Πολιτική Υγείας

Άνοιγμα σχολείων self test: Tο σχέδιο έκτακτης ανάγκης των υπ. Παιδείας και Υγείας για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία ελλείψει self test

Άνοιγμα σχολείων self test: Tο σχέδιο έκτακτης ανάγκης των υπ. Παιδείας και Υγείας για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία ελλείψει self test
Άνοιγμα σχολείων self test: Άνοιγμα σχολείων τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου με παραλαβές self test από τις σχολικές μονάδες για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν μπόρεσαν να τα προμηθευτούν από τα φαρμακεία. Από νωρίς το πρωί θα πρέπει οι Διευθύνσεις των Σχολείων να είναι στα πόστα τους για τη διάθεση των test. Μαζί και οι γονείς για τη διενέργεια των test σε μαθητές και την καταχώριση των αποτελεσμάτων τους στην ειδική πλατφόρμα του υπ. Παιδείας. "Δεν υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία όσο αφορά τα test¨, επισημαίνει η ΟΛΜΕ, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να αντικρούει πως "Δεν μπορούμε να λέμε πως είμαστε απροετοίμαστοι".

Μία ανάσα πριν από την επιστροφή των μαθητών στα θρανία τη Δευτέρα (10/1), με κοινή τους ανακοίνωση τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας, γνωστοποίησαν ότι όσοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν κατάφεραν να προμηθευτούν self test από τα φαρμακεία για τη διενέργεια υποχρεωτικού ελέγχου Covid που ορίζει το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων, μπορούν να τα παραλάβουν από τις σχολικές μονάδες τη Δευτέρα. Μάλιστα, στην περίπτωση που τα σχολεία δεν διαθέτουν αποθέματα test, οι Διευθύνσεις των Σχολείων μπορούν να ζητήσουν από τη Σχολική τους Επιτροπή να τις διαθέσει.

Κόπτσης: Κανένας μαθητής δεν θα μπαίνει στο σχολείο χωρίς αρνητικό σελφ τεστ

Την ίδια ώρα, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Α. Κόπτσης, επικοινώνησε με τους Διευθυντές των Σχολείων όλης της επικράτειας, ώστε τη Δευτέρα 10 Ιανούαρίου το πρωί να βρίσκονται από τις 7π.μ στις σχολικές μονάδες, προκείμενου να προμηθεύσουν με self test όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν βρήκαν στα φαρμακεία. «Κανένας μαθητής δεν θα μπαίνει στο σχολείο χωρίς αρνητικό σελφ τεστ», υπογράμμισε ο κ. Κόπτσης. Ο γγ του υπουργείου Παιδείας, διευκρίνισε πως μετά την παραλαβή των test, οι ίδιοι οι γονείς «θα το κάνουν στα παιδιά τους με δική τους ευθύνη είτε επιστρέφοντας στο σπίτι τους είτε εκτός σχολικού χώρου»«Αν ο γονέας επιστρέψει στο σπίτι του, θα το δηλώσει ο ίδιος στην πλατφόρμα, αλλιώς αν γίνει έξω από το σχολείο θα το δηλώσει το αποτέλεσμα ο Διευθυντής του σχολείου», συμπλήρωσε.

ΟΛΜΕ: Δεν υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία όσο αφορά τα test

«Το θέμα είναι ότι δεν υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία όσο αφορά τα test. Κάθε φορά που άνοιγαν τα σχολεία όλοι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τα είχαν παραλάβει πριν ανοίξουν. Για πρώτη φορά συνέβη πσοοστό του 15% να μην τα έχει παραλάβει και αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα αύριο» δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος.

Γιάννης Οικονόμου: Δεν μπορούμε να λέμε πως είμαστε απροετοίμαστοι

Από τη μεριά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ανακοίνωσε το πρωί της Κυριακής (9/1), ότι μέχρι χθες 1.342.000 δικαιούχοι προμηθεύτηκαν τα self test, με το ποσοστό να αγγίζει το 90%. «Δεν είμαστε απροετοίμαστοι. (..) Όταν 1.342.000 δικαιούχοι έχουν προμηθευτεί self test δεν μπορούμε να λέμε πως είμαστε απροετοίμαστοι. Καταβάλλονται όλες οι προσπάθειες έτσι ώστε να μην μείνει κανείς ακάλυπτος

Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Παιδείας και Υγείας:

Από την Τετάρτη 5/1 ως σήμερα δόθηκαν περισσότερα από 6,7 εκ. τεστ στο 87,4% των δικαιούχων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είχαμε τη μεγαλύτερη προσέλευση από ποτέ και ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτική κοινότητα για τη μαζική ανταπόκριση στο νέο πρωτόκολλο.

Εχθές (Παρασκευή) και σήμερα το πρωί (Σάββατο), λόγω της υψηλής ζήτησης σε φαρμακεία, έγιναν αναγκαίες ενέργειες ανακατανομής εφοδιασμού των φαρμακείων από τις φαρμακαποθήκες για να καλυφθούν ανάγκες.

Στις λίγες περιπτώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών που δεν προμηθεύτηκαν σελφ τεστ, μπορούν να διαθέσουν οι Σχολικές Μονάδες και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που έχουν κατά κανόνα αποθέματα σελφ-τεστ. Εφόσον δεν έχουν, μπορούν να ειδοποιήσουν τη Σχολική τους Επιτροπή να τις προμηθεύσει με σελφ τεστ για το άνοιγμα της Δευτέρας.