ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός: Η γιόγκα ως διέξοδος από το στρες και ενισχυτικό της καρδιαγγειακής υγείας [vid]

Αθλητισμός: Η γιόγκα ως διέξοδος από το στρες και ενισχυτικό της καρδιαγγειακής υγείας [vid]

Αθλητισμός: Η άσκηση που ανεβάζει τον καρδιακό σας ρυθμό δεν είναι το μόνο είδος σωματικής δραστηριότητας που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη διαχείριση καρδιακών παθήσεων. Η ηρεμιστική άσκηση της γιόγκα κάνει επίσης καλό και στην καρδιά.

«Ένας μεγάλος αριθμός μελετών δείχνει ότι η γιόγκα ωφελεί πολλές πτυχές της καρδιαγγειακής υγείας», λέει ο Hugh Calkins, M.D., διευθυντής της Υπηρεσίας Καρδιακής Αρρυθμίας στο Johns Hopkins. «Υπήρξε μια σημαντική αλλαγή τα τελευταία πέντε χρόνια περίπου στον αριθμό των καρδιολόγων και άλλων επαγγελματιών που αναγνωρίζουν ότι αυτά τα οφέλη είναι πραγματικά». Η γιόγκα είναι μια δραστηριότητα νου-σώματος που περιλαμβάνει κίνηση μέσα από μια σειρά από στάσεις σώματος και ασκήσεις αναπνοής που μπορούν να βελτιώσουν τη δύναμη, την ευλυγισία, την ισορροπία και τη χαλάρωση. Δεκάδες διαφορετικά σχήματα ή πρακτικές, όπως η hatha, η anusara, η ashtanga και πολλές άλλες, δίνουν έμφαση σε διαφορετικές εστίες, όπως τόνωση, προπόνηση δύναμης ή διαλογισμό.

Η γιόγκα ως διέξοδος από το στρες

Ένα από τα πιο ξεκάθαρα οφέλη της γιόγκα για την καρδιά είναι η ικανότητά της να χαλαρώνει το σώμα και το μυαλό. Το συναισθηματικό στρες μπορεί να προκαλέσει έναν καταρράκτη σωματικών επιπτώσεων, συμπεριλαμβανομένης της απελευθέρωσης ορμονών όπως η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη, οι οποίες στενεύουν τις αρτηρίες σας και αυξάνουν την αρτηριακή πίεση. Η βαθιά αναπνοή και η διανοητική εστίαση της γιόγκα μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το άγχος.

Η γιόγκα ως ενισχυτικό της καρδιάς

Πέρα από το άγχος, η άσκηση της γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, καθώς και του καρδιακού ρυθμού, καθιστώντας την μια χρήσιμη παρέμβαση στον τρόπο ζωής. Μια μελέτη έδειξε ότι οι μετρήσεις αίματος και η περίμετρος της μέσης – ένας δείκτης για καρδιακές παθήσεις – βελτιώθηκαν σε μεσήλικες ενήλικες με μεταβολικό σύνδρομο που έκαναν γιόγκα για τρεις μήνες. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι τα μαθήματα γιόγκα με αργό ρυθμό δύο φορές την εβδομάδα μείωσαν τη συχνότητα των επεισοδίων κολπικής μαρμαρυγής σε ασθενείς με αυτή την πάθηση. Σε μια άλλη αναφορά, ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια που πέρασαν από ένα πρόγραμμα γιόγκα οκτώ εβδομάδων παρουσίασαν βελτίωση στην ικανότητα άσκησης και στην ποιότητα ζωής. Είχαν επίσης χαμηλότερα επίπεδα δεικτών στο αίμα για φλεγμονή, η οποία συμβάλλει σε καρδιακές παθήσεις.

Η γιόγκα ως άσκηση

Η γιόγκα μπορεί επίσης να βελτιώσει την ευλυγισία, τη μυϊκή δύναμη και την ισορροπία. Επειδή δεν είναι μια μορφή αερόβιας άσκησης που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπολογίζετε τον χρόνο που αφιερώνετε για γιόγκα ως μέρος του συνιστώμενου εβδομαδιαίου χρόνου για μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα.

 

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

5 Ψυχικά Οφέλη της Άσκησης

H αποτελεσματικότητα της γιόγκα ως επικουρικής θεραπείας σε ασθενείς με ημικρανία

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ένας ακαταμάχητος συνδυασμός για την υγεία σας

Αβοκάντο και ντομάτες: Είναι ένας πραγματικός διατροφικός θησαυρός. Περιέχει μια πληθώρα ευεργετικών βιταμινών, μετάλλων, υγιών λιπαρών και φυτικών ινών, που συμβάλλουν σε διάφορες πτυχές της υγείας μας.

Μπορεί το επιπλέον αλάτι να βλάψει τα νεφρά σας;

Το να προσθέτεις πολύ αλάτι στη διατροφή σου δεν είναι καλό. Μια πρόσφατη μελέτη στο JAMA Network Open διαπίστωσε ότι η προσθήκη αλατιού στο φαγητό σας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο χρόνιας νεφρικής νόσου.

Απεργία 28 Φεβρουαρίου: Πώς επηρεάζονται οι συγκοινωνίες την ημέρα της απεργίας;

Απεργία 28 Φεβρουαρίου: Αποφάσεις για συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024 λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Στα αστικά λεωφορεία, θα πραγματοποιηθούν στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας, σύμφωνα με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Ελιές: Ένα θησαυροφυλάκιο ωφέλιμων συστατικών

Ελιές: Η κατανάλωση ελιών βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εντέρου βελτιώνοντας την πέψη, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Νέα ανοσοθεραπεία με βάση τα κύτταρα για το μελάνωμα

Το Siteman Cancer Center, που εδρεύει στο Barnes-Jewish Hospital και στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις, είναι ένα από τα πρώτα κέντρα σε εθνικό επίπεδο που προσφέρει μια πρόσφατα εγκεκριμένη ανοσοθεραπεία με βάση τα κύτταρα που στοχεύει το μελάνωμα. Οι γιατροί θα χορηγήσουν θεραπεία με διηθητικά λεμφοκύτταρα (TIL) για τη θεραπεία […]