Επιστημονικά Νέα

Πώς επηρεάζουν τα παιδιά οι βαριές τσάντες του σχολείου;

Πώς επηρεάζουν τα παιδιά οι βαριές τσάντες του σχολείου;
Εδώ και αρκετά χρόνια, οι τσάντες – σακίδια που κουβαλάνε τα παιδιά τα βιβλία τους για το σχολείο, είναι φορτωμένες με το βάρος τουλάχιστον 7 βιβλίων καθημερινά. Ένα άρθρο των New York Times sαναλύει, τις έρευνες που έχουν κατά καιρούς διεξαχθεί για τα προβλήματα που προκαλούν στις πλάτες το μαθητών οι βαριές τσάντες. Το ζήτημα […]

Εδώ και αρκετά χρόνια, οι τσάντες – σακίδια που κουβαλάνε τα παιδιά τα βιβλία τους για το σχολείο, είναι φορτωμένες με το βάρος τουλάχιστον 7 βιβλίων καθημερινά. Ένα άρθρο των New York Times sαναλύει, τις έρευνες που έχουν κατά καιρούς διεξαχθεί για τα προβλήματα που προκαλούν στις πλάτες το μαθητών οι βαριές τσάντες.

Το ζήτημα των φορτωμένων σαν ζώα παιδιών έχει τεθεί εδώ και δεκαετίες τόσο από γονείς όσο και από επιστήμονες. Και ενώ είναι απαραίτητο να γίνουν περισσότερες έρευνες σχετικά με τα συγκεκριμένα όρια, κατά γενική παραδοχή για να αποφευχθεί ο πόνος στην πλάτη, το φορτίο δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% με 15% του βάρους του παιδιού, σύμφωνα με επισκόπηση που δημοσιεύθηκε φέτος στο επιστημονικό περιοδικό The Journal of Clinical Chiropractic Pediatrics.

Ο κίνδυνος πόνου είναι εξαιρετικά υψηλός όταν το βάρος επιβαρύνει τον έναν από τους δύο ώμους, ανέφερε το άρθρο, ενώ ακόμα και όταν το φορτίο είναι ισότιμα κατανεμημένο, υπάρχει μια τάση κύρτωσης με σκοπό να αντισταθμιστεί το βάρος.

Σε μια μικρότερη μελέτη σε υγιή παιδιά, χρησιμοποιήθηκε η απεικονιστική μέθοδος της μαγνητικής τομογραφίας για να μελετηθεί τι συμβαίνει όταν τα παιδιά κουβαλούν διάφορα φορτία. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι με την αύξηση του βάρους η συμπίεση στους δίσκους που βρίσκονται χαμηλά στη σπονδυλική στήλη, καθώς και η ασυμμετρία τους, ήταν μεγαλύτερη. Αναφέρθηκε επίσης σημαντικός πόνος.

Η τοποθέτηση του βάρους είναι επίσης ένα ζήτημα, με κάποιες έρευνες να προτείνουν ότι ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους μπορεί να αποτρέψει τη σκυφτή στάση του σώματος τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.