Πολιτική Φαρμάκoυ

ΟΟΣΑ έκθεση: “Χτύπημα” στην παραγωγή λόγω πανδημίας – πτώση ρεκόρ του ΑΕΠ

ΟΟΣΑ έκθεση: “Χτύπημα” στην παραγωγή λόγω πανδημίας – πτώση ρεκόρ του ΑΕΠ
ΟΟΣΑ έκθεση: Η διαταραχή της σχολικής εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας της COVID-19 θα προκαλέσει μία απώλεια δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 1,5% έως το τέλος του αιώνα, σύμφωνα με εκτίμηση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Για τις ΗΠΑ, αυτό θα σημαίνει μία οικονομική απώλεια 15,3 τρισ. ευρώ, […]

ΟΟΣΑ έκθεση: Η διαταραχή της σχολικής εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας της COVID-19 θα προκαλέσει μία απώλεια δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 1,5% έως το τέλος του αιώνα, σύμφωνα με εκτίμηση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Για τις ΗΠΑ, αυτό θα σημαίνει μία οικονομική απώλεια 15,3 τρισ. ευρώ, ανέφερε ο ΟΟΣΑ σε έκθεσή του, με το κόστος να αυξάνεται ακόμη περισσότερο αν η διαταραχή στην εκπαίδευση επεκταθεί και στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

“Η απώλεια μάθησης θα οδηγήσει σε απώλεια δεξιοτήτων και οι δεξιότητες που έχει ο κόσμος σχετίζονται με την παραγωγικότητά του”, σημειώνει η έκθεση, εξηγώντας την πρόβλεψη για μείωση του ΑΕΠ. Οι χώρες σε όλο τον κόσμο έκλεισαν τα σχολεία για να περιορίσουν την εξάπλωση της COVID-19, στις περισσότερες από αυτές για περίπου 10 εβδομάδες ή το ένα τρίτο του εκπαιδευτικού έτους.

Μία επίπτωση ήταν η διεύρυνση του χάσματος στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες μεταξύ των πλούσιων και των φτωχών. Τα παιδιά με πρόσβαση στο διαδίκτυο και οικογένειες που τα στήριζαν τα πήγαν καλύτερα. “Φοιτητές από προνομιούχα στρώματα… μπορούσαν να βρουν τον δρόμο τους μετά το κλείσιμο των σχολείων σε εναλλακτικές ευκαιρίες μάθησης. Αυτοί που ήταν από μειονεκτικό περιβάλλον συχνά παρέμειναν αποκλεισμένοι όταν έκλεισαν τα σχολεία τους”, σημειώνει η έκθεση.

Ακόμα και όταν ανοίγουν ξανά τα σχολεία σε πολλές χώρες, παραμένουν μεγάλες οι προκλήσεις για την εκπαίδευση, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ. Τα σχολεία πρέπει να πλοηγηθούν στον τρόπο ανοίγματος ξανά χωρίς να προκαλούν νέα αύξηση των λοιμώξεων. Με τις οικονομίες να συρρικνώνονται, υπάρχει κίνδυνος να μειωθεί ο προϋπολογισμός για την εκπαίδευση, ανέφερε η έκθεση. Και τα πανεπιστήμια θα πρέπει να ανακαλύψουν εκ νέου τους εαυτούς τους ώστε να παραμείνουν ελκυστικοί για τους μαθητές, ακόμη και όταν μπορούν πλέον να προσφέρουν την εμπειρία της παραδοσιακής πανεπιστημιούπολης.  Διαβάστε ακόμη ένα ενδιαφέρον άρθρο για τα απροσδόκητα πρότυπα πρόσληψης τεχνολογικών εργασιών εν μέσω πανδημίας

Πτώση-ρεκόρ του ΑΕΠ των χωρών – μελών του κατά 9,8% στο β’ τρίμηνο

Πτώση – ρεκόρ 9,8% σημείωσε το πραγματικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) των χωρών του ΟΟΣΑ (Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο, μετά την επιβολή των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με προσωρινές εκτιμήσεις. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΟΣΑ, αυτή είναι η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί ποτέ και πολύ μεγαλύτερη από τη μείωση του ΑΕΠ κατά 2,3% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009 στο απόγειο της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Στις μεγάλες οικονομίες της G7, το ΑΕΠ μειώθηκε περισσότερο στη Βρετανία (20,4%), ενώ στη Γαλλία υποχώρησε 13,8% μετά τη μείωσή του κατά 5,9% στο πρώτο τρίμηνο. Μεγάλη ήταν η πτώση του ΑΕΠ και στην Ιταλία, τον Καναδά και τη Γερμανία, (κατά 12,4%, 12,0% και 9,7%, αντίστοιχα, έναντι μείωσης 5,4%, 2,1% και 2,0% στο πρώτο τρίμηνο).

 

 

Στις ΗΠΑ, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 9,5% έναντι μείωσης 1,3% στο πρώτο τρίμηνο. Στην Ιαπωνία, όπου τα περιοριστικά μέτρα ήταν λιγότερο αυστηρά, το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 7,8% έναντι μείωσης 0,6% στο πρώτο τρίμηνο. Στην Ευρωζώνη και την ΕΕ, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 12,1% και 11,7%, αντίστοιχα, έναντι μείωσης 3,6% και 3,2% στο πρώτο τρίμηνο. Σε ετήσια βάση, το ΑΕΠ των χωρών του ΟΟΣΑ μειώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο κατά 10,9%, μετά από την πτώση του κατά 0,9% στο πρώτο τρίμηνο. Από τις χώρες της G7, τη μεγαλύτερη πτώση (21,7%) κατέγραψε η Βρετανία.