Τεχνολογία

Τεχνητή νοημοσύνη εκπαίδευση υγεία: Τι αλλάζει στη μετά-covid εποχή

healthweb.gr | Ειδήσεις όπως είναι.
Τεχνητή νοημοσύνη εκπαίδευση υγεία: Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη έχουν αναδειχθεί ως σημαντικά εργαλεία για την υγειονομική περίθαλψη, ιδίως όταν πρόκειται για εκπαίδευση. Το Αμερικανικό Συμβούλιο Εσωτερικής Ιατρικής (ABIM) ανακοίνωσε ήδη από το 2010 ότι ήταν καλύτερο για τους μαθητές να εκπαιδευτούν με εργαλεία προσομοίωσης πριν επιχειρήσουν οποιεσδήποτε διαδικασίες σε ασθενείς. Βασικοί λόγοι […]

Τεχνητή νοημοσύνη εκπαίδευση υγεία: Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη έχουν αναδειχθεί ως σημαντικά εργαλεία για την υγειονομική περίθαλψη, ιδίως όταν πρόκειται για εκπαίδευση. Το Αμερικανικό Συμβούλιο Εσωτερικής Ιατρικής (ABIM) ανακοίνωσε ήδη από το 2010 ότι ήταν καλύτερο για τους μαθητές να εκπαιδευτούν με εργαλεία προσομοίωσης πριν επιχειρήσουν οποιεσδήποτε διαδικασίες σε ασθενείς.

Βασικοί λόγοι για αυτό είναι η μείωση των σφαλμάτων και η παροχή καλύτερων αποτελεσμάτων ασφάλειας των ασθενών. Άλλοι, πρακτικοί λόγοι περιλαμβάνουν τη δυνατότητα κλιμάκωσης για την εκπαίδευση μεγαλύτερου αριθμού ατόμων και φυσικά το γεγονός ότι είναι δυνατή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κάτι που έχει καταστεί απαραίτητο από την έναρξη της πανδημίας COVID-19.

Η εκπαίδευση VR χρησιμοποιείται συχνά για την εκπαίδευση χειρουργών, αλλά έχει δυνατότητες σε άλλους τομείς της ιατρικής, όπως εξηγεί ο Δρ Alex Young, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Virti. “Τα σενάρια είναι ευρεία, καλύπτοντας την εκπαίδευση ψυχικής υγείας σε χειρουργικές επεμβάσεις με έμφαση σε σπάνια, κλινικά συμβάντα υψηλού κινδύνου, καθώς και εκπαίδευση σε μαλακές δεξιότητες για επαγγελματίες υγείας σε όλα τα στάδια. Είμαστε περισσότερο επικεντρωμένοι στο πρόβλημα από το να καθορίζουμε μία συγκεκριμένη ειδικότητα ή τύπο τεχνολογίας, με έμφαση στη λήψη μοναδικών πληροφοριών δεδομένων που θα ήταν διαφορετικά αδύνατο με την παραδοσιακή εκπαίδευση”.

Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, το Cedars-Sinai με έδρα το Λος Άντζελες επέλεξε την εταιρική πλατφόρμα VR της Virti για να εκπαιδεύσει νέα μέλη του προσωπικού, δεδομένης της αδυναμίας των πρόσωπο με πρόσωπο επαγωγών λόγω του COVID-19. Οι γιατροί πέρασαν συνολικά 280 ώρες σε συναρπαστικά σενάρια, συμπεριλαμβανομένων προσομοιωμένων συμβάντων όπως η ανάνηψη.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα νοσοκομεία NHS στο νότιο Λονδίνο χρησιμοποιούν το Virti για εκπαίδευση υποστήριξης ψυχικής υγείας. Η πλατφόρμα βυθίζει τους χρήστες σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και στη συνέχεια αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στο άγχος, με στόχο τη μείωση του άγχους.

“Οι προσομοιώσεις κατάρτισης που παρέχουμε επιτρέπουν στους επαγγελματίες της υγείας ή σε οποιονδήποτε υπάλληλο να κάνουν λάθη και να μάθουν από αυτούς σε ένα ασφαλές περιβάλλον”, λέει ο Alex. “Ένα από τα μεγάλα ζητήματα με την παραδοσιακή προπόνηση είναι η αναδημιουργία του άγχους και του συναισθήματος της πραγματικής κλινικής πρακτικής και η δυνατότητα συλλογής δεδομένων σχετικά με την απόδοση σε κλίμακα.

Ένας από τους στόχους στο Virti είναι η λήψη παραδοσιακά υποκειμενικών δεδομένων από σημαντικές δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η ομάδα εργασία και λήψη αποφάσεων υπό πίεση και να τους καταστήσουν αντικειμενικούς, ποσοτικοποιήσιμους και επικυρωμένους ώστε να παρέχουν στους οργανισμούς καλύτερες γνώσεις σχετικά με το πόσο προετοιμασμένοι είναι πραγματικά το εργατικό δυναμικό τους, καθιστώντας την επιτόπια εκπαίδευση πιο δίκαιη στην πρόσβαση και πιο επεκτάσιμη”.

Το λογισμικό είναι διαθέσιμο σε ακουστικά VR και AR, καθώς και σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές. Ο Alex λέει ότι στόχος τους είναι να κάνουν την πρόσβαση στην κατάρτιση και τις πληροφορίες δεδομένων πιο δίκαιη και πιο βολική, έτσι ώστε η τυποποιημένη μάθηση να μπορεί να μεταφραστεί σε κλινική πρακτική.

Η ευρεία υιοθέτηση, λέει, θα συμβεί όταν οι άνθρωποι κατανοούν τα οφέλη από την άποψη της μάθησης και των οικονομικών αποτελεσμάτων. “Βοηθώντας τους μαθητές μάθησης και ανάπτυξης να κατανοήσουν ότι αυτές οι λύσεις μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στις υπάρχουσες ροές εργασίας και τα συστήματα μάθησης είναι βασικά, οπότε δεν υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση στο προσωπικό και τους εκπαιδευτικούς.”

“Τελικά, ο στόχος είναι η βελτίωση της ανθρώπινης απόδοσης και, επομένως, της ασφάλειας των ασθενών, και οι οργανισμοί επικεντρώνονται περισσότερο σε αυτό μέσω του φακού COVID και της ανάγκης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση για να βοηθήσουν τους υπαλλήλους τώρα και στο μέλλον”.