Fitness

Αθλητική δραστηριότητα: Υγεία και ευημερία

Αθλητική δραστηριότητα: Υγεία και ευημερία

Αθλητική δραστηριότητα: Υγεία και ευημερία. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, σημειώθηκε προοδευτική μείωση του επιπέδου σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων στις αναπτυγμένες χώρες. Για την πλειονότητα των ανθρώπων, ελάχιστη σωματική προσπάθεια απαιτείται πλέον για την εργασία τους, τις οικιακές δουλειές, τις μεταφορές και τον ελεύθερο χρόνο. 

Η σωματική αδράνεια αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τις περισσότερες κοινές μη μεταδοτικές ασθένειες και η σωματική δραστηριότητα μπορεί να αντισταθμίσει πολλές από τις παρενέργειες της αδράνειας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εκτιμά ότι, με εξαίρεση την υποσαχάρια Αφρική, οι χρόνιες ασθένειες είναι τώρα οι κύριες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Η ΠΟΥ αναφέρει 4 μη μεταδοτικές ασθένειες που συμβάλλουν περισσότερο στη θνησιμότητα στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, και συγκεκριμένα: καρδιαγγειακή νόσο, καρκίνος, χρόνια αναπνευστική νόσο και διαβήτης.

Ένας από τους πιο ευρέως χρησιμοποιούμενους ορισμούς της υγείας είναι αυτός της ΠΟΥ, η οποία ορίζει την υγεία ως: “κατάσταση πλήρους σωματικής, πνευματικής και κοινωνικής ευημερίας και όχι απλώς απουσία ασθένειας ή αναπηρίας”. Ο ορισμός αυτός υπερβαίνει κατά πολύ την κατάσταση της σωματικής υγείας, αλλά περιλαμβάνει την ψυχική υγεία και τη γενική ευημερία. Ο αθλητισμός και η σωματική άσκηση χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό ως εργαλείο για τη βελτίωση της πνευματικής, σωματικής και κοινωνικής ευημερίας. Η σωματική αδράνεια αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου που σχετίζεται με μεγάλο αριθμό ασθενειών του τρόπου ζωής, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, καρκίνος, διαβήτης και παχυσαρκία.

Τα αθλητικά έργα που εστιάζονται ειδικά στα αποτελέσματα της υγείας δίνουν γενικά έμφαση:

  • Προώθηση υγιεινών επιλογών τρόπου ζωής παιδιών και νέων, καθώς και ενηλίκων για την καταπολέμηση της αδράνειας·
  • τη χρήση του αθλητισμού ως εργαλείου για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις μεταδοτικές ασθένειες στις αναπτυσσόμενες χώρες, για παράδειγμα, μέσω περιφερειακών ή εθνικών εκστρατειών υγείας που υποστηρίζονται από αθλητές και αθλητικούς αγώνες·
  • τη χρήση του αθλητισμού ως διδακτικού εργαλείου για την κοινοποίηση ζωτικής σημασίας πληροφοριών σχετικών με την υγεία σε ομάδες “κινδύνου”
  • τη χρήση του αθλητισμού για την κινητοποίηση ομάδων που είναι δύσκολο να προσεγγιστούν στο πλαίσιο εκστρατειών υγείας μεγάλης κλίμακας, συμπεριλαμβανομένων, για παράδειγμα, κοινοτήτων με χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού·
  • Ο αθλητισμός θεωρείται ότι συμβάλλει στην επίτευξη στόχων για την ψυχική υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης της κατάθλιψης και των διαταραχών που σχετίζονται με το άγχος.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιοι είναι οι πιο συχνοί τραυματισμοί στην άθληση και ποια η θεραπεία

Οι ψυχολογικές δεξιότητες που απαιτούνται στο τένις

Ψυχολογική ευημερία και άθληση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η άθληση και τα πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό

Η άθληση και η σωματική άσκηση γενικότερα ωφελεί τον οργανισμό με πολλούς τρόπους αφού δυναμώνει την καρδιά, μειώνει την χοληστερίνη, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνει το σωματικό βάρος, δυναμώνει τους μυς, τα οστά και τις αρθρώσεις, βελτιώνει την αντοχή, μειώνει το άγχος και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.

Personal Trainer και ο ρόλος του

Personal Trainer: Ο προπονητής που σε παρακινεί για ποιότητα ζωής. Το να είσαι υγιής και σε σχήμα απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συνδυασμού μιας ισορροπημένης διατροφής και τακτικής άσκησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τους προσωπικούς εκπαιδευτές. Είναι ειδικοί που έχουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητα να βοηθήσουν ένα άτομο να πετύχει τους στόχους του ως προς την ικανότητα μέσω ενός ασφαλούς και αποτελεσματικού προγράμματος άσκησης.

Ασκήσεις στην παραλία

Θάλασσα και άσκηση: Μετέτρεψε την παραλία σε γυμναστήριο. Δεν χρειάζεστε καμία συμμετοχή σε γυμναστήριο, για να είστε σε φανταστική κατάσταση. Επειδή έχεις ήδη δωρεάν γυμναστήριο, και είναι στη διάθεσή σου. Το μόνο που χρειάζεσαι για να προσαρμοστείς αυτό το καλοκαίρι είναι η εξυπνάδα σου και η φύση. Ο εξωτερικός χώρος μπορεί να προσφέρει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών εργαλείων, αν είστε πρόθυμοι να είστε δημιουργικοί.

Απόκτησε δυνατά και γυμνασμένα χέρια με αυτό το 20’

Γυμναστική: Η αλήθεια είναι πως αν υπάρχει κάτι που η σημερινή μέρα δεν ευνοεί με τίποτα να κάνεις σε εξωτερικό χώρο αυτό είναι το να γυμναστείς. Οι έντονες χιονοπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας δυσκόλεψαν πολύ τη σημερινή μέρα, όμως το γεγονός πως βρισκόμαστε σε lockdown μας βοήθησε ιδιαίτερα.

Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας για τους αθλητές

Mental Game: Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας. Το Mental Game είναι το τμήμα της αθλητικής ψυχολογίας που επικεντρώνεται ειδικά στο να βοηθήσει τους αθλητές να ξεφύγουν από τους ψυχικούς φραγμούς που τους εμποδίζουν να αποδώσουν έως τις μέγιστες δυνατότητές τους.

Οφέλη της αερόβιας άσκησης

Ακούστε το σώμα σας: Πρέπει να ακούτε το σώμα σας για να αποφύγετε τον τραυματισμό. Αυτό σημαίνει ότι πιέζεστε, όσο το σώμα σας μπορεί να το αντέξει και ξεκουράζεστε όταν νιώσετε την κόπωση.

Κάποια από τα πιο παράξενα αθλήματα που έχεις δει

Περίεργα αθλήματα: Οι οπαδοί δεν δείχνουν να τα προτιμούν. Αυτά τα παράξενα αθλήματα - που προέρχονται από την παράδοση που τιμήθηκε με την πάροδο του χρόνου, επινοήθηκαν από την βαρεμάρα και τα πάντα στο ενδιάμεσο - είναι παράξενα, τρελά και άγρια με τρόπους που πολλά παραδοσιακά αθλήματα απλά δεν μπορούν να συγκρίνουν.