Πολιτική Υγείας

Ποιες οι επιπτώσεις του COVID-19 στη φαρμακευτική βιομηχανία;

Ποιες οι επιπτώσεις του COVID-19 στη φαρμακευτική βιομηχανία;
της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή Η πανδημία COVID-19 έθεσε την Κίνα στο προσκήνιο, όχι μόνο επειδή ξέσπασαν τα πρώτα κρούσματα της νόσου αλλά και επειδή επανεμφάνισε και νέα μετά την καραντίνα. Είναι μια αξιοζήλευτη θέση, αλλά μπορεί να δώσει πληροφορίες για τον αντίκτυπο στη φαρμακοβιομηχανία σε θέματα όπως η ψηφιακή δέσμευση, η πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη […]

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Η πανδημία COVID-19 έθεσε την Κίνα στο προσκήνιο, όχι μόνο επειδή ξέσπασαν τα πρώτα κρούσματα της νόσου αλλά και επειδή επανεμφάνισε και νέα μετά την καραντίνα. Είναι μια αξιοζήλευτη θέση, αλλά μπορεί να δώσει πληροφορίες για τον αντίκτυπο στη φαρμακοβιομηχανία σε θέματα όπως η ψηφιακή δέσμευση, η πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη και οι επικοινωνίες.

Η Claire Gillis, Διευθύνουσα Σύμβουλος της WPP Health και ο Yi Han, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της πρόσβασης στην αγορά, είχαν θέσεις ευθύνης στην πρώτη θέση της COVID-19 στην Κίνα. Η Gillis ταξιδεύει συχνά στην Κίνα για  την WPP, ενώ ο Han χωρίζει το χρόνο του ανάμεσα στη Σαγκάη και τις ΗΠΑ. Και οι δύο εργάστηκαν σε όλη την πανδημία με τους πελάτες των φαρμακευτικών προϊόντων και τις ομάδες πρακτορείων στην Κίνα, και πιο πρόσφατα αντιμετώπισαν ζητήματα  νέων κρουσμάτων. 

Οι δύο μίλησαν για την εμπειρία τους και για το πώς η φαρμακοβιομηχανία θα αλλάξει μόνιμα λόγω της πανδημίας COVID-19. Και οι δύο συμφώνησαν ότι ο πιο άμεσος και διαρκής αντίκτυπος είναι η μετάβαση στην ψηφιακή δέσμευση σε ολόκληρο τον κλάδο, από αντιπροσώπους πωλήσεων φαρμακευτικών προϊόντων σε ραντεβού για την υγειονομική περίθαλψη έως και τις επικοινωνίες των ασθενών.

«Όταν ξέσπασε για πρώτη φορά η πανδημία, η φαρμακοβιομηχανία στην Κίνα αντέδρασε πολύ γρήγορα. Οι εταιρείες μετέβησαν σε «ψηφιακά» λειτουργικά μοντέλα σχεδόν αμέσως. Αυτό βοήθησε αναμφίβολα όσον αφορά την επίλυση προβλημάτων καθώς εξελίχθηκε η πανδημία », δήλωσε η Gillis.

Οι ομάδες του φαρμακείου κινήθηκαν γρήγορα για να επικοινωνήσουν ψηφιακά με τους γιατρούς. Τα δεδομένα και η τεχνολογία αναπτύχθηκαν πιο γρήγορα και πιο δημιουργικά, για παράδειγμα στη μετάβαση από B2B σε B2B2C μοντέλα επικοινωνίας και παροχής υπηρεσιών «σχεδόν μια μέρα στην άλλη», είπε. Συχνά, οι εταιρείες φαρμακευτικής και υγειονομικής περίθαλψης που αποφεύγουν τον κίνδυνο ξαφνικά έγιναν καινοτόμες και άρχισαν να ενεργούν και να αντιδρούν περισσότερο σαν καθιερωμένες διαδικτυακές πλατφόρμες, παρόμοιες με αυτές του τραπεζικού και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα εικονικά ιατρικά συνέδρια έγιναν επίσης ο κανόνας στην Κίνα και, τελικά, παγκοσμίως. Αυτός είναι ένας τομέας που είπε ο Han ότι ελπίζει πώς οι αλλαγές θα παραμείνουν – όχι μόνο για την ευκολία, αλλά και για το ευρύτερο φάσμα ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των ασθενών και των καταναλωτών, που τώρα παρευρίσκονται σε ανοιχτές εικονικές συναντήσεις.

Σημείωσε ως παράδειγμα ορισμένα καλά εκπαιδευμένα φόρουμ για τα οποία εργάστηκε στην Κίνα, τα οποία διοργάνωσαν οι AstraZeneca, Sanofi και άλλοι που συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν περιεχόμενο σχετικά με τις τάσεις στην πανδημία, τα τελευταία επιστημονικά νέα και τι θα μπορούσε και πρέπει να γίνει στο μέλλον.