Γενικές Ειδήσεις

Καθαρά Δευτέρα: Εσύ ξέρεις τι γιορτάζουμε;

Καθαρά Δευτέρα: Εσύ ξέρεις τι γιορτάζουμε;
Καθαρά Δευτέρα: Είναι η μέρα που ξεκινάμε να αποτοξινώνουμε τον εαυτό μας και που σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας γίνονται κάποια δρώμενα προς τιμήν της. Για περισσότερες πληροφορίες διάβασε τα παρακάτω.
Όπως λέει και το όνομα της το οποίο προέρχεται από τους Χριστιαννους είναι η έναρξη της νηστείας αφού ξεκινάμε εκείνη την ημέρα και για τις επόμενες 40 μέρες μέχρι το Πάσχα μπορούμε να αποτοξινωνόμαστε και να καθαρίζουμε τον εσωτερικό, εξωτερικό και πνευματικό εαυτό μας.  Η νηστεία διαρκεί 40 μέρες επειδή σύμφωνα με θεολογικά κείμενα τόσο διήρκησε η δοκιμασία του Ιησού Χριστού στην Έρημο όπου του επιτρεπόταν να πίνει μόνο λίγο νερό.
Από τα Βυζαντινά χρόνια (έτος που εδραιώθηκε ο Χριστιανισμός ως επίσημη θρησκεία),η Καθαρά Δευτέρα θεωρούνταν ημέρα Καθαρμού και η Βυζαντινοί την περνούσαν   εκτελώντας διάφορα δρώμενα και ψάλλοντας ψαλμούς.
Αντίθετα σήμερα περιοριζόμαστε στο να κανονίσουμε με αγαπημένα μας πρόσωπα και να πάμε στην εξοχή ώστε να πετάξουμε τον χαρταετό και να φάμε νηστίσιμα φαγητά καθώς και την Λαγάνα.
Βέβαια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας  πραγματοποιούνται δρώμενα αφιερωμένα στην καθαρά Δευτέρα.
Δρώμενα και πως εξελίσσονται σε διάφορες περιοχές:
 Ένα από αυτά είναι το λεγόμενο Γαϊτανάκι που η αλήθεια διασκεδάζει επάξια μικρούς και μεγάλους. ·Η αναβίωση του εθίμου του ΑΓΑ ο οποίος είναι δικαστής και δικάζει με χιούμορ τους θεατές. Αυτό το δρώμενο αναβιώνει στα Μεστά του Ολύμπου και έχει τις ρίζες του στην Τουρκοκρατία.
 Το αλευρομουτζουρωμα που παρασέρνει μικρούς και μεγάλους μασκαράδες σε έναν κυκλωτώ χορό. 
Γνωστό έθιμο της Θήβας είναι ο Βλάχικος γάμος όπου την νύφη υποδύεται άνδρας. Αυτό που αναπαράσταση είναι τον στολισμό της νύφης και το ξύρισμα του γαμπρού.
Ένα από αυτά είναι το λεγόμενο Γαϊτανάκι που η αλήθεια διασκεδάζει επάξια μικρούς και μεγάλους.
Η Αλεξανδρούπολη έχει το έθιμο του Μπέη, σύμφωνα με αυτό το άτομο που θα αναλάβει τον ρόλο γυρίζει στην πόλη και μυρίζει ευχές σε όλο τον κόσμο.
Ο Χαρταετός είναι πολύ μεταγενέστερο έθιμο και γι αυτό δεν συναντάται στην βυζαντινή περίοδο αλλά και αργότερα.

Όλα τα παραπάνω μας αποδεικνύουν ότι οι καταβολές των μεγαλύτερο μέρος των εθίμων μας αλλά και τα δρώμενα που εκτελούμε είναι συνήθειες περασμένων εποχών που μας μεταφέρθηκαν αλώβητες.