Οφθαλμολογία

Πρωτοποριακή μέθοδος διάγνωσης δυσλεξίας με ελληνική σφραγίδα

Πρωτοποριακή μέθοδος διάγνωσης δυσλεξίας με ελληνική σφραγίδα
Μια πρωτοποριακή μέθοδο διάγνωσης της δυσλεξίας με την ονομασία R.A.D.A.R., δημιούργησε ομάδα Ελλήνων επιστημόνων. Η μέθοδος αναπτύχθηκε από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Κολλεγίου Οφθαλμολογίας και Καθηγητή του Πανεπιστημίου Weill – Cornell των Ηνωμένων Πολιτειών και του Πανεπιστημίου Wenzhou της Κίνας, Ιωάννη Ασλανίδη και την ομάδα του. Όπως εξήγησαν οι ειδικοί, είναι η πρώτη φορά που […]

Μια πρωτοποριακή μέθοδο διάγνωσης της δυσλεξίας με την ονομασία R.A.D.A.R., δημιούργησε ομάδα Ελλήνων επιστημόνων. Η μέθοδος αναπτύχθηκε από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Κολλεγίου Οφθαλμολογίας και Καθηγητή του Πανεπιστημίου Weill – Cornell των Ηνωμένων Πολιτειών και του Πανεπιστημίου Wenzhou της Κίνας, Ιωάννη Ασλανίδη και την ομάδα του.

Όπως εξήγησαν οι ειδικοί, είναι η πρώτη φορά που υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφούν συγκεκριμένες ποσοτικές μετρήσεις σχετικά με ένα πλήθος παραμέτρων που επηρεάζουν την αναγνωστική ικανότητα ενός ατόμου. Πρόκειται για μια εξέταση εξ’ ολοκλήρου ψηφιακή, γρήγορη και φιλική προς τον αναγνώστη, η οποία δεν είναι καθόλου παρεμβατική, με δεδομένο ότι το μόνο που έχουν να κάνουν τα παιδιά που υποβάλλονται σε αυτή, είναι να διαβάσουν ένα κείμενο μπροστά από μια οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Χρειάστηκαν 10 χρόνια έρευνας για την ανάπτυξη ενός πολυπαραμετρικού εργαλείου το οποίο μέσω του λογισμικού του μπορεί να καταγράψει τουλάχιστον 25 παραμέτρους την ώρα που το παιδί διαβάζει σιωπηλά. Παραμέτρους που σχετίζονται με τον ανθρώπινο οφθαλμό, τις οποίες δεν μπορούν να αντιληφθούν το ανθρώπινο αυτί και το ανθρώπινο μάτι. Το R.A.D.A.R. δίνει τη δυνατότητα να εξαχθούν αντικειμενικά και μετρήσιμα συμπεράσματα για το επίπεδο συγκέντρωσης του αναγνώστη, τη δυνατότητα αποκωδικοποίησης και σύνθεσης των λέξεων καθώς και την αναγνωστική του ευχέρεια.

Το λογισμικό του βασίζεται σε κατοχυρωμένους αλγόριθμους με αναγνωρισμένη πατέντα στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και αυτή τη στιγμή υπάρχουν εν εξελίξει συνεργασίες με τα Πανεπιστήμια του Harvard και του Cardiff Metropolitan, ενώ άμεσα ξεκινούν έρευνες στα σχολεία Caroll και Bridge Boston Charter στη Βοστώνη. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη βάση δεδομένων αποτελεσμάτων από 2.000 παιδιά, ενώ η μέθοδος θα είναι άμεσα διαθέσιμη από την 1η Απριλίου – κατ’ αρχήν – σε Αθήνα, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη, καθώς και στην Κύπρο.

Σύμφωνα με τον κ. Ασλανίδη, είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι το R.A.D.A.R. δεν έχει σκοπό να αντικαταστήσει τους λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους κ.λπ. αλλά να λειτουργήσει ως ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια των ειδικών στις αναγνωστικές δυσκολίες και ειδικότερα της δυσλεξίας, ώστε να δοθούν σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες και κρίσιμες στην ίδια την διάγνωση και την εξατομικευμένη θεραπευτική παρέμβαση. Παράλληλα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα της θεραπευτικής παρέμβασης σε έναν δυσλεξικό μαθητή.