Πολιτική Φαρμάκoυ

Τα εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα φαρμάκων και η συμφόρηση στα λιμάνια

Τα εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα φαρμάκων και η συμφόρηση στα λιμάνια
της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή Εν μέσω του εθνικού αποκλεισμού, η προμήθεια φαρμάκων ενδέχεται να διακοπεί καθώς οι φαρμακευτικές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ζητήματα που σχετίζονται με τη διανομή και την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι μονάδες στη φαρμακευτική βιομηχανία λειτουργούσαν με χωρητικότητα 50-60 % στο τέλος της τρίτης φάσης της καραντίνας ανέφεραν οι The Times of India […]

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Εν μέσω του εθνικού αποκλεισμού, η προμήθεια φαρμάκων ενδέχεται να διακοπεί καθώς οι φαρμακευτικές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ζητήματα που σχετίζονται με τη διανομή και την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι μονάδες στη φαρμακευτική βιομηχανία λειτουργούσαν με χωρητικότητα 50-60 % στο τέλος της τρίτης φάσης της καραντίνας ανέφεραν οι The Times of India .

Η Ινδία εξαρτάται από τις εισαγωγές πρώτων υλών, ιδίως από την Κίνα, για την παραγωγή γενόσημων φαρμάκων. Η συμφόρηση σε κρίσιμα λιμάνια, όπως το Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT), μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη πρώτων υλών και ενεργών φαρμακευτικών συστατικών (API), ανέφερε η έκθεση.

“Όχι μόνο το φορτίο δεν εκκαθαρίζεται, το κόστος αποστολής έχει σχεδόν διπλασιαστεί από 750 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο. Υπάρχει επίσης μια αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων  περίπου τέσσερις φορές πάνω. Υπάρχουν εμπορευματοκιβώτια με φάρμακα / ινσουλίνες που απαιτούν μια δροσερή αλυσίδα, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεαστούν «Θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε ένα έλλειμμα στις πρώτες ύλες και τη διακοπή της παραγωγής καθώς το απόθεμά μας έχει τελειώσει», ανέφερε μια πηγή.

Οι εξαγωγές γενόσημων φαρμάκων σε χώρες όπως οι ΗΠΑ θα μπορούσαν επίσης να επηρεαστούν, καθώς η μεταποίηση σημείωσε πτώση σε κέντρα όπως το Baddi (Himachal Pradesh) και το Pithampur (Madhya Pradesh).

“Συνεχίζουμε να λειτουργούμε το εργοστάσιό μας Nashik με 100 % χωρητικότητα και τα εργοστάσια κατασκευής συμβολαίων μας λειτουργούν τώρα με χωρητικότητα 60-65 % από 30-35 % πριν από μερικές εβδομάδες. Σε ορισμένες πολιτείες, αντιμετωπίζουμε κάποια προβήματα στα λογιστικά και προκλήσεις διανομής λόγω της διακρατικής μεταφοράς φαρμάκων. Ωστόσο, συνολικά, η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά “, δήλωσε εκπρόσωπος της GSK στην εφημερίδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η φαρμακευτική βιομηχανία στην Ευρώπη συνεχίζει να επενδύει κάθε χρόνο περίπου 36.500 εκατ. ευρώ σε Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D). Ενώ, απασχολεί περίπου 765.000 ανθρώπους στην Ευρώπη και, σύμφωνα με μία έκθεση που δημοσίευσε η PwC (report released by PwC) τον Ιούνιο του 2019, υποστηρίζει περίπου 2,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

Η ίδια έκθεση τονίζει ότι οι δραστηριότητες των φαρμακευτικών εταιρειών συνεισέφεραν άμεσα πάνω από 100 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με επιπλέον 106 δισ. ευρώ να έχουν παρασχεθεί μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας και της καταναλωτικής δαπάνης των υπαλλήλων τους. Η καινοτόμος φαρμακευτική βιομηχανία στην Ευρώπη είναι επίσης ο μεγαλύτερος παράγων που συνεισφέρει στο θετικό εμπορικό ισοζύγιο τής Ευρώπης, με πάνω από € 91 δισ.