ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός οφέλη υγεία: Η γιόγκα ως επικουρική θεραπεία σε ασθενείς με ημικρανία [vid]

Αθλητισμός οφέλη υγεία: Η γιόγκα ως επικουρική θεραπεία σε ασθενείς με ημικρανία [vid]

Αθλητισμός οφέλη υγεία: Βελτίωση του πενυμονογαστρικού τόνου - κλειδί για την ενεργοποιήση του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος - με μειωμένη συμπαθητική δραστηριότητα παρατηρήθηκε σε ασθενείς με ημικρανία που έλαβαν γιόγκα ως επικουρική θεραπεία, σύμφωνα με μελέτη.

Η ημικρανία είναι ένας επεισοδιακός πονοκέφαλος που απαιτεί μακροχρόνια αντιμετώπιση. Η διαχείριση της μέσω της θεραπείας γιόγκα θα μείωνε το κόστος της φαρμακευτικής αγωγής με θετικά οφέλη για την υγεία, επισημαίνει μελέτη. Η γιόγκα έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ποιότητα ζωής, μειώνει το επεισόδιο πονοκεφάλου και τη φαρμακευτική αγωγή. Ο στόχος της μελέτης ήταν να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα της γιόγκα ως επικουρικής θεραπείας σε ασθενείς με ημικρανία μέσω της αξιολόγησης της κλινικής έκβασης και των τεστ αυτόνομων λειτουργιών.

Μέθοδος μελέτης

Οι ασθενείς με ημικρανία έλαβαν τυχαία είτε συμβατική φροντίδα είτε μαθήματα γιόγκα με συμβατική φροντίδα. Η ομάδα που έκανε και γιόγκα έλαβε μέρος σε συνεδρίες πρακτικής γιόγκα για 5 ημέρες την εβδομάδα για 6 εβδομάδες, παράλληλα με τη συμβατική φροντίδα. Κλινική αξιολόγηση (συχνότητα, ένταση κεφαλαλγίας και επίπτωση κεφαλαλγίας) και έλεγχος αυτόνομης λειτουργίας έγιναν στην έναρξη και στο τέλος της παρέμβασης από τους μελετητές.

Ομάδα συμβατικής φροντίδας

Οι ασθενείς με ημικρανία έλαβαν συμβατική φροντίδα για 6 εβδομάδες. Έγινε σύσταση στους ασθενείς να τηρούν ημερολόγιο κεφαλαλγίας για αυτή την περίοδο. 1 εβδομάδα μετά την αρχική αξιολόγηση, η επιβεβαίωση της τήρησης ημερολογίου κεφαλαλγίας έγινε με τηλεφωνική συνομιλία ή προσωπική επαφή. Στο τέλος των 6 εβδομάδων μετά την παρέμβαση, έγινε αξιολόγηση και συγκεντρώθηκε το ημερολόγιο κεφαλαλγίας.

Ομάδα Γιόγκα με συμβατική θεραπεία

Οι ασθενείς με ημικρανία που λάμβαναν συμβατική φροντίδα και θεραπεία γιόγκα επισκέφτηκαν μαθήματα γιόγκα για 30 συνεδρίες (5 ημέρες την εβδομάδα για 6 εβδομάδες). Τους ζητήθηκε να διατηρούν ημερολόγιο πονοκεφάλου για όλη τη διάρκεια της μελέτης. Στο τέλος των 6 εβδομάδων, έγινε αξιολόγηση μετά την παρέμβαση και συλλέχθηκε το ημερολόγιο κεφαλαλγίας. Η παρέμβαση της γιόγκα περιελάμβανε καθημερινή πρακτική ασκήσεων χαλάρωσης, ασκήσεις αναπνοής, ασάνες ή στάσεις που γίνονται με επίγνωση και Shavasana. Κάθε συνεδρία γιόγκα διαρκούσε περίπου μία ώρα και έγινε από εκπαιδευμένο γιόγκα θεραπευτή.

Τα αποτελέσματα της μελέτης

Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στις κλινικές μεταβλητές, αλλά μεγαλύτερη βελτίωση κατέγραψε η ομάδα που λάμβανε και θεραπεία γιόγκα. Βελτίωση του πενυμονογαστρικού τόνου – κλειδί για την ενεργοποιήση του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος – με μειωμένη συμπαθητική δραστηριότητα παρατηρήθηκε σε ασθενείς με ημικρανία που έλαβαν γιόγκα ως επικουρική θεραπεία.

Συμπεράσματα μελέτης

Η παρέμβαση έδειξε σημαντική κλινική βελτίωση και στις δύο ομάδες. Ωστόσο, η συχνότητα και η ένταση του πονοκεφάλου μειώθηκαν περισσότερο στην ομάδα που έκανε γιόγκα παράλληλα με τη λήψη συμβατικής φροντίδας συγκριτικά με την ομάδα που λάμβανε μόνο τη συμβατική φροντίδα. Επιπλέον, η θεραπεία γιόγκα ενίσχυσε τον τόνο του πνευμονογαστρικού και μείωσε τη λειτούργία του συμπαθητικού, βελτιώνοντας έτσι την καρδιακή ισορροπία. Συμπερασματικά, η θεραπεία γιόγκα θα μπορούσε να ενσωματωθεί αποτελεσματικά ως επικουρική θεραπεία σε ασθενείς με ημικρανία, καταλήγουν οι ερευνητές.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Στοχευμένες αλλαγές στην καθημερινότητα επιφέρουν εξάλειψη της ημικρανίας

Το να κινούμαστε καθημερινά μας βοηθά να φροντίζουμε καλύτερα το σώμα και το μυαλό μας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οφέλη της διαλείπουσας νηστείας στον κιρκάδιο ρυθμό

Διαλείπουσα νηστεία: Η διαλείπουσα νηστεία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής όσον αφορά την απώλεια βάρους. Ωστόσο, έχει πολλά υποσχόμενα οφέλη για τη συνολική υγεία, καθώς μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων χρόνιων ασθενειών.

Υπάρχει κίνδυνος για δηλητηρίαση από υπερβολικής ποσότητας νερού;

Δηλητηρίαση από νερό: Η υπερβολική κατανάλωση νερού μπορεί να διαταράξει τη λειτουργία του εγκεφάλου, μια κατάσταση γνωστή ως υπονατριαιμία, η οποία αραιώνει την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο αίμα.

Εύκολα Pancakes σε λίγα μόλις λεπτά

Brunch: Θέλετε να φτιάξετε κάτι εύκολο, γρήγορο και νόστιμο για τα παιδιά σας; Εδώ θα βρείτε τη συνταγή για τα πιο εύκολα pancakes.

Τι είναι το κύπελλο περιόδου και πόσο ασφαλές αποδεικνύεται;

Έμμηνος ρύση: Το χρονικό διάστημα που κρατά η περίοδος δεν εύκολο. Χρειάζεστε να έχετε μαζί σας πάντα κάποια σερβιέτα ή κάποιο ταμπόν. Πώς θα νιώθατε αν ήσασταν ξέγνοιαστες και χωρίς διαρροές; Αυτό σας υπόσχεται το κύπελλο περιόδου!