ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός Οφέλη: Η σημασία της άσκησης στην βελτίωση της ψυχικής και γνωστικής υγείας [vid]

Αθλητισμός Οφέλη: Η σημασία της άσκησης στην βελτίωση της ψυχικής και γνωστικής υγείας [vid]

Αθλητισμός Οφέλη: Όταν ασκείστε, το σώμα σας απελευθερώνει πρωτεΐνες και άλλες χημικές ουσίες που αλλάζουν τη λειτουργία και τη δομή του εγκεφάλου. Κάνει επίσης τον εγκέφαλο να αναπτύσσει νέα κύτταρα που βοηθούν στην πρόληψη της γνωστικής παρακμής που σχετίζεται με την ηλικία.

Όσο πιο πολύ γυμνάζεστε τόσο περισσότερο ενισχύετε το σώμα σας, οι μύες σας ενδυναμώνονται και η καρδιά λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Ωστόσο, όλη η δουλειά που κάνετε για να χτίσετε ή/και να διατηρήσετε ένα γερό σώμα βοηθά επίσης τον εγκέφαλό σας και τις γνωστικές σας λειτουργίες. Την ίδια ώρα, μελέτες δείχνουν πόσο ουσιαστική είναι η άσκηση για τη διατήρηση της ψυχικής υγείας.

Πιο αναλυτικά, η τακτική σωματική δραστηριότητα:

  • Σας κάνει να νιώθετε πιο ευτυχισμένες/οι

Η άσκηση βοηθά στο να μπλοκάρει τις αρνητικές σκέψεις και σας αποσπά την προσοχή από τις καθημερινές ανησυχίες. Το σώμα σας απελευθερώνει χημικές ουσίες, όπως σεροτονίνη και ενδορφίνες, που προκαλούν ένα ευχάριστο συναίσθημα. Επιπλέον, η άσκηση με άλλους ανθρώπους μπορεί να ενισχύσει αυτό το αποτέλεσμα ακόμη περισσότερο και είναι μια ευκαιρία κοινωνικοποίησης.

  • Βελτιώνει τις ικανότητες μάθησης και σκέψης καθώς μεγαλώνετε

Όταν ασκείστε, το σώμα σας απελευθερώνει πρωτεΐνες και άλλες χημικές ουσίες που αλλάζουν τη λειτουργία και τη δομή του εγκεφάλου. Κάνει επίσης τον εγκέφαλο να αναπτύσσει νέα κύτταρα που βοηθούν στην πρόληψη της γνωστικής παρακμής που σχετίζεται με την ηλικία.

  • Βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του άγχους

Η άσκηση δρα με παρόμοιο τρόπο όπως τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα για τη θεραπεία της ήπιας έως μέτριας κατάθλιψης. Την ίδια ώρα, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, μειώνει τη φλεγμονή και προάγει την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων, όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν τη διάθεσή σας.

Μέσω της απελευθέρωσης ενδορφίνης, η σωματική δραστηριότητα βοηθά επίσης στην ανακούφιση της έντασης και του στρες που συνδέονται με το άγχος. Το να προσανατολίζετε την σκέψη σας και την προσοχή σας στο σώμα σας και στο πώς αισθάνεται καθώς ασκείστε μπορεί επίσης να διακόψει τη ροή των αρνητικών σκέψεων και των ανησυχιών.

  • Βοηθά στη διαχείριση της ΔΕΠ -Υ

Η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διαχειριστείτε τα συμπτώματα της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, ή ΔΕΠΥ. Βοηθά στην ενίσχυση του κινήτρου, της διάθεσης, της μνήμης και της συγκέντρωσης ενισχύοντας αμέσως τις ορμόνες που υποστηρίζουν την εστίαση και την προσοχή.

  • Ακονίζει τη μνήμη

Αν και το μέγεθος του εγκεφάλου μειώνεται καθώς μεγαλώνετε, η έρευνα έχει δείξει ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει να αντιστραφεί αυτή η διαδικασία και μάλιστα σε οποιαδήποτε ηλικία. Μελέτη διαπίστωσε ότι η σωματική δραστηριότητα βοήθησε τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν μετρήσιμες αυξήσεις στον ιππόκαμπο, το τμήμα του εγκεφάλου που σας επιτρέπει να δημιουργείτε και να αποθηκεύετε αναμνήσεις.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο αντίκτυπος της τακτικής φυσικής δραστηριότητας στην καρδιαγγειακή υγεία

Η σωματική δραστηριότητα συνδέεται με μεγαλύτερη ευημερία και ανθεκτικότητα στο στες

Η γιόγκα ως φυσικό ανακουφιστικό του άγχους και του στρες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι ετικέτες τροφίμων θα αναγράφουν τι είναι "υγιεινό" στις ΗΠΑ

FDA ΗΠΑ: Ο FDA όρισε για πρώτη φορά το «υγιεινό» το 1994, αλλά βασίστηκε στα κριτήρια για τη χρήση του όρου αποκλειστικά σε μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε κάθε συγκεκριμένο προϊόν διατροφής, αναφέρει η νέα πρόταση του οργανισμού.

Η μελατονίνη θα πρέπει να αποφεύγεται στα παιδιά, εκτός αν την κατευθύνει επαγγελματίας υγείας, λέει η ακαδημία ύπνου

"Αυτή η αντίσταση στην ώρα του ύπνου μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί και μάλιστα έχει μια διάγνωση που ονομάζουμε "αϋπνία που θέτει όρια", η οποία μπορεί γενικά να αντιμετωπιστεί με ρουτίνες κατάκλισης".