Διατροφή

Κορεσμένα Λιπαρά: Τρόφιμα που τα περιέχουν ενώ σε μερικά δεν φαίνεται

Κορεσμένα Λιπαρά: Τρόφιμα που τα περιέχουν ενώ σε μερικά δεν φαίνεται

Οι κατασκευαστές προσθέτουν αυτά τα λιπαρά στα τρόφιμα για να βελτιώσουν τη γεύση, την υφή και τη διάρκειά τους. Συχνά μάλιστα, τα λιπαρά αυτά είναι μερικώς υδρογονωμένα, γεγονός που τα καθιστά ακόμη πιο ανθυγιεινά.

Κορεσμένα Λιπαρά: Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται πλέον σε πάρα πολλά τρόφιμα, ακόμη και σε κάποια που θεωρούνται υγιεινά.

Τα κορεσμένα λιπαρά υπάρχουν κυρίως σε συσκευασμένες τροφές και αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό. Οι κατασκευαστές προσθέτουν αυτά τα λιπαρά στα τρόφιμα για να βελτιώσουν τη γεύση, την υφή και τη διάρκειά τους. Συχνά μάλιστα, τα λιπαρά αυτά είναι μερικώς υδρογονωμένα, γεγονός που τα καθιστά ακόμη πιο ανθυγιεινά.

Δείτε ποια τρόφιμα περιέχουν κορεσμένα λιπαρά.

Φιστικοβούτυρο: Το καθαρό φιστικοβούτυρο είναι πολύ θρεπτική τροφή. Συχνά όμως περιέχει σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και άλλα επιβλαβή συστατικά. Ένα από αυτά είναι το φοινικέλαιο το οποίο αποτρέπει το διαχωρισμό του αραχιδέλαιου από το φυστικοβούτυρο.

Δημητριακά πρωινού και μπάρες δημητριακών: Συνήθως περιέχουν πολλούς «κακούς» υδατάνθρακες, δηλαδή ζάχαρη. Ακόμη και αυτά που διαφημίζονται ως υγιεινά όμως, περιέχουν τουλάχιστον τρία γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά μερίδα. Το ίδιο ισχύει και για τις μπάρες δημητριακών και τις ενεργειακές μπάρες.

Καραμέλες, μπισκότα, κέικ: Κάποιες γλυκές μπάρες με καραμέλα και σοκολάτα περιέχουν περισσότερα κορεσμένα λιπαρά (έως και 11 γραμμάρια) και από ένα τσίζμπεργκερ (9 γραμμάρια) λόγω του φοινικέλαιου που περιέχουν. Επιλέγετε μόνο μαύρη σοκολάτα (70% κακάο) και αποφεύγετε τα συσκευασμένα γλυκά που περιέχουν τροπικά έλαια.

Πατατάκια, κράκερς, αλμυρά σνακ: Το φοινικέλαιο ανταποκρίνεται καλά στη θερμότητα και οι κατασκευαστές το χρησιμοποιούν συχνά για να τηγανίζουν πατατάκια και να ψήνουν τα κράκερς. Όλα αυτά τα επεξεργασμένα αλμυρά σνακς δίνουν επίσης πολλές θερμίδες. Αν πάντως επιλέξετε κάποιο, φροντίστε να περιέχει έλαιο canol

Στιγμιαία noodles: Ένα φλιτζάνι στιγμιαίων noodles περιέχει περισσότερα κορεσμένα λιπαρά και από μια μεσαία μερίδα τηγανητές πατάτες. Γενικά τα συσκευασμένα, προμαγειρεμένα ζυμαρικά, περιέχουν πολύ αλάτι και άλλα επικίνδυνα συντηρητικά.

Ποπκόρν φούρνου μικροκυμάτων: Το ποπκόρν είναι υγιεινό σνακ, αρκεί να μην περιέχει φοινικέλαιο. Οι περισσότερες συσκευασίες ποπκόρν φούρνου μικροκυμάτων περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά. Αγοράστε σπόρους καλαμποκιού και φτιάξτε το δικό σας ποπκόρν με λίγο ελαιόλαδο.

Μείγμα για τηγανίτες: Τα έτοιμα μείγματα για τηγανίτες, κέικ κλπ. περιέχουν πολλά τροπικά έλαια, δηλαδή κορεσμένα λιπαρά. Φτιάξτε τις δικές σας ζύμες με αλεύρι ολικής αλέσεως κατά προτίμηση.

Κρέμα καφέ σε σκόνη: Τα μη γαλακτοκομικά προϊόντα δεν σημαίνει ότι δεν περιέχουν λιπαρά. Οι περισσότερες κρέμες σε μορφή σκόνης περιέχουν δύο γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά μερίδα. Αν πίνετε αρκετούς καφέδες, ο αριθμός αυτός αυξάνεται επικίνδυνα. Αντί της κρέμας σε μορφή σκόνης, επιλέξτε άπαχο γάλα για τον καφέ σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφές που σαμποτάρουν τη λειτουργία των νεφρών

Διατροφή και νέα ζωή: Τρόφιμα που οδηγούν σε βιολογική γήρανση

Τρόφιμα απειλητικά για την υγεία της επιδερμίδας

Τροφές επιδείνωσης του χρόνιου πόνου

Ποια τρόφιμα προκαλούν αέρια και φούσκωμα;

Φούσκωμα: Ενώ τα υπερβολικά αέρια και το φούσκωμα μπορεί μερικές φορές να υποδηλώνουν ένα υποκείμενο πρόβλημα υγείας, συχνά συμβαίνουν λόγω των τροφών που καταναλώνουν οι άνθρωποι.

Είναι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη καλή για την υγεία σας;

Γλουτένη: Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι η κύρια θεραπεία για άτομα με κοιλιοκάκη. Πολλοί άνθρωποι χωρίς να πάσχουν από αυτή την κατάσταση ακολουθούν μια διατροφή χωρίς γλουτένη για τα υποτιθέμενα οφέλη που έχει για την υγεία.

Χοιρινή ράχη μπριζόλας με σαλτσα μανιταριών & πατάτες ριζολέ

Οπότε με ένα μαχαίρι και πιρούνα κοπής, θα κόψετε φέτες, περί το μισό εκατοστό και κάτι, ώστε να πάνε δύο ανά μερίδα. Θα προσθέσετε δύο-τρεις γενναίες κουταλιές σάλτσα μανιταριών να τις μισοκαλύψει και τις πατάτες ριζολέ απ’ την άλλη πλευρά του πιάτου. 

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του σκόρδου

Σκόρδο Ιδιότητες: Το σκόρδο αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου και είναι ένα δημοφιλές συστατικό στο μαγείρεμα λόγω της έντονης μυρωδιάς και της νόστιμης γεύσης του. Ωστόσο, σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για την υγεία και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.