Ρεπορτάζ Υγείας

Πληροφοριακό σύστημα “ενώνει” ασθενείς και παρόχους

Πληροφοριακό σύστημα “ενώνει” ασθενείς και παρόχους
Ειδικό πληροφοριακό σύστημα στην Αμερική βοηθάει στην επικοινωνία ασθενών και παρόχων υγείας. Ερευνητές κατασκεύασαν ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο μέσω του διαδικτύου βοηθάει στην επικοινωνία των ασθενών με τους παρόχους υγείας. Οι διάφορες οργανώσεις υγειονομικής περίθαλψης, στην Αμερική, έχουν εφαρμόσει την τεχνολογία των πληροφοριακών συστημάτων για την βελτίωση της υγείας με σκοπό να αυξήσουν το […]

Ειδικό πληροφοριακό σύστημα στην Αμερική βοηθάει στην επικοινωνία ασθενών και παρόχων υγείας. Ερευνητές κατασκεύασαν ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο μέσω του διαδικτύου βοηθάει στην επικοινωνία των ασθενών με τους παρόχους υγείας.

Οι διάφορες οργανώσεις υγειονομικής περίθαλψης, στην Αμερική, έχουν εφαρμόσει την τεχνολογία των πληροφοριακών συστημάτων για την βελτίωση της υγείας με σκοπό να αυξήσουν το ποσοστό των ασθενών που μένουν ικανοποιημένοι από την επικοινωνία τους με τους παρόχους υγείας.

Μια νέα μελέτη από επιστήμονες στο νοσοκομείο Μπρίγκχαμ και Γυναικών (BWH) διαπιστώνει ότι μια νέα, βασισμένη στο διαδίκτυο, με επίκεντρο τον ασθενή συσκευή, που χρησιμοποιείται από τους ασθενείς στα νοσοκομεία, τους βοήθησε να συμμετάσχουν στην κατανόηση και την ανάπτυξη σχεδίου φροντίδας, και είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει την επικοινωνία με τους παρόχους. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό του Συλλόγου Ιατρικής Πληροφορικής της Αμερικής.

Η ερευνητική μελέτη σκοπό είχε να επιτύχει την προώθηση του σεβασμού και την επίτευξη της ασφάλειας των ασθενών, μέσω της εστίασης στη σχέση μεταξύ της Επικοινωνίας και της Τεχνολογίας, ώστε οι ασθενείς και οι φροντιστές τους μέσω των iPads να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε νέα εργαλεία για να συμμετάσχουν στο σχέδιο της φροντίδας τους κατά τη διάρκεια της νοσηλείας.

Η μελέτη διεξήχθη στις μονάδες εντατικής και ογκολογίας του ΒWH. Η συσκευή παρέχει πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ειδικά για την κατάσταση του ασθενούς και διευκολύνει την επικοινωνία των ασθενών με τον πάροχο χρησιμοποιώντας μια νέα πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων ενσωματωμένων στη ροή των εργασιών των παρόχων. Σε αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές αξιολόγησαν τη στρατηγική εγγραφής, τη χρήση και τη χρηστικότητα των εργαλείων των ασθενών, καθώς και το περιεχόμενο των μηνυμάτων των ασθενών που δημιουργούνταν.

Οι γιατροί και οι νοσηλευτές επιβλέπουν το σχέδιο της φροντίδας των ασθενών, αλλά δεν μπορούν πάντα οι στόχοι, οι προτιμήσεις και οι προτεραιότητες των ασθενών να μεταφέρονται αποτελεσματικά στην ομάδα κλινικής φροντίδας. Η λήψη αποφάσεων θα πρέπει να κατανέμεται μεταξύ των ασθενών, των οικογενειών και των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης. Μέσω αυτού του εργαλείου διευρύνεται η επικοινωνία, βοηθώντας τους ασθενείς και τα μέλη της οικογένειας να επικοινωνούν καλύτερα με τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και έτσι να βελτιώνεται η ποιότητα και η ασφάλεια στη φροντίδας τους.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές αναφέρουν ότι η μη βαρέως πάσχοντες ασθενείς ογκολογίας είχαν περισσότερες πιθανότητες να κάνουν χρήση της εφαρμογής, από τους βαρέως πάσχοντες. Ωστόσο, οι φροντιστές των βαρέως πασχόντων χρησιμοποιούσαν συχνά το σύστημα για λογαριασμό των ασθενών τους. Οι ασθενείς και οι φροντιστές που χρησιμοποιούσαν πιο συχνά το σύστημα καθόριζαν τους στόχους, τα αποτελέσματα της δοκιμής και τα φάρμακα, καθώς και τα μέλη της ιατρικής ομάδας. Επιπλέον, οι ασθενείς και οι φροντιστές που χρησιμοποιούσαν κυρίως τη λειτουργία μηνυμάτων για να αναφέρουν τις ανησυχίες για την υγεία, τις ανάγκες, και τις προτιμήσεις τους λάμβαναν άμεσες απαντήσεις.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι ακόμη και με βαρέως πάσχοντες ασθενείς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας χρήσιμος διαμεσολαβητής μεταξύ του παρόχου, του ασθενή και του φροντιστή, ώστε να εργάζονται επάνω στον ίδιο στόχο» ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης κ. Αντζουί Νταλάλ, MD, και Κλινικός Ιατρός στο τμήμα της Γενικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας του BWH.

Οι ερευνητές υποδεικνύουν ότι χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση για να κατανοήσουν καλύτερα, πώς να εφαρμόσουν αποτελεσματικά αυτό το εργαλείο μέσω πολύπλοκων ρυθμίσεων στα νοσοκομεία, συμπεριλαμβανομένων των βλαβών, τεχνολογικών θεμάτων, και για να καταστεί η συσκευή πιο φιλική προς το χρήστη και προσιτή για τους ασθενείς και τους φροντιστές.