Τεχνολογία

Αυτόνομα αυτοκίνητα τεχνολογία: Το μέλλον, οι ανησυχίες και οι επενδύσεις [vid]

Αυτόνομα αυτοκίνητα τεχνολογία: Το μέλλον, οι ανησυχίες και οι επενδύσεις [vid]
Κεντρικό στοιχείο της αυτόνομης φιλοσοφίας του αυτοκινήτου είναι το πώς ένα αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται το εξωτερικό περιβάλλον. Αυτό περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων και τη λήψη γρήγορων αποφάσεων

Αυτόνομα αυτοκίνητα τεχνολογία: Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον και θεωρείται ζητούμενο «πότε» και όχι «εάν» θα καταφέρουν να κυριαρχήσουν δεδομένου του επιπέδου των επενδύσεων. Είναι πιθανό ότι η νομοθεσία θα αλλάξει και θα επιτρέψει την αυτο-οδήγηση οχημάτων στους δρόμους. Τα αυτόνομα οχήματα είναι σήμερα μια βιομηχανία 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αναμένεται να ανέλθει σε περισσότερα από 500 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026 . Ωστόσο, παρά τις υποσχέσεις για νέες εφευρέσεις, οι προτάσεις των περισσότερων οχημάτων στο δρόμο να αυτο-οδηγούν παραμένουν λίγο μακριά. Ωστόσο, οι επιστημονικές και μηχανικές λύσεις συνεχίζονται.

Βελτίωση της όρασης του αυτοκινήτου

Κεντρικό στοιχείο της αυτόνομης φιλοσοφίας του αυτοκινήτου είναι το πώς ένα αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται το εξωτερικό περιβάλλον. Αυτό περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων και τη λήψη γρήγορων αποφάσεων. Για την επεξεργασία αυτών των πληροφοριών, πρέπει να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία σε ένα σύννεφο και των δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία χρησιμοποιώντας υπολογιστικό άκρο.

Είναι επίσης σημαντικό η τεχνολογία RADAR ή LiDAR να επιτρέπει στο όχημα να κινείται με ασφάλεια σε περιόδους κακού καιρού, ειδικά όταν υπάρχει κακή ορατότητα. Για να διευκολυνθεί αυτό, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια – Σαν Ντιέγκο έχουν αναπτύξει έναν τρόπο για να ενισχύσουν την ικανότητα απεικόνισης των υπαρχόντων αισθητήρων. Η αναβάθμιση θα επιτρέψει στο όχημα να προβλέψει καλύτερα το σχήμα και το μέγεθος των αντικειμένων σε περιόδους κακής ορατότητας. Το σύστημα έχει δοκιμαστεί τη νύχτα και σε ομιχλώδεις συνθήκες. Η λύση βασίζεται στη χρήση συνδυασμού φωτός και ήχου, χρησιμοποιώντας πολλαπλούς αισθητήρες.

Για την προώθηση της τεχνολογίας, απαιτούνται πολλά σύνολα δεδομένων. Για να φτάσουν στην τρέχουσα θέση, οι μηχανικοί συγκέντρωσαν 54.000 πλαίσια ραντάρ σκηνών οδήγησης κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας σε ζωντανή κίνηση και σε προσομοιωμένες συνθήκες ομίχλης. Αυτό παρέχει μια αφετηρία για περαιτέρω έρευνα.

Από τα διαφορετικά συστήματα πλοήγησης, τα συστήματα ανίχνευσης φωτός και Ranging (LiDAR) είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν το τεχνολογικό μέλλον. Η τρέχουσα πρόκληση είναι η εύρεση τρόπων λήψης τρισδιάστατων συστημάτων απεικόνισης και η μείωση του μεγέθους τους για εφαρμογές οχημάτων. Μέρος της λύσης μπορεί να προέλθει από την Apple, η οποία αναπτύσσει πολύ μικρά τσιπ με σκοπό να ενσωματώσει το LiDAR σε μια μελλοντική γενιά iPhone, προκειμένου να βελτιώσει την απεικόνιση αναγνώρισης προσώπου.

cockpit of autonomous car. self driving vehicle hands free driving.

Βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας

Μία από τις ανησυχίες που εκφράζονται για τα αυτόνομα οχήματα είναι ότι με τον «οδηγό» (ή θα πρέπει να είναι επιβάτης;) ανίκανος να επιταχύνει ή να επιβραδύνει το όχημα, τότε η κίνηση θα επιδεινωθεί. Μια νέα μελέτη απορρίπτει αυτήν την υπόθεση, υπό την προϋπόθεση ότι τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν ταυτόχρονα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ (ΗΒ) έχουν δημιουργήσει ένα μοντέλο υπολογιστή που δείχνει πώς ένας στόλος αυτοκινήτων χωρίς οδηγό μπορεί να επιταχύνει τη ροή της κυκλοφορίας έως και 35%. Οι ερευνητές έχουν προτείνει έναν αλγόριθμο αλλαγής λωρίδας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα να συνεργάζονται με ένα στόλο αυτοκινήτων που θα επέτρεπε αυτό να συμβεί. Για να πραγματοποιηθεί μια τέτοια προσέγγιση, οι αυτόνομοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συμφωνήσουν να συνεργαστούν.

Εξουσία

Όλα τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει, με βάση την τρέχουσα τεχνολογία, οχήματα φορτισμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτό σημαίνει ότι, ανεξάρτητα από την πολυπλοκότητα του υπολογιστή του οχήματος, η απόδοση της μπαταρίας καθορίζει τη συνολική απόδοση του οχήματος. Προς το παρόν, οι αργοί χρόνοι φόρτισης και η σχετικά αδύναμη ισχύς δημιουργούν εμπόδια. Για τους λόγους αυτούς, πραγματοποιείται σημαντική έρευνα για τη βελτιστοποίηση της ισχύος του οχήματος, τόσο για τα συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα (όπως το Tesla) όσο και για τα αυτόνομα οχήματα μελλοντικής κατάστασης.