ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός: Πώς η άσκηση επηρεάζει τον εγκέφαλό σας [vid]

Αθλητισμός: Πώς η άσκηση επηρεάζει τον εγκέφαλό σας [vid]

Αθλητισμός: Ειδικότερα, μια μελέτη από τη Στοκχόλμη έδειξε ότι η αντικαταθλιπτική επίδραση του τρεξίματος συνδέθηκε επίσης με περισσότερη κυτταρική ανάπτυξη στον ιππόκαμπο, μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη μάθηση και τη μνήμη. Ένα μάλιστα από τα ευρήματα της μελέτης επισημαίνει ότι η καταστολή του πολλαπλασιασμού των κυττάρων στον ιππόκαμπο θα μπορούσε να αποτελέσει έναν από τους μηχανισμούς που σχετίζονται με διαταραχές όπως η κατάθλιψη και ως εκ τούτου η σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να συνιστά ένα αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό.

Πιθανότατα έχετε ακούσει την φράση ότι «ο εγκέφαλός σας είναι σαν ένας μυς». Η ενδυνάμωση του σώματος και των μυών σας είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά ότι μπορεί να ωφελήσει επίσης τη φαιά ουσία σας, ενεργοποιώντας διαδικασίες που σας σχετίζονται με περιορισμένη γνωστική έκπτωση, διαχείριση του άγχους και των συναισθημάτων της κατάθλιψης κα. Με άλλα λόγια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι όταν ασκείτε το σώμα, ασκείτε παράλληλα το νου. 

Αθλητισμός: Πώς η άσκηση επηρεάζει τον εγκέφαλό σας

  • Η άσκηση επηρεάζει τον εγκέφαλο με πολλούς τρόπους. Αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, ο οποίος αντλεί περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλο.
  • Βοηθά στην απελευθέρωση ορμονών που παρέχουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον για την ανάπτυξη των κυττάρων του εγκεφάλου.
  • Η άσκηση προάγει επίσης την πλαστικότητα του εγκεφάλου διεγείροντας την ανάπτυξη νέων συνδέσεων μεταξύ των κυττάρων σε πολλές σημαντικές φλοιώδεις περιοχές του εγκεφάλου.
  • Έρευνα από το UCLA έδειξε ακόμη ότι η άσκηση διευκολύνει τον εγκέφαλο να αναπτύξει νέες νευρωνικές συνδέσεις.

 

Αθλητισμός: Η συμβολή του στην διαχείριση της κατάθλιψης

Την ίδια στιγμή, τα αντικαταθλιπτικά αποτελέσματα της σωματικής δραστηριότητας συσχετίστηκαν με μια πτώση των ορμονών του στρες, για παράδειγμα της κορτιζόλης. Ειδικότερα, μια μελέτη από τη Στοκχόλμη έδειξε ότι η αντικαταθλιπτική επίδραση του τρεξίματος συνδέθηκε επίσης με περισσότερη κυτταρική ανάπτυξη στον ιππόκαμπο, μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη μάθηση και τη μνήμη. Ένα μάλιστα από τα ευρήματα της μελέτης επισημαίνει ότι η καταστολή του πολλαπλασιασμού των κυττάρων στον ιππόκαμπο θα μπορούσε να αποτελέσει έναν από τους μηχανισμούς που σχετίζονται με διαταραχές όπως η κατάθλιψη και ως εκ τούτου η σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να συνιστά ένα αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό. Και δεν χρειάζεται να ξοδεύετε ώρες στο γυμναστήριο για να επωφεληθείτε από την άσκηση. Στην πραγματικότητα, ακόμη και αν ο χρόνος μέσα στην ημέρα σας είναι περιορισμένος και δεν σας επιτρέπει να χτίσετε μια ρουτίνα άσκησης που φαντάζει ιδανική, απλά πράγματα όπως για παράδειγμα ένας σύντομος περίπατος ή η χρήση της σκάλας αντί του ασανσέρ μπορούν να κάνουν την διαφορά.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η τακτική σωματική δραστηριότητα ενδυναμώνει την υγεία των παιδιών

Αποδεδειγμένα οφέλη της ποδηλασίας στην υγεία

Πώς επηρεάζει η άσκηση την καρδιαγγειακή υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες παθήσεις υγείας προκαλούνται από το σπλαχνικό λίπος;

Σπλαχνικό λίπος: Η διαχείριση των επιπέδων του σπλαχνικού λίπους σε ένα ασφαλές εύρος είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης επικίνδυνων παθήσεων για την υγεία σας, αλλά και για τη γενική σας ευημερία.

Πόσο νερό χρειάζεστε καθημερινά και πώς το χρησιμοποιεί το σώμα σας;

Υγεία νερό: Το νερό χρησιμεύει κυριολεκτικά σε κάθε κύτταρο του οργανισμού μας! Άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος του σώματος μας αποτελείται από νερό! Καταναλώστε λοιπόν αρκετό, αν θέλετε να παραμείνετε υγιείς. 

Η σχέση μεταξύ ασθενών και νοσηλευτών επηρεάζει τη θεραπεία

Νοσηλευτές ασθενείς: Οι νοσηλευτές ψυχικής υγείας υπερασπίζονται εδώ και καιρό τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς ως εργαλείο που επιτρέπει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια στο πλαίσιο της θεραπευτικής επικοινωνίας.

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Η χορήγηση από του στόματος ανοσοθεραπείας με φιστίκια σε παιδιά ηλικίας 1 έως 3 ετών προκαλεί ύφεση της αλλεργίας στο ένα πέμπτο.

Ενώ υπάρχει θεραπεία για τις αλλεργίες στα φιστίκια, εγκρίνεται μόνο σε ηλικίες 4 ετών και άνω και προστατεύει από τυχαία έκθεση σε μικρές ποσότητες φιστικιών.