Τεχνολογία

Online παιχνίδι μας εκπαιδεύει στα fake news

Online παιχνίδι μας εκπαιδεύει στα fake news
Γεωργία Αθ. Σκιτζή  Ένα online παιχνίδι στο οποίο οι άνθρωποι παίζουν τον ρόλο των παραγωγών προπαγάνδας για να τους βοηθήσει να εντοπίσουν την πραγματική παραπληροφόρηση του κόσμου έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την «ψυχολογική αντίσταση» σε fake news, σύμφωνα με μελέτη 15.000 συμμετεχόντων.Τον Φεβρουάριο του 2018, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge βοήθησαν την εκκίνηση του […]

Γεωργία Αθ. Σκιτζή 

Ένα online παιχνίδι στο οποίο οι άνθρωποι παίζουν τον ρόλο των παραγωγών προπαγάνδας για να τους βοηθήσει να εντοπίσουν την πραγματική παραπληροφόρηση του κόσμου έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την «ψυχολογική αντίσταση» σε fake news, σύμφωνα με μελέτη 15.000 συμμετεχόντων.Τον Φεβρουάριο του 2018, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge βοήθησαν την εκκίνηση του παιχνιδιού Bad News. Χιλιάδες άνθρωποι πέρασαν δεκαπέντε λεπτά τo ολοκλήρωσαν, με πολλούς να επιτρέψουν τα δεδομένα να χρησιμοποιηθούν για μια μελέτη.

Οι παίκτες χάνουν τον θυμό και τον φόβο, χειριζόμενοι ειδήσεις και κοινωνικά μέσα στην προσομοίωση: αναπτύσσοντας twitter bots, photo-shopping και υποκινώντας θεωρίες συνωμοσίας για να προσελκύσουν τους οπαδούς – διατηρώντας παράλληλα ένα “βαθμό αξιοπιστίας” για πειστικότητα. “Οι έρευνες υποδηλώνουν ότι τα ψεύτικα νέα μεταδίδονται γρηγορότερα και βαθύτερα από την αλήθεια, οπότε η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης μετά το τέλος μπορεί να είναι σαν να αγωνίζεσαι σε μια χαμένη μάχη”, δήλωσε ο Δρ Sander van der Linden, Διευθυντής του εργαστηρίου Cambridge Social Decision Making.

«Θέλαμε να δούμε αν θα μπορούσαμε να προλάβουμε προληπτικά ή ψεύτικες ειδήσεις εκθέτοντας τους ανθρώπους σε μια αδύναμη δόση των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία και τη διάδοση της παραπληροφόρησης, έτσι ώστε να έχουν καλύτερη κατανόηση του πώς θα μπορούσαν να εξαπατηθούν». “Αυτή είναι μια εκδοχή του τι λένε οι ψυχολόγοι« θεωρία εμβολιασμού », με το παιχνίδι μας να λειτουργεί σαν ένας ψυχολογικός εμβολιασμός».

Για να μετρήσουν τα αποτελέσματα του παιχνιδιού, οι παίκτες κλήθηκαν να αξιολογήσουν την αξιοπιστία μιας σειράς διαφορετικών τίτλων και tweets πριν και μετά το παιχνίδι. Χορηγήθηκαν τυχαία ένα μείγμα πραγματικών (“ελέγχου”) και ψεύτικων ειδήσεων (“θεραπεία”). Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Palgrave Communications , έδειξε ότι αξιοπιστία των ψεύτικων ειδήσεων πριν το παιχνίδι είχε μειωθεί κατά μέσο όρο 21% μετά την ολοκλήρωσή του. Ωστόσο, το παιχνίδι δεν έκανε καμία διαφορά ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες κατέταξαν πραγματικά νέα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι όσοι δήλωσαν ότι ήταν πιο επιρρεπείς σε ψευδείς ειδήσεις από την αρχή ωφελούνταν περισσότερο από τον «εμβολιασμό». “Βρίσκουμε ότι μόλις δεκαπέντε λεπτά παιχνιδιού έχουν μέτρια επίδραση, αλλά μια πρακτικά σημαντική όταν κλιμακώνονται σε χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, αν σκεφτούμε από την άποψη της οικοδόμησης κοινωνικής αντίστασης σε ψεύτικα νέα”, δήλωσε ο van der Linden.