καύσιμο. Αυτά τα αποτελέσματα είναι εντελώς νέα και υπογραμμίζουν πώς η διατήρηση της φυσικής κατάστασης και η ενεργητικότητα βελτιώνει τον μεταβολισμό των κορεσμένων λιπαρών ως άμεσο όφελος της άσκησης».

Ο καθηγητής Bryan Williams, επικεφαλής επιστημονικός και ιατρικός υπεύθυνος στο British Heart Foundation, δήλωσε: «Αυτή η μικρή μελέτη ενισχύει τα οφέλη της διατήρησης ενεργού στην υγεία της καρδιάς μας. Ενώ η μελέτη συνέκρινε δύο πολύ συγκεκριμένες ομάδες – άνδρες αθλητές και άνδρες με διαβήτη τύπου 2- Τα ευρήματα προσφέρουν τη διαβεβαίωση ότι η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους λίπους. Είναι σημαντικό ότι η μελέτη δεν αξιολόγησε τον αντίκτυπο της κατανάλωσης λίπους και οι υπάρχουσες συμβουλές παραμένουν να προσπαθήσουμε να αντικαταστήσουμε τα κορεσμένα λίπη στη διατροφή μας με ακόρεστα λιπαρά.

Η καθημερινή σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων μειώνοντας τη χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα νηστείας, καθώς και συμβάλλοντας στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Όταν πρόκειται να είσαι ενεργός, είναι σημαντικό να μπεις σε μια ρουτίνα που απολαμβάνεις και Προσπαθήστε να κάνετε έως και 150 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα την εβδομάδα, όπως ένα γρήγορο περπάτημα, το κολύμπι ή το ποδήλατο.»

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η «ενεργοποίηση» του καφέ λίπους μπορεί να προστατεύσει από την παχυσαρκία 

Απροσδόκητη σχέση μεταξύ των λιπαρών οξέων και της ινσουλίνης

Ερευνητές από τη Δανία και τη Γερμανία βρήκαν τον «απενεργοποιητή» του καφέ λίπους

Βρέθηκε ο απενεργοποιητής του καφέ λίπους;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις μεγαλύτερη απειλή προς τις γυναίκες από τον καρκίνο;

Καρδιά καρκίνος: Όσον αφορά τους κινδύνους για την υγεία, τόσο οι καρδιακές παθήσεις όσο και ο καρκίνος αποτελούν σημαντικές ανησυχίες. Ωστόσο, για τις γυναίκες, οι καρδιακές παθήσεις

Γιατί νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά

Έλξη χαρακτηριστικά: Γιατί νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά: Το φαινόμενο του να νιώθουμε έλξη για άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά με τον εαυτό μας είναι τόσο ενδιαφέρον όσο και πολύπλευρο. Αυτή η έλξη μπορεί να αναλυθεί μέσω διαφόρων ψυχολογικών,

Απελευθέρωση από την καταστασιακή κατάθλιψη και πρακτικές συμβουλές για ανάκαμψη

Κατάθλιψη ανάκαμψη: Η καταθλιπτική κατάθλιψη, επίσης γνωστή ως διαταραχή προσαρμογής με καταθλιπτική διάθεση, είναι μια μορφή κατάθλιψης που εμφανίζεται ως απάντηση σε έναν σημαντικό στρεσογόνο παράγοντα ή αλλαγή ζωής

Μπορούν τα ακανόνιστα μοτίβα ύπνου να οδηγήσουν σε νεφρική ανεπάρκεια;

Νεφρική ανεπάρκεια: Τα ασυνεπή μοτίβα ύπνου μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική υγεία και οι αναδυόμενες έρευνες υποδηλώνουν πιθανή σχέση μεταξύ κακών συνηθειών ύπνου και υγείας των νεφρών.

Close Icon